ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πάνω από 225.000 ραντεβού με βιντεοκλήση έχουν γίνει με φορείς του Δημοσίου

Τα ψηφιακά ραντεβού παρέχουν στους πολίτες τη δυνατότητα να προγραμματίσουν να συνδεθούν μέσω βιντεοκλήσης με υπάλληλο της υπηρεσίας στην οποία επιθυμούν, σε ημέρα και ώρα που τους εξυπηρετεί.

Σε σημαντικό παράγοντα διευκόλυνσης της καθημερινότητας πολιτών και επιχειρήσεων εξελίσσονται τα ραντεβού με βιντεοκλήση. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η πλατφόρμα myDESKlive έχει καταγράψει μέχρι σήμερα 227.313 ψηφιακά ραντεβού, συμβάλλοντας στην αποφυγή αντίστοιχου αριθμού φυσικών επισκέψεων στους φορείς του Δημοσίου.

Υπενθυμίζεται ότι τα ψηφιακά ραντεβού παρέχουν στους πολίτες τη δυνατότητα να προγραμματίσουν να συνδεθούν μέσω βιντεοκλήσης με υπάλληλο της υπηρεσίας στην οποία επιθυμούν να απευθυνθούν, σε ημέρα και ώρα που τους εξυπηρετεί. Ξεκίνησαν τον Μάιο του 2020 από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), δίνοντας στους πολίτες τη δυνατότητα να αποκτούν κλειδάριθμο χωρίς επίσκεψη στη ΔΟΥ τους. Τον Ιούλιο του ίδιου έτους ακολούθησε η δημιουργία του myKEPlive, μέσω του οποίου καθιερώθηκαν τα ραντεβού με βιντεοκλήση στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών για συγκεκριμένες υπηρεσίες των ΚΕΠ.

Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, τον Δεκέμβριο του 2020 τέθηκε σε λειτουργία το myOAEDlive για συμβουλευτικές υπηρεσίες του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού τόσο προς ανέργους, όσο και προς επιχειρήσεις. Τον ίδιο μήνα ενεργοποιήθηκε και το myConsulLive για υπηρεσίες των κατά τόπους προξενικών αρχών, το οποίο σήμερα διατίθεται συνολικά από 86 Πρεσβείες και Γενικά Προξενεία της Ελλάδας σε 55 χώρες. Τέλος, σε πιλοτική λειτουργία βρίσκονται τα ραντεβού με βιντεοκλήση για τρεις ακόμα υπηρεσίες και, συγκεκριμένα, τον eΕΦΚΑ (myEFKAlive), το Ελληνικό Κτηματολόγιο (myKtimatologioLive) και τους Δήμους (myDimosLive).

Με τον τρόπο αυτό, τα ψηφιακά ραντεβού έχουν συμβάλει σημαντικά στη μείωση της γραφειοκρατίας και της αναμονής των πολιτών στα φυσικά σημεία παροχής εξυπηρέτησης, στην εξοικονόμηση χρόνου και την αποφυγή συνωστισμού. Διευκολύνεται, ταυτόχρονα, το έργο της Διοίκησης, επιτρέποντας την αξιοποίηση του προσωπικού με τον βέλτιστο και πλέον αποτελεσματικό τρόπο. Περαιτέρω, ειδική πρόβλεψη έχει ληφθεί για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία, αλλά και για τον προγραμματισμό ραντεβού για λογαριασμό τρίτου προσώπου, σε περίπτωση που αυτό δεν διαθέτει κωδικούς Taxisnet ή ψηφιακές δεξιότητες.

Ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Τα ραντεβού με βιντεοκλήση ξεκίνησαν μέσα στην πανδημία, ως ένα ακόμα εργαλείο προστασίας από τον κορονοϊό. Ωστόσο, η μεγάλη ανταπόκριση εκ μέρους των πολιτών επιβεβαιώνει ότι θα παραμείνουν και μετά την πανδημία, ως εργαλείο διευκόλυνσης της καθημερινότητας και επιτάχυνσης των συναλλαγών με το κράτος. Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, τα ψηφιακά ραντεβού έγιναν η πρώτη υπηρεσία που “εξάγουμε”, καθώς ξεκίνησε η εφαρμογή τους και στην Κύπρο.

