Φώτο: Pixabay

Η Ελλάδα ουραγός στην θέσπιση αντικινήτρων κατά των ρυπογόνων οχημάτων

Την ίδια στιγμή που οι ευρωπαϊκές χώρες λαμβάνουν μέτρα κατά των ρυπογόνων αυτοκινήτων, η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση της ΕΕ για την ποιότητα του αέρα στις πόλεις και καταγράφει κάθε χρόνο 2.900 πρόωρους θανάτους.

Καθώς η επιτάχυνση της κλιματικής αλλαγής επηρεάζει όλο και περισσότερο την ζώη μας προς το χειρότερο, όπως αποδείκνυουν και οι καταστροφικές πυρκαγιές στην Αυστραλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση λαμβάνει όλα τα μέτρα για να υπερασπιστεί την ποιότητα ζωής των κατοίκων της, βάζοντας τα ρυπογόνα αυτοκίνητα στο επίκεντρο.

Όλο και περισσότερες χώρες και φορείς θεσπίζουν αντικίνητρα για την χρήση των ρυπογόνων παλαιών αυτοκινήτων. Στη Βαρκελώνη αποφασίστηκε πως από το 2021 θα απαγορευτούν επίσης τα παλαιά φορτηγά και τα λεωφορεία, καθώς δεν θα πληρούν τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες.

Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα παραμένει και πάλι ουραγός των εξελίξεων με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων να τονίζει σε ανακοίνωση του, πως η Ελλάδα, εν αντιθέσει με τις περιβαλλοντικές πολιτικές που λαμβάνει η Βαρκελώνη, κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις υπέργηρου στόλου φορτηγών αλλά και λεωφορείων (τουριστικών και σχολικών), με τις ηλικίες να φτάνουν και να ξεπερνούν τα 27 έτη.

Η ανακοίνωση του Σύνδεσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ):

Η Βαρκελώνη παίρνει μέτρα κατά της ρύπανσης και απαγορεύει την κυκλοφορία παλαιών οχημάτων. Το 2020 ξεκινά δυναμικά για την πόλη της Βαρκελώνης, καθώς λήφθηκε η σημαντική απόφαση να απαγορευθεί η κυκλοφορία των οχημάτων παλαιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Στόχος είναι η δραστική μείωση των ρύπων, έπειτα από επιπλήξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κρίσιμη κατάσταση της ατμόσφαιρας.

Βενζινοκίνητα οχήματα προ του 2000 και πετρελαιοκίνητα οχήματα προ του 2006 απαγορεύεται να κυκλοφορούν μεταξύ 7 πμ και 8 μμ στους περισσότερους οδικούς άξονες της πόλης. Δεν αποκλείεται, τόνισε ο δήμαρχος Ada Colou, να επιβληθεί επίσης καθημερινό τέλος εισόδου (congestion charge), όπως ήδη συμβαίνει στο Λονδίνο, στο Μιλάνο αλλά και στη Στοκχόλμη. Οι πόλεις αυτές αποτελούν παραδείγματα διαχείρισης του αστικού περιβάλλοντος που θα πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά, ως προς τις πόλεις της χώρας μας. Υπενθυμίζεται, ότι στα αστικά κέντρα της χώρας μας εισέρχονται καθημερινά ανεμπόδιστα, έστω ως μονά ή ζυγά, οχήματα κάθε ηλικίας και τεχνολογίας.

Τα μέτρα στη Βαρκελώνη εκτιμάται πως θα μειώσουν σημαντικά, κατά -15%, τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου, ρύπους για τους οποίους η Ελλάδα βρίσκεται τελευταία στη λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Air Quality in Europe-2018 report). Η Βαρκελώνη στοχεύει να μειώσει τον αριθμό πρόωρων θανάτων, καθώς έχουν καταγραφεί 424 πρόωροι θάνατοι μεταξύ 2010-2017. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΕ, καταγράφηκαν 2.900 πρόωροι θάνατοι.

Πρέπει παράλληλα να τονιστεί το σοβαρό πρόβλημα έκθεσης των κατοίκων της Αθήνας και του Πειραιά σε ανεπίτρεπτα υψηλά όρια ηχορύπανσης (90-100 db), με ποσοστό άνω του 60%, με βάση μελέτη του ΥΠΕΚΑ. Μεγαλύτερος παράγοντας ηχορύπανσης είναι ο κυκλοφοριακός φόρτος από την ανεξέλεγκτη είσοδο των οχημάτων σε καθημερινή βάση στο κέντρο της Αθήνας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

WMO: Οι θερμοκρασίες θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν τα επόμενα πέντε χρόνια

Η τάση για άνοδο των θερμοκρασιών προχωρά με γοργούς ρυθμούς, κάτι το οποίο υπογραμμίζει την «τεράστια πρόκληση» που αντιμετωπίζει ο κόσμος για να τηρήσει τον στόχο της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα του 2015.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο «FluxTower», ο πρώτος ελληνικός σταθμός μέτρησης της κλιματικής αλλαγής

Ο σταθμός θα μετρά τον στροβιλισμό του αέρα πάνω από την κώμη των δένδρων, και την ανταλλαγή αερίων θερμοκηπίου, νερού και ενέργειας μεταξύ του δασικού οικοσυστήματος και της ατμόσφαιρας.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παράκτια αναχώματα και στην Ελλάδα για προστασία από μελλοντικές πλημμύρες

Ο κίνδυνος παράκτιων πλημμυρών προβλέπεται στο μέλλον να αυξηθεί σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, με αναλογικά μεγαλύτερο κίνδυνο στη Γαλλία, τη Βρετανία, την Ιταλία και τη Δανία.
Georgiadis-Synedrio ND
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Γεωργιάδης: «Η επένδυσης στο Ελληνικό θα ωχριά μπροστά στα σχέδια για τη Δ. Μακεδονία»

«Εάν η Ελλάδα έμενε στον λιγνίτη θα είμαστε στην τελευταία ταχύτητα» τόνισε ο κ. Γεωργιάδης «και θα μας αναλογούσαν ή θα διεκδικούσαμε πολύ λιγότερα χρήματα. Ο λιγνίτης ως καύσιμο πέθανε, είτε το 2023 ή το 2035».
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η κλιματική αλλαγή απειλεί να ερημοποιήσει το 40% της Ελλάδας

Η κλιματική αλλαγή αποτελεί παγκόσμια υπαρξιακή κρίση και απειλεί την Ελλάδα με ερημοποίηση του 40% της χώρας μέχρι το τέλος του αιώνα αν δεν υπάρξουν οι απαραίτητες δράσεις για να μειωθούν οι εκπομπές αερίων.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η κλιματική αλλαγή συρρικνώνει τις εκτάσεις των αμπελιών

Αν η μέση παγκόσμια θερμοκρασία ανέβει κατά δύο βαθμούς Κελσίου, οι περιοχές του πλανήτη που σήμερα είναι κατάλληλες για καλλιέργεια αμπελιών, θα συρρικνωθούν πάνω από το μισό (έως 56%), σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα.