ΓΔ: 1785.84 -0.29% Τζίρος: 166.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Endysi, Rouxa, Lianiki

Αύξηση κατά 2,5% των εγχώριων πωλήσεων ελληνικού ρούχου το 2024

Σε αξία, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων το 2024 ξεπέρασαν τα 3,65 δισ. ευρώ ενώ αντίστοιχα οι λιανικές πωλήσεις υποδημάτων και δερμάτινων ειδών ανήλθαν σε 600 εκατ. ευρώ.

Μπορεί οι εξαγωγές του ελληνικού ρούχου και παπουτσιού να ακολούθησαν την κατιούσα το 2024, υποκύπτοντας στην έντονη πίεση που προκαλούν στην αγοραστική δύναμη των Ευρωπαίων καταναλωτών οι πληθωριστικές πιέσεις, αλλά οι πωλήσεις στην εγχώρια αγορά κινήθηκαν σε αντίθετη πορεία και σημείωσαν πέρυσι μικρή άνοδο, της τάξης του 2,5%, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που επεξεργάσθηκε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ).

Σε αξία, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων το 2024 ξεπέρασαν τα 3,65 δισ. ευρώ για τις επιχειρήσεις ένδυσης που τηρούν διπλογραφικά βιβλία, ενώ αντίστοιχα οι λιανικές πωλήσεις υποδημάτων και δερμάτινων ειδών ανήλθαν σε 600 εκατ. ευρώ και των κλωστοϋφαντουργικών σε 403 εκατ. ευρώ. Συνολικά, οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων – υποδημάτων και  κλωστοϋφαντουργικών στην ελληνική αγορά άγγιξαν πέρυσι τα 4,65 δισ. ευρώ και αντιστοιχούσαν στο 6,5% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων της χώρας. Η πραγματική αξία, εάν συνυπολογιστούν και οι επιχειρήσεις που δεν τηρούν διπλογραφικά βιβλία, είναι πολύ μεγαλύτερη.

Πώς όμως εξηγείται το γεγονός ότι οι εξαγωγές μειώθηκαν, λόγω του πληθωρισμού, ενώ οι εγχώριες πωλήσεις αυξήθηκαν, παρότι και στην Ελλάδα υπάρχουν πληθωριστικές πιέσεις; «Πρώτον, η εικόνα και των εγχώριων πωλήσεων αν την αποπληθωρίσεις, είναι στην πραγματικότητα ελαφρώς πτωτική» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής του ΣΕΠΕΕ, Θεόφιλος Ασλανίδης και εξηγεί: «Με μέσο πληθωρισμό άνω του 2,5% το 2024, που στο ένδυμα είναι ακόμα υψηλότερος, πρακτικά η αποπληθωρισμένη αξία των πωλήσεων δεν μπορεί παρά να είναι ελαφρώς χαμηλότερη. Ακόμα και έτσι όμως, η πτώση παραμένει μικρότερη σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Κι αυτό διότι η Ελλάδα, όπως και η Ισπανία, έχουν το πλεονέκτημα του πολύ ισχυρού τουριστικού ρεύματος, που συντηρεί την κατανάλωση. Οι δεκάδες εκατομμύρια τουρίστες και τουρίστριες, που έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα, αγοράζουν και ρούχα. Αν δεν είχαμε τον τουρισμό, η εικόνα θα ήταν διαφορετική».

Υπενθυμίζεται ότι οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων αποτελούν την πέμπτη σημαντικότερη κατηγορία εξαγώγιμων προϊόντων μετά τα τρόφιμα, τα καύσιμα, τα αυτοκίνητα και τα φαρμακευτικά είδη. Αναλυτικά, η πορεία αύξησης των λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων ανά τρίμηνο το 2024, σε σχέση με το 2023, ήταν +3,6% στο πρώτο τρίμηνο, + 4,3% στο δεύτερο, +0,8% στο τρίτο και +1,9% στο τέταρτο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

xaitoglou
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αφοί Χαΐτογλου: Πώς το ταχίνι ανοίγει αγορές και εκτοξεύει τις πωλήσεις

Έναν αιώνα διαρκούς λειτουργίας συμπληρώνει φέτος η εταιρεία, με κεντρικό brand τον Μακεδονικό Χαλβά. Εξάγει σε 50 χώρες, στο εξωτερικό το 52% των πωλήσεων που φέτος αναμένεται να υπερβούν τα 100 εκατ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε τροχιά πτώσης οι εξαγωγές ενδυμάτων, ισχυρές πωλήσεις στο εσωτερικό

Κατά 16,6% αυξήθηκαν οι πωλήσεις του κλάδου ένδυσης στην Ελλάδα, αλλά υποχώρησαν κατά 10,2% το πρώτο εξάμηνο. Κάμψη της ζήτησης στην Ευρώπη και αποκατάσταση της εφοδιαστικής αλυσίδας πιέζουν τις εξαγωγές.