ΓΔ: 1406.91 -2.19% Τζίρος: 127.40 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Προσφυγή στο ΣτΕ για την Αττική Οδό από τη Vinci και τη Mytilineos

Εναλλακτικό σενάριο έχει επεξεργαστεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε περίπτωση σοβαρής καθυστέρησης του διαγωνισμού για την παραχώρηση. Προβλέπει ότι ο οδικός άξονας θα περάσει προσωρινά στο Δημόσιο.

Σε νέες περιπέτειες μπαίνει ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, αφού, σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, η κοινοπραξία Vinci - Μυτιληναίος υπέβαλε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Κόβοντας σχεδόν το νήμα του χρόνου που είχε στη διάθεσή της η κοινοπραξία για να κάνει το επόμενο βήμα, μετά την απορριπτική απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, βάζει εκ νέου ερωτηματικά στη συνέχιση του διαγωνισμού.

Και μπορεί το ΤΑΙΠΕΔ μέχρι την απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ να μην είχε σταματήσει να τρέχει τις διαδικασίες που ήταν απαραίτητες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, στην οποία προτιμητέος επενδυτής έχει αναδειχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έναντι τιμήματος 3,27 δισ. ευρώ, όμως η νέα εξέλιξη θολώνει το τοπίο.

Δεδομένου ότι η λήξη της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης στις 6 Οκτωβρίου 2024 δημιουργεί ένα ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει στο τραπέζι plan "B". Εφόσον καταστεί ανεδαφική προσδοκία η ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών για να περάσει  ο οδικός άξονας σε νέο ανάδοχο, τότε ο δρόμος θα περάσει στο Δημόσιο.

Ειδικότερα, μέσω διαγωνισμού, θα αναδειχθεί αυτός που θα λειτουργήσει για το απαιτούμενο χρονικό διάστημα την Αττική Οδό για λογαριασμό του Δημοσίου, με τους χρήστες να καταβάλλουν κανονικά τα τέλη διοδίων. Υποψήφιοι θα μπορούν να είναι και οι υφιστάμενοι παραχωρησιούχοι που διαθέτουν και τη σχετική εμπειρία, ενώ δεν μπορεί να αποκλειστεί και μια συμμετοχή, για παράδειγμα, της Εγνατίας Οδού.

Υπενθυμίζεται ότι στις 23 Νοεμβρίου είχε κοινοποιηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ η απορριπτική απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) για την προσφυγή του σχήματος Vinci - Mytilineos - Mobility Partner για την Αττική Οδό. Η προσφυγή της επιλαχούσας κοινοπραξίας, η οποία προσέφερε 3,106 δισ. ευρώ, εστίαζε κυρίως σε διαδικαστικά ζητήματα της αξιολόγησης των προσφορών και ανακήρυξης προτιμητέου επενδυτή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς επιστρέφει στο Δημόσιο η Αττική Οδός, τα σενάρια για τις επεκτάσεις

Σε μεταβατικό στάδιο η λειτουργία του οδικού άξονα πριν περάσει στον νέο παραχωρησιούχο. Έρχονται στο προσκήνιο οι πρότυπες προτάσεις για τις επεκτάσεις του αυτοκινητόδρομου, ύψους άνω των 2 δισ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς προχωρά η αποκατάσταση του ΟΑΚΑ: Το στέγαστρο και τα 90 εκατ. ευρώ

Το επόμενο διάστημα αναμένεται ο διαγωνισμός για τη στατική και λειτουργική αποκατάσταση των μεταλλικών κατασκευών του Στεγάστρου Καλατράβα, που «φούσκωσε» τον προϋπολογισμό της ανακαίνισης του ΟΑΚΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επενδυτής στο λιμάνι του Λαυρίου, έργα αναβάθμισης σε Ραφήνα και Σούδα

Μικρή παράταση στην υποβολή ενδιαφέροντος για το λιμάνι του Λαυρίου έδωσε το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ δρομολογεί την ανάπτυξη και επέκταση του λιμανιού της Ραφήνας. Σημαντικά έργα και στο λιμάνι της Σούδας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλεξανδρούπολη: Τεχνικός σύμβουλος για το λιμάνι, ανατροπή για τα έργα

Το ΤΑΙΠΕΔ άρχισε την αναζήτηση τεχνικού συμβούλου που θα καταρτίσει το νέο αναπτυξιακό σχέδιο. Σκληρή μάχη εταιρειών για την αναβάθμιση των υποδομών, δικαιώθηκε η ένσταση της Κωνσταντινίδης κατά της ΤΕΚΑΛ.
pyrkal
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα μετακομίσουν εννέα υπουργεία από την Αθήνα στην πρώην ΠΥΡΚΑΛ

Άνοιξε ο δρόμος για την εκκένωση του εργοστασίου με αξιοποίηση ή εκποίηση του εξοπλισμού από το ΤΑΙΠΕΔ και διπλό διαγωνισμό για μετεγκατάσταση δραστηριοτήτων σε Μάνδρα και Λαύριο. Ποια υπουργεία και φορείς θα μεταφερθούν.