ΓΔ: 1785.84 -0.29% Τζίρος: 166.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
take away-kafes
Φώτο: Shutterstock

Να μείνει στο 13% ο ΦΠΑ στον καφέ ζητούν οι επαγγελματίες της εστίασης

Η ΠΟΕΣΕ υπογραμμίζει ότι η αύξηση του ΦΠΑ σε καφέ και μη αλκοολούχα ποτά δεν είναι τίποτα άλλο από μέτρο καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα την στιγμή μάλιστα που τα δημόσια έσοδα συνεχώς αυξάνονται.

Την οριζόντια διατήρηση ΦΠΑ στο 13% στον καφέ καθώς και στα μη αλκοολούχα ποτά ζητά με επιστολή της προς τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ) καθώς από την 1η Ιουλίου 2024 ο ΦΠΑ στον σερβιριζόμενο καφέ αυξάνεται στο 24% από 13% που είναι σήμερα. Την ίδια ώρα για τον καφέ στο χέρι ή μέσω delivery ο ΦΠΑ παραμένει στο 13%.

«Μας είναι εξαιρετικά δύσκολο να αντιληφθούμε με ποια λογική προχωράτε σε αυτή την αύξηση, όταν ήδη ο καφές επιβαρύνεται και με ειδικό φόρο κατανάλωσης (από το 2017). Ο αυξημένος ΦΠΑ, από τις επιχειρήσεις εστίασης που θα κληθούν να τον εφαρμόσουν, θα μετακυλιστεί εξ ολοκλήρου στον καταναλωτή, δεδομένου ότι η διεθνής τιμή του καφέ το τελευταίο εξάμηνο έχει αυξηθεί στην μεν ποικιλία Arabica κατά 17% στη δε ποικιλία Robusta κατά 50%!!», αναφέρει η ΠΟΕΣΕ.

Όπως τονίζεται στην επιστολή, θα ενισχυθεί περαιτέρω ο πληθωρισμός και η ακρίβεια που διακηρυκτικά αποτελεί για την κυβέρνηση το σημαντικότερο πρόβλημα που θέλει με αποτελεσματικότητα να αντιμετωπίσει.

«Αυτή η χαώδης απόσταση μεταξύ λόγων και πράξεων έχει προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια στον κλάδο. Και δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά καθώς η κυβέρνηση είχε εξαγγείλει ότι δεν θα αυξήσει κανέναν φόρο αλλά ήδη το έχει κάνει δυο τουλάχιστον φορές, μια με την αύξηση του ΦΠΑ στα σερβιριζόμενα μη αλκοολούχα ποτά και μια εντός των προσεχών ολίγων ημερών με την αντίστοιχη αύξηση στον καφέ».

Η ΠΟΕΣΕ τονίζει ότι αμφότερες οι ρυθμίσεις στην συνείδηση των επαγγελματιών δεν είναι τίποτα άλλο από μέτρα καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα την στιγμή μάλιστα που τα δημόσια έσοδα συνεχώς αυξάνονται ενώ είναι εξοργιστική είναι και η πολιτική των δυο μέτρων και δυο σταθμών στην οποία υπακούουν, καθώς επιβαρύνουν ένα μόνο μέρος των επιχειρήσεων, ενισχύοντας έτσι και τον αθέμιτο ανταγωνισμό, καθώς από τον μειωμένο ΦΠΑ επωφελούνται κατά βάση οι μεγάλες αλυσίδες καφέ και τροφίμων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μπενόπουλος
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γ. Μπενόπουλος (CAFETEX): Τι κρύβει η ξέφρενη άνοδος των τιμών του καφέ

Σε συνέντευξη στο BD, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της CAFETEX εξηγεί τους παράγοντες που οδηγούν στα ρεκόρ διεθνών τιμών, μιλά για τη σχέση των Ελλήνων με τον καφέ και αναφέρεται στη συνεχή επέκταση των δραστηριοτήτων του ομίλου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Taco Bell, Jackaroo, Mailo’s: Έντονη κινητικότητα στο γρήγορο φαγητό

Οι Gen Z και οι Millennials ανατρέπουν τα δεδομένα στην εστίαση, αναζητώντας εμπειρίες, αισθητική και προσωποποίηση. Το street food μετατρέπεται σε lifestyle και οι αλυσίδες επανατοποθετούνται στρατηγικά.
businessdaily-Veneti_Jackson_Hall
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η μεγάλη περιπέτεια της Βενέτης με την επανεκκίνηση του Jackson's

Η εταιρεία επένδυσε 7 εκατ. ευρώ, σε μια μεγάλη διαδρομή που άρχισε το 2015, αλλά δεν περιμένει ότι θα κάνει απόσβεση αυτής της επένδυσης, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος, Π. Μονεμβασιώτης.