ΓΔ: 2672.28 -0.52% Τζίρος: 83.67 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:09:38
Giorgos Pitsilis, AADE
Φωτο: Dimitris Kapantais / SOOC

Οι 42 «φορολογικοί παράδεισοι» που βρίσκονται στον κατάλογο της ΑΑΔΕ

Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, ως φορολογικοί παράδεισοι ορίζονται τα κράτη που ο φορολογικός συντελεστής είναι ίσος ή κατώτερος από το 60% που θα είχε αν ήταν στην Ελλάδα.

Κύπρος, Αλβανία, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία, αλλά και Ουγγαρία, Ιρλανδία βρίσκονται μεταξύ των χωρών που χαρακτηρίζονται ως φορολογικοί παράδεισοι, σύμφωνα με τον ανανεωμένο κατάλογο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων που δημοσιεύθηκε και περιλαμβάνει 42 χώρες και κρατίδια.

Όπως αναφέρει η ΑΑΔΕ στην απόφασή της, ως κράτη που έχουν προνομιακό φορολογικό καθεστώς χαρακτηρίζονται εκείνα στα οποία το νομικό πρόσωπο ή η νομική οντότητα υπόκειται σε φόρο επί των κερδών, ή των εισοδημάτων, ή του κεφαλαίου του οποίου ο συντελεστής είναι ίσος ή κατώτερος από το 60% του συντελεστή φορολογίας νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων που θα οφειλόταν σύμφωνα με τις διατάξεις της ελληνικής φορολογικής νομοθεσίας, εάν ήταν φορολογικός κάτοικος ή διατηρούσε μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα.

Σε όλο τον κόσμο, περίπου 2,140 τρισεκατομμύρια δολάρια κερδών των πολυεθνικών φορολογούνται κάθε χρόνο με συντελεστές κάτω του 15%. Από το ποσό αυτό, περισσότερο από το μισό, για την ακρίβεια 53%, εντοπίζεται σε χώρες ή εδάφη των οποίων το μέσο ή το θεωρητικό ποσοστό φορολόγησης είναι άνω του 15%. Δηλαδή οι χώρες αυτές προσφέρουν εκπτώσεις σε ένα μέρος των πραγματοποιούμενων κερδών.

Πιο αξιοσημείωτο ακόμη είναι το γεγονός ότι το 10% των κερδών, που φορολογείται με ποσοστό κάτω του 5%, εντοπίζεται σε χώρες που ανακοινώνουν συντελεστές φορολόγησης 15% ή υψηλότερους.

Οι χώρες με υψηλά επίσημα ποσοστά φορολόγησης (άνω του 15%) δεν τα εφαρμόζουν πάντα: περισσότερο από το ένα τέταρτο των κερδών φορολογούνται στην πραγματικότητα εκεί με ποσοστά κάτω του 15%. Όμως το αντίθετο σπάνια ισχύει: σε χώρες που ανακοινώνουν ποσοστά φορολόγησης κάτω του 5%, «σχεδόν το σύνολο» των κερδών φορολογείται μ' αυτό το πραγματικό ποσοστό.

Συνολικά, σε ετήσια κέρδη 5,900 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, 13% φορολογούνται με ποσοστό κάτω του 5% και 23% με ποσοστά από 5% ως 15%. Το μεγαλύτερο μέρος των κερδών των πολυεθνικών επιχειρήσεων φορολογείται με ποσοστά μεταξύ 15% και 30%.

Η λίστα των χώρων που περιλαμβάνονται στη μαύρη λίστα της ΑΑΔΕ:

  1. Άγιος Ευστάθιος
  2. Αλβανία
  3. Ανατολικό Τιμόρ
  4. Ανγκουίλα
  5. Ανδόρρα
  6. Βανουάτου
  7. Βερμούδες
  8. Βόρεια Μακεδονία
  9. Βοσνία -Ερζεγοβίνη
  10. Βουλγαρία
  11. Βρετανικές Παρθένοι Νήσοι
  12. Γιβραλτάρ
  13. Γκέρνσεϋ
  14. Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
  15. Ιρλανδία
  16. Κατάρ
  17. Κιργιστάν
  18. Κόσσοβο
  19. Κύπρος
  20. Λιχτενστάιν
  21. Μακάο
  22. Μαλδίβες
  23. Μαυροβούνιο
  24. Μολδαβία
  25. Μογγολία
  26. Μονακό
  27. Μπαρμπάντος
  28. Μπαχάμες
  29. Μπαχρέιν
  30. Μπελίζ
  31. Μποναίρ
  32. Νήσοι Κέϋμαν
  33. Νήσοι Μάρσαλ
  34. Νήσοι Τερκς και Κάικος
  35. Νήσος του Μαν
  36. Ουγγαρία
  37. Παραγουάη
  38. Σάμπα
  39. Σαουδική Αραβία
  40. Τζέρσεϋ
  41. Τουρκμενιστάν
  42. Τοκελάου
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τοποθέτηση Bitcoin μπροστά
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα κρυπτονομίσματα αποκάλυψαν αδήλωτα ομόλογα και έφεραν φόρους 48.865 ευρώ

Φορολογούμενη επικαλέστηκε έσοδα από ρευστοποίηση κρυπτονομισμάτων, για να δικαιολογήσει τεκμήρια, αλλά ο έλεγχος στους λογαριασμούς της εντόπισε επενδύσεις άνω των 320.000 ευρώ, ποσό που δικαιολογείτο με βάση τα εισοδήματά της.
επενδύσεις και αποδόσεις
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένο «μέρισμα» από τα κέρδη των επιχειρήσεων προσδοκά το Δημόσιο το 2027

Αισθητή αύξηση πάνω από 15% των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος των επιχειρήσεων προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού, λόγω της υψηλής κερδοφορίας που παρουσιάζουν φέτος οι εισηγμένες και μη εταιρείες.
ΑΑΔΕ πινακίδα κτήριο
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

ΑΑΔΕ: Αλλαγές στη διαδικασία για Φορολογικές Δεσμευτικές Απαντήσεις

Επιχειρήσεις και πολίτες μπορούν πλέον να ζητούν από την ΑΑΔΕ δεσμευτικές απαντήσεις σχετικά με τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία για μελλοντικές πράξεις, βάσει της νέας διαδικασίας που ισχύει από 1η Οκτωβρίου 2026.
pitsilis_aade
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέες προθεσμίες ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ψηφιακών παραστατικών

Με αποφάσεις των Δημήτρη Μαρκόπουλου και Γιώργου Πιτσιλή, παρατείνονται οι προθεσμίες για την υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση σε επιχειρήσεις με τζίρο κάτω του 1.000.000 ευρώ και για τη Β' φάση ψηφιακής διακίνησης αποθεμάτων.