ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
super market-trofima-ielka-prosfores-xristougenna
Φώτο: Shutterstock

Η Ομοπονδία Καταναλωτών καλεί τους πολίτες σε μποικοτάζ των γαλακτοκομικών

Η Ομοσπονδία στην ανακοίνωσή της καταγγέλλει τη μείωση της ποσότητας στις συσκευασίες και ζητά από τους πολίτες να μην αγοράσουν γαλακτοκομικά προϊόντα μεταξύ 13 και 20 Φεβρουαρίου.

Ως αντίδραση στην ακρίβεια που υπάρχει στην αγορά τροφίμων και ιδιαίτερα στα προϊόντα γάλακτος, το ΙΝΚΑ - Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας ανακοίνωσε σήμερα πως, μετά από απαίτηση των καταναλωτών, ξεκινάει μποϊκοτάζ στα τυροκομικά, γαλακτοκομικά, γάλατα, γιαούρτια από 13 Φεβρουαρίου έως 20 Φεβρουαρίου 2023.

Σε σχετική ανακοίνωση το ΙΝΚΑ αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ζητάμε από τους πολίτες καταναλωτές να μην αγοράζουν για μια εβδομάδα αυτά τα προϊόντα. Η δύναμη της αγοράς είμαστε εμείς οι πολίτες καταναλωτές. Ας φροντίσουμε το πορτοφόλι μας την τσέπη μας ας προστατέψουμε το εισόδημα που κάποιοι θέλουν να κλέψουν χωρίς ίχνος λογικής αλλά και ηθικής αφού παράλληλα μειώνουν τις ποσότητες στις ίδιες συσκευασίες προϊόντων. Από 13 Φεβρουαρίου ημέρα Δευτέρα έως 20 Φεβρουαρίου ημέρα Κυριακή 2023 δεν αγοράζουμε προϊόντα γαλακτοκομικά γάλατα γιαούρτια τυροκομικά εγχώρια ή εισαγωγής».

Υπενθυμίζουμε πως σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ, το 84% των καταναλωτών είχε δηλώσει πως θα προτιμούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ στα τρόφιμα παρά να εφαρμοστεί «το καλάθι του νοικοκυριού». Το 70% θα προτιμούσε περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ αντί για το «καλάθι». Το 47% θα επιθυμούσε να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι, όπως κρεοπωλεία και αρτοποιεία. Το 60% δεν είναι ικανοποιημένο με τον αριθμό των προϊόντων και επομένως θα προτιμούσε να συμμετέχουν περισσότερα προϊόντα και το μόνο 35% θα προτιμούσε να στραφεί το «καλάθι» σε μόνο επώνυμα προϊόντα. Το τελευταίο στοιχείο επιβεβαιώνει τη διείσδυση που έχουν αποκτήσει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τις πίεση την οποία υφίστανται οι κατηγορίες των επωνύμων προϊόντων.

Την ίδια στιγμή, αποφασισμένες να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους ακόμη και αν χάσουν μερίδιο στην αγορά είναι οι βιομηχανίες και εταιρείες εισαγωγής καταναλωτικών προϊόντων, ενώ έρχονται σημαντικές ανατιμήσεις στα ράφια, καθώς η συρρίκνωση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων καταναλωτικών προϊόντων στη διάρκεια του 2022  -ή οι εκτός στόχων επιδόσεις- φαίνεται πως αλλάζει την εμπορική στρατηγική πολλών εξ αυτών για το 2023.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Trofima, Super Market, laxanika, lahanika
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΚΠΟΙΖΩ: Φυσικά και λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα προτιμούν οι καταναλωτές

Και στις τρεις χώρες (Ελλάδα, Μάλτα και Γαλλία) οι καταναλωτές όταν αγοράζουν προϊόντα διατροφής, δίνουν ιδιαίτερα βαρύτητα στη «φυσικότητα» των τροφίμων, καθώς τα θεωρούν πιο υγιεινά.
Synigoros Katanaloti, Lefteris Zagoritis
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συνήγορος του Καταναλωτή: 16.721 αναφορές για την επίλυση διαφορών

«Οι σημαντικότερες αυξητικές τάσεις το 2023 καταγράφονται στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, κυρίως του ηλεκτρονικού, όπου υπάρχει σχεδόν διπλασιασμός των αναφορών» τόνισε ο Λευτέρης Ζαγορίτης.
businessdaily-Thalassina-Sarakosti
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μειωμένες κατά 1-2 ευρώ οι τιμές στα θαλασσινά για την Καθαρά Δευτέρα

Ο πρόεδρος της Ιχθυαγοράς Βαρβακείου, Β. Σίμος τόνισε «θα φτιάξουμε το καλάθι της Σαρακοστής, αλλά έτσι κι αλλιώς υπάρχει καλάθι 6-7 προϊόντων με θαλασσινά που έχουν μείωση της τάξης 1-2 ευρώ».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεκινάει αύριο το Καλάθι της Σαρακοστής με χαλβά και θαλασσινά

«Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, τα κατεψυγμένα θαλασσινά βρίσκονται περίπου 4% φθηνότερα από ό,τι ήταν την ίδια εποχή» ανέφερε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος .