ΓΔ: 1400.61 -1.12% Τζίρος: 124.92 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Εκτός πραγματικότητας θεωρούν τα προωθούμενα πρότυπα ομορφιάς οι Έλληνες

Σχεδόν 4 στους 10 χαρακτηρίζουν τα πρότυπα ομορφιάς μη ρεαλιστικά. Θα ήθελαν μεγαλύτερη προβολή μοντέλων μέσης ηλικίας. Ωστόσο, 6 στους 10 αναφέρουν ότι τα προωθούμενα πρότυπα δεν επηρεάζουν τις επιλογές τους.

Έντονα εξακολουθούν να απασχολούν γυναίκες και άνδρες τα μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς που η βιομηχανία της μόδας εξακολουθεί να προβάλει, παρά τα βήματα προόδου που έχουν γίνει ως προς την μεγαλύτερη συμπερίληψη διαφορετικών standards. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της πλατφόρμας αγορών μόδας Glami, το 47% των Ελληνίδων και το 37% των Ελλήνων αναφέρουν ότι τα πρότυπα ομορφιάς που έχουν καθιερωθεί και προβάλλονται από τους μεγάλους οίκους μόδας παραμένουν ουτοπικά και μη ρεαλιστικά.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την άνοιξη σε δείγμα 2.301 Ελλήνων χρηστών του glami.gr προκειμένου να διερευνηθεί η πρόοδος που έχει επιτευχθεί στα ζητήματα της εικόνας και των προτύπων ομορφιάς. Το 32% των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφερε ότι τα προωθούμενα πρότυπα ομορφιάς είναι περισσότερο ουτοπικά για τις ίδιες, ενώ το 68% των ανδρών απάντησε ότι η ουτοπική απεικόνιση αφορά όλα τα φύλα, ποσοστό που καταδεικνύει την επιρροή που ασκεί η βιομηχανία της μόδας στους καταναλωτές, ανεξαρτήτως φύλου. Εξάλλου, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων γυναικών, σε ποσοστό 87%, και ένα πολύ σημαντικό κομμάτι των ανδρών, ποσοστό 68%, ανέφεραν ότι απαιτείται να γίνουν πολλά περισσότερα βήματα προόδου προκειμένου η συμπερίληψη να γίνει ο κανόνας και όχι η εξαίρεση στα πρότυπα που προβάλει η βιομηχανία της μόδας.

Ενδιαφέρον έχει πάντως το γεγονός ότι παρά το ότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων αναγνωρίζει την ανάγκη να υπάρξει πρόοδος, και ένα σημαντικό τμήμα των καταναλωτών αναφέρει ότι παρατηρεί ποια brands έχουν εξελιχθεί στο συγκεκριμένο ζήτημα, τελικά το στοιχείο αυτό δεν φαίνεται να καθορίζει τις επιλογές αγορών τους. Ειδικότερα, στην ερώτηση “εάν έχουν επιλέξει ποτέ κάποιο brand με γνώμονα την προβολή του body positivity στα είδη μόδας”, το 57% των ερωτηθέντων απάντησε ότι “δεν διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην απόφαση μου, απλώς αναζητώ προϊόντα που μου ταιριάζουν”. Φαίνεται έτσι ότι οι καταναλωτές στην πλειονότητα τους επηρεάζονται από τις εικόνες που προωθούν οι εταιρείες μόδας και τελικά τις επιλέγουν, ακόμη κι αν δεν ταυτίζονται απόλυτα με αυτές…

Διερευνώντας τέλος την άποψη των χρηστών του glami.gr σχετικά με την δημογραφική ομάδα που δεν εκπροσωπείται επαρκώς από την βιομηχανία της μόδας, η πλειονότητα των ερωτηθέντων συμφώνησε ότι αυτή αφορά τα μοντέλα μεγαλύτερης ή μέσης ηλικίας. Το στοιχείο αυτό παρουσιάζει  ενδιαφέρον δεδομένου ότι αρκετές εταιρείες έχουν αξιοποιήσει τα τελευταία χρόνια μοντέλα που διανύουν την έκτη, έβδομη ή ακόμη και όγδοη δεκαετία της ζωής τους, συμπεριλαμβανομένων και μεγάλων ομίλων fast fashion. Φαίνεται όμως ότι η σχετική πρωτοβουλία δεν είναι ιδιαίτερα ορατή στο κοινό προς το παρόν τουλάχιστον.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Τι είναι το κίνημα slow fashion και πως θα φέρει τη βιώσιμη ανάπτυξη

Η διάδοση του κινήματος επεκτείνεται, επιτακτική η ανάγκη μετάβασης σε ένα κυκλικό μοντέλο λειτουργίας της βιομηχανίας μόδας. Δήμαρχοι από 30 πόλεις του κόσμου υπέγραψαν την διακήρυξη Slow Fashion Declaration, απαιτώντας την λήψη μέτρων.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εννέα στα δέκα ελληνικά νοικοκυριά κάνουν μαστορέματα στο σπίτι

Με εργασίες για επισκευές και ανακαινίσεις στα σπίτια ασχολήθηκαν όλο και περισσότερα νοικοκυριά στη διάρκεια της πανδημίας. Επτά στα δέκα πραγματοποίησαν κάποια εργασία το τελευταίο εξάμηνο.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγκληματικές οργανώσεις εξέδιδαν πλαστά έγγραφα και μεταβίβαζαν παράνομα ακίνητα

Σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, προηγήθηκε καταγγελία σχετικά με άτομο, το οποίο σε συνεργασία με δημόσιο υπάλληλο, εκδίδει παράτυπα έγγραφα για δημόσια χρήση έναντι χρηματικών ποσών.