ΓΔ: 1449.4 -0.63% Τζίρος: 71.23 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Egnatia.eu

Στην εκκίνηση τρία μεγάλα έργα με συνολικό προϋπολογισμό 560 εκατ.

Στη Βουλή η σύμβαση για τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα - Κακαβιά που θα ενώσει την Ιονία με την Εγνατία Οδό. Στο υπουργικό συμβούλιο δύο σημαντικά έργα ύδρευσης που είχαν τεθεί εκτός Ταμείου Ανάκαμψης.

Τρεις υπογραφές για έργα άνω των 560 εκατ. ευρώ δρομολογεί μέσα στο καλοκαίρι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Με πιο εμβληματικό το οδικό Ιωάννινα – Κακαβιά, που παίρνει σήμερα τον δρόμο για τη Βουλή, ακόμα δύο σημαντικά έργα ύδρευσης, από την ομάδα αυτών που είδαν την πόρτα της εξόδου από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα παρουσιαστούν στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο. Πρόκειται για το Φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο και το έργο ύδρευσης Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας, συνολικού ύψους 254,8 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά στον οδικό άξονα που θα ενώσει την Ιόνια Οδό με την Εγνατία Οδό και τα ελληνοαλβανικά σύνορα, προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, όπως εκτίμησε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στο πρώτο διεθνές συνέδριο του ΤΜΕΔΕ, αυτό θα υπογραφεί εντός Ιουλίου. Προσωρινός ανάδοχος του έργου είναι η ΑΒΑΞ.

Στο αντικείμενο του έργου της επέκτασης της Ιόνιας Οδού, που έχει αλλάξει άρδην τον χάρτη της Δυτικής Ελλάδας, περιλαμβάνεται η κατασκευή αυτοκινητόδρομου από τον ανισόπεδο κόμβο της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία Οδό ως το Καλπάκι, μήκους 46,4 χλμ., σε νέα χάραξη. Ακόμη, η ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου της Εγνατίας και η αποκατάσταση του εγκάρσιου και παράπλευρου δικτύου τοπικών οδών, εκεί όπου απαιτείται. Περιλαμβάνονται και τρεις προαιρέσεις, που αφορούν στον ανισόπεδο κόμβο Κ3 Πασσαρώνος, μήκους 1,47χλμ. και στην αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού από το Καλπάκι ως τον μεθοριακό σταθμό της Κακαβιάς, μήκους 23,11 χλμ. Η διάρκεια του έργου έχει ορισθεί σε 54 μήνες.

Η αξία του έργου, πέρα από τη βελτίωση της διασυνδεσιμότητας των γύρω περιοχών, συνίσταται στο ότι θα αποτελέσει τον σύνδεσμο με τη γειτονική Αλβανία και τις χώρες των νοτιοδυτικών Βαλκανίων (Βοσνία – Ερζεγοβίνη, Κροατία, Σλοβενία), που είναι αναπτυσσόμενες οικονομίες και πεδίο εξαγωγικής δραστηριότητας για τις ελληνικές εταιρείες. Θα εξυπηρετεί το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, συνδέοντάς το και με τουριστικές περιοχές στα αλβανικά παράλια, ενώ θα εξασφαλίζει πρόσβαση στην Ιόνια και την Εγνατία Οδό στην Κόνιτσα και κατ’ επέκταση στις περιοχές Φλώρινας και Καστοριάς.

Με πόρους από το ΠΔΕ τα δύο έργα ύδρευσης

Με ορίζοντα υπογραφής εντός Ιουνίου περνούν από το υπουργικό συμβούλιο, δύο έργα ύδρευσης, που θα προσθέσουν στους ωφελούμενους του δικτύου ύδρευσης πάνω από 194 χιλιάδες ανθρώπους, ενώ έχουν εδώ κι έναν χρόνο προσωρινούς αναδόχους. Πρόσφατα, τα έργα, που απεντάχθηκαν λόγω έλλειψης ωριμότητας από το εθνικό σχέδιο ανάκαμψης στην πρόσφατη αναθεώρηση, εντάχθηκαν στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Στόχος είναι να περάσουν και τα δύο από τη Βουλή την ερχόμενη εβδομάδα.

Ειδικότερα, το Φράγμα Τσικνιά αποτελεί ένα έργο μεγάλης αξίας για το νησί της Λέσβου, καθώς θα δώσει διέξοδο στο υδροδοτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το νησί, ιδιαίτερα το καλοκαίρι και την υψηλή τουριστική περίοδο. Ο προϋπολογισμός, που θα υπαχθεί στο τομεακό πρόγραμμα ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών, ανέρχεται σε 113,16 εκατ. ευρώ.

Με τη λειτουργία του, θα παρέχει ως και 24.000 κυβικά νερά ημερησίως. Συνολικά θα εξυπηρετεί ετησίως τις ανάγκες 270 χιλιάδων ατόμων, εντάσσοντας στο δίκτυο επιπλέον πληθυσμό 86 χιλιάδων ατόμων. Το 2053 ο αριθμός αυτός θα έχει εκτοξευθεί σε 360.000 άτομα.

