ΓΔ: 1437.88 1.37% Τζίρος: 166.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Αρχίζει ο διαγωνισμός για το μεγάλο logistics park στη Θεσσαλονίκη

Επιχειρηματικό πάρκο σε 672 στρέμματα στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, που ανήκουν στη ΓΑΙΑΟΣΕ. Θα δημιουργηθεί κόμβος συνδυασμένων μεταφορών και dry-port, κοντά στο λιμάνι. Επένδυση έως 260 εκατ. με 3.000 νέες θέσεις εργασίας.

Στην εκκίνηση μπήκε από την ειδική μονάδα ωρίμανσης έργων του ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για το πρώτο μεγάλο εμπορευματικό κέντρο της Βόρειας Ελλάδας, στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου. Η επένδυση, που εκτιμάται ότι θα φτάσει ως και τα 260 εκατ. ευρώ, θα βάλει τις βάσεις για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε πόλο logistics, ενώνοντας το λιμάνι της πόλης με τα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη, ενώ συμπληρωματικά με το«δίδυμο» πρότζεκτ της Φυλής -που επίσης τρέχει το PPF- θα βάλει την Ελλάδα στον χάρτη των global logistics.

Η ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, έκτασης 672 στρεμμάτων, θα γίνει μέσω παραχώρησης διάρκειας τουλάχιστον 30 ετών. Σύμφωνα με την προκαταρκτική προκήρυξη του έργου στην εφημερίδα της Ε.Ε., αυτό έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη, αδειοδότηση, κατασκευή, λειτουργία, εκμετάλλευση και συντήρηση Επιχειρηματικού Πάρκου στο ακίνητο της ΓΑΙΑΟΣΕ, στην οποία έχει παραχωρηθεί κατά χρήση από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Η δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου θεωρείται κομβικής σημασίας, ώστε να αξιοποιηθούν οι προοπτικές που δημιουργούνται χάρη στις μεγάλες ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις στο δίκτυο λιμένων της Βόρειας Ελλάδας, αλλά και λόγω γεωπολιτικών εξελίξεων. Το ακίνητο του πρώην στρατοπέδου Γκόνου βρίσκεται σε προνομιακή θέση κοντά στον ΟΛΘ και σε απόσταση 3 χλμ. από την Εγνατία Οδό και 500μ. από τη σιδηροδρομική γραμμή.

Το νέο hub θα λειτουργήσει ως υποδοχέας επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και λειτουργιών εφοδιαστικής αλυσίδας. Λόγω δε της εγγύτητας στον λιμένα της Θεσσαλονίκης, το Επιχειρηματικό́ Πάρκο έχει την προοπτική́ να αποτελέσει έναν «χερσαίο λιμένα», γνωστό ως dry-port.

Χαρτογράφηση της επένδυσης

Το ύψος της επένδυσης, ανάλογα με το μείγμα χρήσεων logistics και μεταποίησης που θα επιλεγεί, εκτιμάται από 120 ως και 260 εκατ. ευρώ. Βάσει των σεναρίων που έχουν εξετασθεί ενδελεχώς από τη ΓΑΙΟΣΕ, η εσωτερική απόδοση των ιδίων κεφαλαίων εκτιμάται περί το 10% και το project IRR ανέρχεται σε 6-7%, ενώ αναμένονται οφέλη άνω των 325 εκατ. ευρώ σε όρους Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας, με το 30% αυτών να είναι άμεσα. Εξετάστηκε και χρήση συναρμολόγησης εξαρτημάτων που έρχονται από την Άπω Ανατολή.

Αυτή δεν είναι η πρώτη προσπάθεια αξιοποίησης του ακινήτου. Η προηγούμενη έγινε το 2018, όμως δεν στέφθηκε από επιτυχία, λόγω έλλειψης ωριμότητας του ακινήτου για την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος. Για αυτό και επελέγη η λύση της συνδρομής του PPF, που διαθέτει εμπειρία και τεχνογνωσία στην προετοιμασία ανάλογων ακινήτων. Ως ημερομηνία κατάθεσης προσφορών έχει ορισθεί η 15η Οκτωβρίου 2024.

Στο πλαίσιο της ωρίμανσης, εξασφαλίσθηκε χρηματοδότηση 2 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ για τη μετεγκατάσταση των στρατιωτικών αρτοποιείων, που βρίσκονται εντός του ακινήτου, με ορίζοντα το 2025.

Σημειώνεται ότι μέσω των συνεργειών που αναμένεται να αναπτυχθούν στην περιοχή από την ανάπτυξη ενός σύγχρονου μεταφορικού συστήματος συνδυασμένων μεταφορών, θα ενισχυθεί σημαντικά το εμπορευματικό προφίλ της Θεσσαλονίκης. Ακόμη, θα δημιουργηθούν 3.000 νέες θέσεις εργασίας. Μάλιστα, ζωντανεύουν οι προοπτικές επαναπατρισμού στη χώρα μας επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κύκλο «εισαγωγές – μεταποίηση – εξαγωγές».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ThriasioI
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι Αμερικανοί μπαίνουν στο Θριάσιο: Τι σημαίνει η συμφωνία με την DFC

Συμφωνία χρηματοδότησης με την κρατική αναπτυξιακή τράπεζα των ΗΠΑ υπέγραψαν για το Θριάσιο Ι οι ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair. Στρατηγικό ενδιαφέρον των Αμερικανών για ανακοπή των κινεζικών επενδύσεων στην Ευρώπη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λιμάνι Ραφήνας: Στήνει μπλόκο ο δήμος στο σχέδιο ΤΑΙΠΕΔ για επέκταση

Σοβαρή επιβάρυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη φοβάται η δημοτική αρχή. Έρχονται στο προσκήνιο τα έργα επεκτάσεων της Αττικής Οδού και του προαστιακού προς το λιμάνι της Ραφήνας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς βάζει το ΤΑΙΠΕΔ στην... πρίζα τα περιφερειακά λιμάνια της χώρας

Μελέτη για τα λιμάνια που θα μπουν στην πρώτη γραμμή για cold ironing. Ήδη εξασφαλίστηκαν πόροι 10 εκατ. για Λαύριο, Ραφήνα, Καβάλα και Κέρκυρα. Σε πορεία εξηλεκτρισμού και τα λιμάνια Πάτρας, Αλεξανδρούπολης και Ρόδου.