Θα ήθελα για μια ακόμα φορά να συγχαρώ τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τη διαρκή υποστήριξη της πλατφόρμας myDESKlive, αλλά και να ευχαριστήσω όλα τα εμπλεκόμενα υπουργεία για την άριστη συνεργασία στην ένταξη νέων φορέων και υπηρεσιών στην πλατφόρμα. Συνεχίζουμε να αξιοποιούμε τις ψηφιακές τεχνολογίες με σκοπό να κάνουμε απλούστερη, γρηγορότερη και ευκολότερη την επαφή των πολιτών και των επιχειρήσεων με το Δημόσιο».

 

Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος σημείωσε: «Τα ψηφιακά ραντεβού ήταν μια ιδέα για να διευκολύνουμε ακόμα περισσότερο τους πολίτες, ώστε να διεκπεραιώνουν χωρίς φυσική παρουσία ακόμα και διαδικασίες που δεν μπορούσαμε να ψηφιοποιήσουμε άμεσα. Ο μεγάλος όγκος των ψηφιακών ραντεβού μας ικανοποιεί ιδιαίτερα, καθώς μας δείχνει ότι οι πολίτες αναγνωρίζουν στην καθημερινότητά τους τη χρησιμότητα των υπηρεσιών που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε. Αυτή η αναγνώριση είναι που μας δίνει κίνητρο να αυξάνουμε και να διευρύνουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες».

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

digital transformation-texnologia
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΣΕΒ: Η Ελλάδα πέτυχε τη μεγαλύτερη βελτίωση στο δείκτη ψηφιακής ωριμότητας

Οι ψηφιακές επιδόσεις της Ελλάδας βελτιώθηκαν κατά 56%, έναντι 30% στο σύνολο της ΕΕ, κάτι που - όπως αναφέρει ο ΣΕΒ - σημαίνει ότι η χώρα κατάφερε να ξεπεράσει τις ευρωπαϊκές ταχύτητες.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε λειτουργία η πλατφόρμα του εθνικού μητρώου ζώων συντροφιάς

Πρόσβαση στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα έχουν οι κτηνίατροι, οι οποίοι έχουν και την ευθύνη της αρχικής εγγραφής κάθε ζώου συντροφιάς, καθώς και οι πολίτες μέσω των κωδικών Taxisnet. Οι πρώτες 7 υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αυξάνονται οι απαιτήσεις για δεξιότητες υψηλού επιπέδου στην ΕΕ

Σύμφωνα με την αν. διευθύντρια του Cedefop, υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα ως προς την αλλαγή των απαιτήσεων των θέσεων εργασίας και ποιες δεξιότητες θα είναι απαραίτητες στο μέλλον καθώς μπαίνει η Τεχνητή Νοημοσύνη στο παιχνίδι.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Huawei: Ανάγκη για δράσεις που θα επιταχύνουν τη ψηφιοποίηση της εργασίας

Στην έρευνα που δημοσιεύτηκε από την κινεζική εταιρεία, επισημαίνεται η ανάγκη να προσαρμόσουν οι επιχειρήσεις τις στρατηγικές τους ώστε να αξιοποιηθούν οι δεξιότητες που έχουν αποκτήσει οι εργαζόμενοι από την τεχνολογία.
DYPA, DIPA, YPOYRGEIO ERGASIAS
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τι προσφέρουν τα e-εργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής της ΔΥΠΑ

Διεξάγονται από εξειδικευμένους εργασιακούς συμβούλους της Υπηρεσίας και απευθύνονται προς όσους επιθυμούν να ενδυναμώσουν τις δεξιότητές τους στον τομέα της αναζήτησης εργασίας, ανεξάρτητα από τη γεωγραφική περιοχή που διαμένουν.