ΓΔ: 1392.75 0.85% Τζίρος: 63.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:42:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Pixabay

Η Ελλάδα ουραγός στην θέσπιση αντικινήτρων κατά των ρυπογόνων οχημάτων

Την ίδια στιγμή που οι ευρωπαϊκές χώρες λαμβάνουν μέτρα κατά των ρυπογόνων αυτοκινήτων, η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση της ΕΕ για την ποιότητα του αέρα στις πόλεις και καταγράφει κάθε χρόνο 2.900 πρόωρους θανάτους.

Καθώς η επιτάχυνση της κλιματικής αλλαγής επηρεάζει όλο και περισσότερο την ζώη μας προς το χειρότερο, όπως αποδείκνυουν και οι καταστροφικές πυρκαγιές στην Αυστραλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση λαμβάνει όλα τα μέτρα για να υπερασπιστεί την ποιότητα ζωής των κατοίκων της, βάζοντας τα ρυπογόνα αυτοκίνητα στο επίκεντρο.

Όλο και περισσότερες χώρες και φορείς θεσπίζουν αντικίνητρα για την χρήση των ρυπογόνων παλαιών αυτοκινήτων. Στη Βαρκελώνη αποφασίστηκε πως από το 2021 θα απαγορευτούν επίσης τα παλαιά φορτηγά και τα λεωφορεία, καθώς δεν θα πληρούν τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες.

Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα παραμένει και πάλι ουραγός των εξελίξεων με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων να τονίζει σε ανακοίνωση του, πως η Ελλάδα, εν αντιθέσει με τις περιβαλλοντικές πολιτικές που λαμβάνει η Βαρκελώνη, κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις υπέργηρου στόλου φορτηγών αλλά και λεωφορείων (τουριστικών και σχολικών), με τις ηλικίες να φτάνουν και να ξεπερνούν τα 27 έτη.

Η ανακοίνωση του Σύνδεσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ):

Η Βαρκελώνη παίρνει μέτρα κατά της ρύπανσης και απαγορεύει την κυκλοφορία παλαιών οχημάτων. Το 2020 ξεκινά δυναμικά για την πόλη της Βαρκελώνης, καθώς λήφθηκε η σημαντική απόφαση να απαγορευθεί η κυκλοφορία των οχημάτων παλαιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Στόχος είναι η δραστική μείωση των ρύπων, έπειτα από επιπλήξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κρίσιμη κατάσταση της ατμόσφαιρας.

Βενζινοκίνητα οχήματα προ του 2000 και πετρελαιοκίνητα οχήματα προ του 2006 απαγορεύεται να κυκλοφορούν μεταξύ 7 πμ και 8 μμ στους περισσότερους οδικούς άξονες της πόλης. Δεν αποκλείεται, τόνισε ο δήμαρχος Ada Colou, να επιβληθεί επίσης καθημερινό τέλος εισόδου (congestion charge), όπως ήδη συμβαίνει στο Λονδίνο, στο Μιλάνο αλλά και στη Στοκχόλμη. Οι πόλεις αυτές αποτελούν παραδείγματα διαχείρισης του αστικού περιβάλλοντος που θα πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά, ως προς τις πόλεις της χώρας μας. Υπενθυμίζεται, ότι στα αστικά κέντρα της χώρας μας εισέρχονται καθημερινά ανεμπόδιστα, έστω ως μονά ή ζυγά, οχήματα κάθε ηλικίας και τεχνολογίας.

Τα μέτρα στη Βαρκελώνη εκτιμάται πως θα μειώσουν σημαντικά, κατά -15%, τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου, ρύπους για τους οποίους η Ελλάδα βρίσκεται τελευταία στη λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Air Quality in Europe-2018 report). Η Βαρκελώνη στοχεύει να μειώσει τον αριθμό πρόωρων θανάτων, καθώς έχουν καταγραφεί 424 πρόωροι θάνατοι μεταξύ 2010-2017. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΕ, καταγράφηκαν 2.900 πρόωροι θάνατοι.

Πρέπει παράλληλα να τονιστεί το σοβαρό πρόβλημα έκθεσης των κατοίκων της Αθήνας και του Πειραιά σε ανεπίτρεπτα υψηλά όρια ηχορύπανσης (90-100 db), με ποσοστό άνω του 60%, με βάση μελέτη του ΥΠΕΚΑ. Μεγαλύτερος παράγοντας ηχορύπανσης είναι ο κυκλοφοριακός φόρτος από την ανεξέλεγκτη είσοδο των οχημάτων σε καθημερινή βάση στο κέντρο της Αθήνας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η γονιμότητα επηρεάζεται από την κλιματική αλλαγή σύμφωνα με έρευνα

Η καθηγήτρια Μαιευτικής- Γυναικολογίας ΕΚΠΑ Σοφία Καλανταρίδου παρουσίασε τα αποτελέσματα μελετών για την μείωση της γυναικείας γονιμότητας, εξαιτίας τής περιβαλλοντική ρύπανσης και της κλιματικής αλλαγής.
Apostolos Tzitzikostas
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Περιβαλλοντικό Παρατηρητήριο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας τόνισε ότι το Παρατηρητήριο θα δώσει τη δυνατότητα αφενός να καταγράφεται η πραγματική εικόνα των περιβαλλοντικών αναγκών, αφετέρου να σχεδιάζονται δράσεις θωράκισης του φυσικού περιβάλλοντος.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΥΠΠΟ: Προστασία για τα μνημεία που απειλούνται λόγω κλιματικής κρίσης

«Ακόμα δεν έχουμε εμφανείς ενδείξεις κακής επίδρασης στα μνημεία -τουλάχιστον στην Ελλάδα. Αυτό όμως δεν σημαίνει, καθώς τα καιρικά φαινόμενα εντείνονται και μας εκπλήσσουν πολλές φορές, ότι δεν πρέπει να λάβουμε μέτρα», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.