Το αντικείμενο του έργου, που έχει προσωρινή ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ του ομίλου Intrakat, αφορά στην ολοκλήρωση ενός αυτοτελούς και λειτουργικά ανεξάρτητου συστήματος υδροδότησης με πόσιμο νερό της πόλης της Μυτιλήνης και των οικισμών Καλλονής και Αγίας Παρασκευής. Η διάρκεια της κατασκευής έχει ορισθεί σε 60 μήνες, ενώ στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνονται επίσης η λειτουργία και συντήρηση του έργου για 24 μήνες μετά τη βεβαίωση περαίωσης. Η έκταση που θα απαλλοτριωθεί αντιστοιχεί σε 2,8 εκατ. τ.μ.

Το δεύτερο έργο αφορά στην κατασκευή έργων ύδρευσης σε Πρέβεζα – Άρτα – Λευκάδα, με προϋπολογισμό 141,68 εκατ. ευρώ. Προσωρινή ανάδοχος έχει αναδειχθεί η ΤΕΡΝΑ. Το αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνει την κατασκευή νέου δικτύου μεταφοράς πόσιμου νερού με σκοπό την αντικατάσταση του σημερινού υδραγωγείου για την εξυπηρέτηση περιοχών στις περιφερειακές ενότητες Άρτας, Πρέβεζας, Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας. Ο πρόσθετος πληθυσμός που θα εξυπηρετεί το έργο ανέρχεται σε 108 χιλιάδες άτομα.

Σημειώνεται ότι για τέσσερα αντιπλημμυρικά έργα που έχασαν επίσης το τρένο του Ταμείου Ανάκαμψης, συνολικού ύψους 184,48 εκατ. ευρώ, άνοιξε ο δρόμος του ΕΣΠΑ, μέσω της ένταξής τους στο πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027».

Πρόκειται για τα εγγειοβελτιωτικά και αντιπλημμυρικά έργα στις παραλίμνιες περιοχές Αμβρακίας - Αμφιλοχίας και Βάλτου του Ν. Αιτωλοακαρνανίας (Α’ Φάση), τα αντιπλημμυρικά Λουτρακίου Περαχώρας Αγίων Θεοδώρων (Β' Φάση), τα έργα διευθέτησης ρεμάτων στην περιοχή Ωραιοκάστρου και τα συμπληρωματικά έργα ταμιευτήρα Μπραμιανού, αντιπλημμυρικά έργα ΓραΛυγιάς και φράγματος Μύρτου στον νομό Λασιθίου Κρήτης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρόνο και χρήμα ζητούν τα νέα έργα υποδομών: Το στοίχημα του υπ. Υποδομών

Νέο μείγμα πόρων αναζητεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς οι πόρτες του Ταμείου Ανάκαμψης έχουν κλείσει. Αύξηση ΠΔΕ και στροφή σε ιδιωτικά κεφάλαια για να καλυφθούν οι ανάγκες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εκτοξεύεται ως τα 4,5 δισ. ευρώ το κόστος των μεγάλων έργων στη Θεσσαλία

Στα 3,3 δισ. ευρώ ανεβάζει το κόστος αντιπλημμυρικής θωράκισης η ολλανδική HVA. Πρόταση 2 δισ. από την περιφέρεια Θεσσαλίας. Άλυτος γρίφος η χρηματοδότηση. Τρέχουν έργα 1,35 δισ. ευρώ για οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αντεπίθεση από τους «μικρούς» των κατασκευών: Παίρνουν έργα, δίνουν μάχες

Ο πακτωλός κονδυλίων σε έργα ανοίγει πεδίο ευκαιρίας στις μικρότερες εταιρείες να σπάσουν την κυριαρχία των μεγάλων. Ποια έργα «χτυπούν», πώς διεκδικούν μερίδιο στα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εκτινάχθηκε στα 1,35 δισ. το κόστος έργων για τις υποδομές της Θεσσαλίας

Πάνω από 450 εκατ. το κόστος αποκατάστασης του σιδηροδρόμου και μαζί με τα οδικά έργα ο προϋπολογισμός ξεπερνά τα 1,35 δισ. Μόνο 686 εκατ. δεσμεύθηκαν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αρχίζουν οι αναθέσεις συμβάσεων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην αντεπίθεση οι μικρότεροι εργολάβοι για πληρωμές και... διακρίσεις

Αδικαιολόγητα εμπόδια για τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς προς όφελος των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων καταγγέλλουν οι μικρότερες εργοληπτικές επιχειρήσεις. Ζητούν να μην καταβάλλουν ΦΠΑ όταν δεν έχουν πληρωθεί.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Από το... «λεφτά υπάρχουν» για έργα, στην αναζήτηση χρηματοδοτήσεων

Εξορθολογισμό του χαρτοφυλακίου έργων των 14 δισ. ευρώ επιδιώκει ο Χρ. Σταϊκούρας. Αξιολογούνται εκ νέου οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, «ψαλίδι» στα σιδηροδρομικά. Υψηλό κόστος για τα έργα στη Θεσσαλία.