ΓΔ: 1455.48 0.03% Τζίρος: 100.39 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Αττική Οδός: Απορρίφθηκε η προσφυγή των Vinci - Μυτιληναίου από το ΣτΕ

Προτιμητέος επενδυτής στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ έχει αναδειχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έναντι του μεγαλύτερου τιμήματος που έχει επιτύχει ποτέ το ταμείο, ύψους 3,27 δισ. ευρώ.

Απορρίφθηκε σύμφωνα με πληροφορίες από το Συμβούλιο της Επικρατείας η προσφυγή της κοινοπραξίας Vinci - Μυτιληναίος κατά του αποτελέσματος του διαγωνισμού για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Έτσι, καθαρίζει το τοπίο για τη συνέχιση των διαδικασιών που θα φέρουν την αλλαγή σκυτάλης στον μεγαλύτερο αστικό αυτοκινητόδρομο της χώρας. 

Προτιμητέος επενδυτής στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ έχει αναδειχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έναντι του μεγαλύτερου τιμήματος που έχει επιτύχει ποτέ το ταμείο, ύψους 3,27 δισ. ευρώ. Το διάστημα που μεσολάβησε οι διαδικασίες για την ωρίμανση του διαγωνισμού δεν είχαν σταματήσει, αφού από το ΤΑΙΠΕΔ εκπεμπόταν σήμα αισιοδοξίας για την δικαστική πορεία του διαγωνισμού.

Επί του παρόντος, βρίσκεται σε εξέλιξη η προετοιμασία των συμβατικών εγγράφων, των χρηματοδοτικών εγγράφων και η επαλήθευση του μοντέλου. Οι αρχικές εκτιμήσεις ήθελαν τον φάκελο της αξιοποίησης να είναι έτοιμος για το Ελεγκτικό ως τον Ιούνιο. 

Τα χρονικά περιθώρια παραμένουν στενά αφού η υφιστάμενη παραχώρηση λήγει στις 6 Οκτωβρίου και όλες οι πλευρές έχουν κατά καιρούς εκφράσει την επιθυμία να μην υπάρξει κενό ανάμεσα στις δύο παραχωρήσεις. Βεβαίως, πρόκειται για ένα απαιτητικό πρότζεκτ, ακόμα και αν όλα από εδώ και μπρος προχωρήσουν χωρίς κανένα εμπόδιο. Πάντως, η άρση της δικαστικής εμπλοκής ανοίγει τον δρόμο για την επιτάχυνση των διαδικασιών.

Σε κάθε περίπτωση, έχει ξεκαθαριστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι ο αυτοκινητόδρομος με το σφύριγμα της λήξης θα επιστρέψει στο Δημόσιο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Γκάζια» στα έσοδα της Αττικής Οδού λίγο πριν περάσει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ένα εξάμηνο προτού γίνει αλλαγή σκυτάλης, με τις εργασίες βαριάς συντήρησης του άξονα σε πλήρη εξέλιξη, τα έσοδα του αυτοκινητόδρομου συνέχισαν το πρώτο τρίμηνο του 2024 την ανοδική πορεία, ξεπερνώντας τα 50 εκατ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απέραντο εργοτάξιο γίνεται πάλι η Αττική: Τα κορυφαία έργα και τα εμπόδια

Οι μεγάλες αστικές αναπλάσεις σε Αθηναϊκή Ριβιέρα και Βοτανικό και οι πόλοι logistics σε Θριάσιο και Φυλή αλλάζουν τον χάρτη. Έργα άνω των 10 δισ. στα σκαριά. Πού «κολλάνε» η Γραμμή 4 του μετρό και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προσφυγή στο ΣτΕ για την Αττική Οδό από τη Vinci και τη Mytilineos

Εναλλακτικό σενάριο έχει επεξεργαστεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε περίπτωση σοβαρής καθυστέρησης του διαγωνισμού για την παραχώρηση. Προβλέπει ότι ο οδικός άξονας θα περάσει προσωρινά στο Δημόσιο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει το νότιο τμήμα του Ε65: Η ιστορία... τρέλας ενός έργου 1,4 δισ.

Σε λιγότερες από τρεις ώρες το ταξίδι στα Τρίκαλα, διασύνδεση με την Εγνατία ως το καλοκαίρι του 2026. Η ανορθόδοξη πορεία κατασκευής του έργου, οι περιπέτειές του στην οικονομική κρίση και η δύσκολη επανεκκίνηση.
SDIT Geniki Grammateia Ypodomon Peiraios
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογραφές σε έξι «παλιά» έργα ΣΔΙΤ, πρόοδος με αργούς ρυθμούς

Σε εξέλιξη έργα ΣΔΙΤ που προσεγγίζουν τα 5 δισ. ευρώ, ολοκληρώνοντας έναν μεγάλο κύκλο μη ανταποδοτικών συμπράξεων με πληρωμές διαθεσιμότητας που εγκρίθηκαν ως το 2023. Έξι συμβάσεις που ξεπερνούν τα 750 εκατ. είναι πιο κοντά στις υπογραφές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το μπλόκο του ΣτΕ στο Flyover και τα σενάρια για την τύχη του έργου

Επείγουσα συνεδρίαση του ΣτΕ στις 16 Απριλίου για να ληφθεί η τελική απόφαση. Οι ελλείψεις μελετών και ο κίνδυνος επιβάρυνσης του Δημοσίου με υψηλές αποζημιώσεις στους αναδόχους για τις καθυστερήσεις.