ΓΔ: 1380.96 -1.40% Τζίρος: 85.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:38:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
super-market-5%

Αρχίζει η μείωση τιμών στα ράφια, σχέδιο επέκτασης και σε άλλα προϊόντα

Βέβαιο θεωρούν στην αγορά ότι η μείωση κατά 30% των παροχών από τους προμηθευτές στα σούπερ μάρκετ δεν θα αργήσει να επεκταθεί και σε κατηγορίες τροφίμων. Φθηνότεροι οι τιμοκατάλογοι, πιο «φτωχές» οι προσφορές.

Μία πρωτόγνωρη περίοδος για την αγορά αρχίζει σήμερα, 1η Μαρτίου. Και είναι διάχυτη η εκτίμηση, πως πρόκειται για μια πιλοτική εφαρμογή μείωσης κατά 30% των παροχών επί του τιμολογίου σε επτά κατηγορίες μη τροφίμων, για να ακολουθήσει αργότερα η επέκταση του μέτρου σε περισσότερες κατηγορίες.

Όπως εκτιμάται, επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, δεδομένου ότι σ΄ αυτές παρουσιάζονταν οι περισσότερες και μεγαλύτερες προσφορές. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες υποχρεώθηκαν ένα μέρος των προσφορών (30%) να το μεταφέρουν στις τιμές, με την προοπτική – το έχει διακηρύξει κατ΄ επανάληψη, εξάλλου η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης – της εφαρμογής μια πολιτικής γενικευμένης μείωσης των τιμών.

Εφόσον τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου μέτρου θεωρηθούν ικανοποιητικά – όχι μόνο η μείωση των τιμών, αλλά και ένα ορισμένο ποσοστό προσφορών στις ήδη μειωμένες τιμές, ως σαφής ένδειξης του επιχειρηματικού ανταγωνισμού – τότε είναι βέβαιο ότι θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες. Ίσως οι κατηγορίες των τροφίμων να είναι οι τελευταίες, δεδομένου ότι οι προσφορές είναι περιορισμένες ως προς τη συχνότητα τους, αλλά περιορισμένες και ως προς τα ποσοστά εκπτώσεων.

Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρήσεις εισερχόμενες σε «αχαρτογράφητα νερά» περιμένουν να δουν πως θα συμπεριφερθεί ο καταναλωτής στη νέα κατάσταση της αγοράς, δεδομένου ότι πολλοί ήταν «εθισμένοι» σε υψηλές και συχνές προσφορές. Κι ίσως δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι επιχειρείται μία «ομαλή προσγείωση» στα νέα δεδομένα. Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι σε αρκετά προϊόντα – ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού – οι μειώσεις, που παρουσίασε χθες περιχαρής ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας στο υπουργικό συμβούλιο, είναι ιδιαίτερα υψηλές, δηλαδή άνω του 15%.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τις προσφορές στις συγκεκριμένες κατηγορίες μάλλον θα ... αργήσουν να τις δουν οι καταναλωτές. Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως προκύπτει από τις εταιρείες ερευνών ως τώρα, το ένα στα τέσσερα προϊόντα πωλείται με προσφορά. Αυτή η κατάσταση είναι βέβαιο ότι θα αλλάξει, αν όχι δραματικά, τουλάχιστον σημαντικά.

Χθες, εξάλλου, και με μεγάλη προσμονή όχι μόνο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, αλλά το Μέγαρο Μαξίμου και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης – το BD είχε επισημάνει ότι τις πρώτες δηλώσεις για τη μείωση των τιμών θα τις κάνει ο πρωθυπουργός – ανέμεναν τα στοιχεία που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε η γενική γραμματεία Εμπορίου από τους τιμοκαταλόγους που κοινοποιήθηκαν στην πλατεία Κάνιγγος.

Και δεν είναι επίσης τυχαίο το γεγονός ότι το υπουργικό συμβούλιο συγκλήθηκε την παραμονή της πλήρους εφαρμογής των μέτρων, δηλαδή στις 29 Φεβρουαρίου. Ο στόχος είναι προφανής, να δείξει η κυβέρνηση ότι στην ελληνική αγορά των καταναλωτικών προϊόντων κάτι αλλάζει. Και φυσικά, στο τέλος του μήνα, η ΕΛΣΤΑΤ θα καταγράψει τις μειώσεις των τιμών, κάτι που βεβαίως θα αποτυπωθεί στην εξέλιξη του πληθωρισμού.

Είναι βέβαιο ότι αυτό που καταγράφεται ως «πληθωρισμός τροφίμων» και αφορά όμως το σύνολο των καταναλωτικών προϊόντων – τροφίμων και μη – που διακινούνται μέσω των σούπερ μάρκετ, στη διάρκεια του Μαρτίου θα είναι σίγουρα μειωμένος -υπενθυμίζεται ότι η ΕΛΣΤΑΤ, ακολουθώντας τους κανόνες της Eurostat, δεν καταγράφει τις προσφορές στα στατιστικά για τον πληθωρισμό. Το πόσο θα μειωθεί ο πληθωρισμός των τροφίμων δεν είναι ακόμη σαφές, ενώ η πιο καθαρή αποτύπωση θα φανεί τον Απρίλιο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kalathi-Noikokyrioy-Super-Market-Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με «καλάθι νοικοκυριού» ως τις κάλπες: Το σχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης

Έρχονται «καλάθια» για τη Σαρακοστή και το Πάσχα, μπαίνουν υποχρεωτικά επώνυμα προϊόντα, παρατείνεται η διάρκεια του μέτρου παρά τις επιφυλάξεις της Επ. Ανταγωνισμού. Τι δείχνουν οι δημοσκοπήσεις, τι λέει η αγορά.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε κόντρα σούπερ μάρκετ και πολυεθνικές για τα περιθώρια κέρδους

Τα σούπερ μάρκετ δεν θέλουν να επιβαρυνθεί το δικό τους περιθώριο κέρδους σε επτά κατηγορίες προϊόντων ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού όπου επιβλήθηκε από το υπ. Ανάπτυξης μείωση προσφορών κατά 30%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άσχημο ξεκίνημα έτους στα σούπερ μάρκετ, μόνο 2,3% η αύξηση των πωλήσεων

Από το 7% τον Ιανουάριο 2023, η αύξηση πωλήσεων περιορίστηκε σε 2,3% φέτος. Μόνο στα τρόφιμα καταγράφηκε άνοδος πωλήσεων, ενώ υποχώρησε ο τζίρος ειδών ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιών.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φτωχός» ο Ιανουάριος στα σούπερ μάρκετ με μείωση του όγκου πωλήσεων

Συρρικνώθηκε κατά 5% ο όγκος των πωλήσεων τον Ιανουάριο, ύστερα από τις καλές επιδόσεις του Δεκεμβρίου. Παράταση μιας εβδομάδας στην εφαρμογή των μέτρων για την ακρίβεια ζήτησαν οι προμηθευτικές επιχειρήσεις.