ΓΔ: 1604.29 0.21% Τζίρος: 115.94 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:26:40 DATA
super market, trofima, emporio, times
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε στα σούπερ μάρκετ το δεκάμηνο του 2024

Ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs) έφτασε τα 9,957 δισ. ευρώ για το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024, αυξημένος κατά 3,5% σε σύγκριση με τα 9,623 δισ. ευρώ της περσινής περιόδου.

Στα 9,957 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs) την χρονική περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024 από 9,623 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 3,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI).

Την ίδια ώρα, τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των PL σε αξία το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,7% (μερίδιο σε αξία) από 25,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 5,5%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 2,8%. Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 27,4% από 26,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 19,9%, ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.

Επίσης, αυξημένη είναι η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών, τα τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού. Στην πρώτη κατηγορία το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε από 24,9% σε 25,3% και στη δεύτερη από 25,7% σε 26,5%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε κατά 25,6% το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,5%, στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 0,3% ενώ τα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς παρέμειναν ακριβώς στα ίδια επίπεδα πωλήσεων. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 3,7%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 3,8% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 2,5%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το δεκάμηνο Ιανουαρίου Οκτωβρίου 2024 καταγράφηκε αύξηση του τζίρου στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,9%), στα σνακ (3,6%), στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,8%), στα υλικά μαγειρικής (4,6%), στα μη αλκοολούχα ποτά (7,5%), στα αλκοολούχα ποτά (7,2%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (3,9%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (0,9%). Μείωση σημειώθηκε στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς (-4,1%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (-0,7%).

Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε τεμάχια σημειώθηκε αύξηση στα συσκευασμένα τρόφιμα (2%), στα σνακ (0,3%), στα γαλακτοκομικά (7,4%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,6%), στα υλικά μαγειρικής (1,9%), στα μη αλκοολούχα ποτά: (6%), στα αλκοολούχα ποτά (7,6%), στα προϊόντα ατομικής φροντίδας και υγιεινής (5,1%), στα προϊόντα ατομικής καθαριότητας (2,3%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά σπιτιού (4%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (1,2%).

Τα στοιχεία του δεκαμήνου 2024 δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τμ). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (6,2%), ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,9%. Στα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τμ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 4,4% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,5%, ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τμ) αύξηση τζίρου 2,3% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,1%. Αύξηση 3,5% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τμ), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γεωργιάδης: Οι τιμές στο καλάθι θα οδηγήσουν και τα επώνυμα προϊόντα σε μείωση

Σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων επισκέφθηκε δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ Market In και Γαλαξίας καθώς κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση στις τιμές των προϊόντων του «Καλαθιού του Νοικοκυριού».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συγκρατημένη αισιοδοξία της αγοράς για την κατανάλωση στα Χριστούγεννα

Το 80% των Ελλήνων έχει ακυρώσεις δαπάνες διασκέδασης την τελευταία τριετία υπό την πίεση της οικονομικής αβεβαιότητας και του πληθωρισμού, ενώ το 25% των αγορών που πραγματοποιούνται τροφοδοτούνται από τον δανεισμό.
Trofima, Times, Food, Prices, Super Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, λόγω ακρίβειας, στρέφονται οι καταναλωτές

Σύμφωνα με έρευνα της Ierax Analytix το 46% αγοράζει περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε σχέση με 2 χρόνια πριν και το 33% θεωρεί πως θα συνεχίζει να αγοράζει περισσότερα στο μέλλον.