ΓΔ: 2100.92 -0.23% Τζίρος: 129.87 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:55:39
Λιμάνι Θεσσαλονίκης πλοίο
Εμπορικό πλοίο και γερανοί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ιδανικό για άρθρα μεταφορών και οικονομίας.

Το στρατηγικό πλεονέκτημα της Ελλάδας στη εφοδιαστική αλυσίδα

Η Ελλάδα κατέχει στρατηγική θέση στα ευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, με δυνατότητες διασύνδεσης που υπερτερούν μεγάλων λιμανιών. Για πλήρη αξιοποίηση, απαιτείται ανάπτυξη όλων των λιμανιών και ενίσχυση του δικτύου logistics της χώρας.

Η Ελλάδα καταλαμβάνει μια στρατηγική θέση στα ευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, διαθέτοντας σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με μεγάλα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, όπως το Αμβούργο, το Ρότερνταμ και η Αμβέρσα: τη δυνατότητα πολλαπλών διασυνδέσεων. Για να αξιοποιήσει αυτό το πλεονέκτημα, η χώρα οφείλει να ενισχύσει όλα τα λιμάνια της και να λειτουργήσει ως ένα δυναμικό και πολυδιάστατο ευρωπαϊκό δίκτυο-πλατφόρμα, αντί για έναν απλό κόμβο μεταφορών.

Αυτές οι εκτιμήσεις διατυπώθηκαν από τον πρώην επικεφαλής Βιομηχανιών Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Μεταφορών του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF), Wolfgang Lehmacher, στο πλαίσιο του 26ου πανελλήνιου συνεδρίου εφοδιαστικής αλυσίδας που διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Logistics Βορείου Ελλάδος (EELBE) στη Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Lehmacher υπογράμμισε τη στρατηγική θέση της Ελλάδας ανάμεσα στις διαδρομές που συνδέουν τη Μέση Ανατολή, την Αφρική, την Ευρώπη και τη Ρωσία. Όπως ανέφερε, οι εφοδιαστικές αλυσίδες αφορούν ροές αγαθών, δεδομένων, ενέργειας και κεφαλαίων. Η Ελλάδα μπορεί να λειτουργήσει ως ένας σημαντικός κόμβος, αλλά έχει τη δυνατότητα να αναδειχθεί σε ένα πολυδιάστατο δίκτυο ή πλατφόρμα μεταφορών. Το πλήθος των επιλογών για τη μεταφορά προϊόντων ενισχύει σημαντικά τη θέση της χώρας.

Διαθέτοντας λιμάνια όπως η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη και η Πάτρα, η Ελλάδα έχει πολλαπλές δυνατότητες για την ανάπτυξη του δικτύου της. Σύμφωνα με τον κ. Lehmacher, η εστίαση αποκλειστικά στον Πειραιά ίσως δεν αποτελεί τη βέλτιστη στρατηγική, καθώς οι πολλαπλές διασυνδέσεις προσφέρουν μεγαλύτερες ευκαιρίες. Ένα ισορροπημένο, έξυπνο δίκτυο μπορεί να ενισχύσει τη δυναμική κάθε λιμανιού και υποδομής.

Διεθνή παραδείγματα και η ανάγκη ψηφιοποίησης

Ο κ. Lehmacher παρέθεσε τα παραδείγματα της Σιγκαπούρης και της Κίνας, που αξιοποιούν πολλαπλά λιμάνια και χτίζουν διεθνή δίκτυα με ψηφιακές διασυνδέσεις. Η Σιγκαπούρη, παρά το μικρό της μέγεθος, διαχειρίζεται 60 τερματικούς σταθμούς παγκοσμίως, ενώ ενσωματώνει την κυβέρνηση στη διαδικασία ανάπτυξης διεθνών συνεργασιών και πλατφορμών δεδομένων.

Αναφερόμενος στην Κίνα, τόνισε ότι η χώρα επεκτείνει την παρουσία της στην Ευρώπη μέσω αποθηκών και ισχυρών δικτύων μεταφορών, αυξάνοντας τις επιλογές και ευκαιρίες της. Η συνεχής επέκταση των υποδομών οδηγεί σε μεγαλύτερη πρόσβαση στις αγορές και ενισχύει τη διασύνδεση με την ευρωπαϊκή αγορά.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάγκη για εκτενή ψηφιοποίηση των μεταφορικών δικτύων. Ο κ. Lehmacher σημείωσε ότι η Ελλάδα χρειάζεται ένα σαφές όραμα, το οποίο θα περιλαμβάνει και τους γειτονικούς της γεωγραφικούς εταίρους, προκειμένου να ενισχυθούν οι συνέργειες. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, το "παράθυρο της Ελλάδας προς το μέλλον είναι ορθάνοιχτο", αρκεί να υπάρξει η απαιτούμενη βούληση, δημιουργικότητα και συνεργασία για να αξιοποιηθούν οι μεγάλες ευκαιρίες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τρακτέρ σε κινητοποίηση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αγρότες απέκλεισαν το τελωνείο Ευζώνων με τρακτέρ και αγροτικά οχήματα

Αγρότες από Παιονία και Γιαννιτσά προχώρησαν σε αποκλεισμό του τελωνείου Ευζώνων, επιτρέποντας μόνο οχήματα με ελληνικά προϊόντα και έκτακτες ανάγκες, ενώ διεξάγουν γενική συνέλευση για τα επόμενα βήματα.
διαμαρτυρία ταξί αθήνα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πορεία ταξί στο κέντρο της πόλης στο πλαίσιο της 48ωρης πανελλαδικής απεργίας

Ιδιοκτήτες ταξί πραγματοποίησαν πορεία στο κέντρο της πόλης και παρέδωσαν ψήφισμα στο ΥΜΑΘ, ζητώντας επανεξέταση της υποχρεωτικής ηλεκτροκίνησης, ενώ σχεδιάζουν νέα κινητοποίηση στα Μάλγαρα.
Λιμάνι Ελευσίνας πλοία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνικά λιμάνια: Κομβικό εμπορικό και γεωπολιτικό πέρασμα της Ευρώπης

Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε βασικό κόμβο για διεθνείς ομίλους, λόγω της στρατηγικής της θέσης στον άξονα Σουέζ-Ευρώπη. Ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη ενισχύουν τον ρόλο τους, ενώ η Ελευσίνα δρομολογεί νέες λιμενικές και ενεργειακές επενδύσεις.
Κωνσταντίνος Κυρανάκης ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρανάκης: Σε 11 μήνες η ολοκλήρωση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής

Ο αν. υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι η διπλή γραμμή Πειραιά – Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί σε 11 μήνες, τονίζοντας τις παρεμβάσεις για ασφάλεια και σύγχρονες μεταφορές.