ΓΔ: 817.03 1.80% Τζίρος: 76.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Στην τελική ευθεία η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων Κιάτο - Ροδοδάφνη

Έως τα μέσα Απριλίου ξεκινούν τα δρομολόγια. Αρχικά θα περιλαμβάνει 3 ή 4 δρομολόγια ημερησίως ενώ ο χρόνος μετάβασης από τη Νερατζιώτισσα έως το Διακοφτό εκτιμάται στις 2 ώρες.

Στην τελική ευθεία βρίσκονται τα έργα ολοκλήρωσης της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών ταχυτήτων που θα συνδέει το Κιάτο με τη Ροδοδάφνη και ήδη έχουν ξεκινήσει όλες οι απαιτούμενες ενέργειες προετοιμασίας για την έναρξη των δρομολογίων έως τα μέσα Απριλίου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

Σε πρώτη φάση, σύμφωνα με τον σχεδιασμό δρομολογίων από ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατά πληροφορίες θα περιλαμβάνει 3 ή 4 δρομολόγια ημερησίως ενώ ο χρόνος μετάβασης από τη Νερατζιώτισσα έως το Διακοφτό εκτιμάται στις 2 ώρες. Τα δρομολόγια πιθανότατα να πυκνώσουν κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Περί τις 10 Μαρτίου θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια για τις τελικές ρυθμίσεις και την εκπαίδευση των μηχανοδηγών, ενώ την ίδια περίοδο αναμένεται και η ανακοίνωση του προγράμματος δρομολογίων.

Πρόκειται για έργο που ξεκίνησε το 2006 και κατόπιν αρκετών παρατάσεων έπρεπε να έχει παραδοθεί ήδη από τον Αύγουστο 2019. Η νέα Διοίκηση που ανέλαβε τέλη Οκτωβρίου 2019 κατέβαλε αγώνα δρόμου για να ολοκληρωθεί το έργο, το οποίο παρουσίαζε καθυστερήσεις και εκκρεμότητες.

Η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε στην ευρωπαϊκή επιτροπή ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις υπολειπόμενες ενέργειες μέχρι και την λειτουργία δρομολογίων το οποίο έως σήμερα τηρείται και ήδη προγραμματίζεται η έναρξη δρομολογίων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις 10 Απριλίου. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 920 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 240 εκατ. ευρώ θα χορηγηθούν από ευρωπαϊκούς πόρους.

Άσκηση αντιμετώπισης ακραίων καταστάσεων

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας και με στόχο την εξασφάλιση υψηλών προδιαγραφών ασφάλειας, η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία άσκηση αντιμετώπισης συμβάντος εντός της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Τραπέζης την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου. Στην άσκηση, η οποία οργανώθηκε και συντονίστηκε από την ΕΡΓΟΣΕ, συμμετείχε ο ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Ανάδοχος κατασκευαστική εταιρεία ΜΕΤΚΑ, καθώς και οι αρμόδιες υπηρεσίες δικαιοδοσίας περιφέρειας Δυτ. Ελλάδος, ήτοι η Πυροσβεστική Υπηρεσία Αιγίου, το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Ακράτας, τα Αστυνομικά Τμήματα Αιγιαλείας και Ακράτας και το ΕΚΑΒ Πάτρας.

 

Σκοπός της άσκησης ήταν η εξοικείωση όλων των εμπλεκόμενων φορέων με τα νέα συστήματα ασφαλείας των σηράγγων του σιδηροδρόμου και την άρτια προετοιμασία του εμπλεκόμενου προσωπικού για τη βέλτιστη δυνατή αντιμετώπιση πιθανών συμβάντων. Σημειώνεται ότι η άσκηση πραγματοποιήθηκε βάσει σεναρίου σύμφωνα με το οποίο εκδηλώνεται πυρκαγιά στο μεσαίο όχημα/βαγόνι επιβατικής αμαξοστοιχίας, η οποία έχει ακινητοποιηθεί μπροστά από την έξοδο διαφυγής της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Τράπεζας στον κλάδο με κατεύθυνση προς Πάτρα. Στην άσκηση συμμετείχαν ασκούμενοι των υπηρεσιών, ηθοποιοί με συγκεκριμένους ρόλους σύμφωνα με το σενάριο, καθώς και παρατηρητές που κατέγραψαν σημαντικές πληροφορίες για την αποτίμηση της άσκησης και επισκέπτες οι οποίοι παρακολούθησαν την εξέλιξη και συμπλήρωσαν σχετικό έντυπο αξιολόγησης.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης σημείωσε ότι «είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την πορεία της προετοιμασίας για την παράδοση ενός πολύ σημαντικού έργου για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Πρόκειται για τη θετική έκβαση μιας πολύ μεγάλης προσπάθειας που καταβάλαμε από τον περασμένο Οκτώβριο προκειμένου να ολοκληρωθεί σύντομα ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 920 εκ. Ευρώ που ξεκίνησε το 2006. Οι ενέργειές μας έχουν ως στόχο, όπως παρουσιάσαμε και στην ευρωπαϊκή επιτροπή στη συνάντησή μας στις Βρυξέλλες στα μέσα Ιανουαρίου,  την έναρξη της λειτουργίας της νέας γραμμής πριν το ελληνικό Πάσχα, καθώς και την εξασφάλιση των 240 εκ. Ευρώ των ευρωπαϊκών πόρων που έχουν διατεθεί για τη συγχρηματοδότηση του Έργου. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί παράδειγμα της αποφασιστικότητας και του νέου σχεδιασμού με τον οποίο η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ προχωρά σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την ολοκλήρωση σημαντικών έργων για τον ελληνικό -και όχι μόνο- σιδηρόδρομο».

Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ τόνισε τη σημασία υλοποίησης όλων των απαραίτητων ενεργειών προετοιμασίας ώστε να διασφαλισθεί το μέγιστο δυνατό επίπεδο ασφάλειας και ετοιμότητας όλων των εμπλεκομένων, ενώ ανέφερε επίσης ότι παρόμοια άσκηση ετοιμότητας προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί εντός του Μαρτίου, σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες  δικαιοδοσίας Νομού Κορινθίας, στη νέα Σιδηροδρομική Σήραγγα Μελισσίου.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κρίσιμος ο ρόλος των νέων καυσίμων και τεχνολογιών στις μεταφορές

Ο κ. Κεφαλογιάννης επεσήμανε τις προσπάθειες του υπουργείου και της κυβέρνησης να προωθήσουν ένα ολικό σχέδιο για τη μείωση των εκπομπών CO2 υπογραμμίζοντας τις συνεργασίες του ΥΠΕΝ στο θέμα της νέας κινητικότητας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκροδοτούμενη η σιδηροδρομική γραμμή Βόλου-Λάρισας έως το 2024

Οι υποψήφιες εταιρείες που υπέβαλαν προσφορές και διεκδικούν το έργο, το κόστος του οποίου φθάνει τα 83 εκατ. ευρώ, είναι τέσσερις και πρόκειται για τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, MYTILINEOS, ΑΒΑΞ-ALSTOM και ΙΝΤΡΑΚΑΤ .