Φωτο: Pixabay

Άνοδος 10,3% για τις εξαγωγές της ελληνικής ένδυσης

Μεικτή εικόνα παρουσίασε η βιομηχανία ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας με την παραγωγή να βρίσκεται σε πτωτική πορεία παρα το γεγονός πως η αξία των εξαγωγών αυξήθηκε κατά 10,3%.

Μικτή ήταν η εικόνα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας κατά το 1οεξάμηνο του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοιμου Ενδύματος. Σε θετικό έδαφος βρέθηκαν οι εξαγωγές και οι λιανικές πωλήσεις ενώ αντίθετα πτωτική ήταν η πορεία της παραγωγής και της απασχόλησης.

Ειδικότερα, η παραγωγή συνέχισε την πτωτική πορεία του 2018 καταγράφοντας μείωση -1,6% στην κλωστοϋφαντουργία και -4,9% στην ένδυση. Κατ’αναλογία, η απασχόληση κατέγραψε μείωση 2% στην κλωστοϋφαντουργία και 1,8% στην ένδυση, ενώ ο κύκλος εργασιών παρέμεινε στάσιμος και στους δύο κλάδους.

Στον αντίποδα, οι λιανικές πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση 0,9% το 1ο εξάμηνο, έναντι μείωσης -0,4% το 2018, εξέλιξη που αποδίδεται κυρίως στην ανάπτυξη της Ευρωζώνης. Περαιτέρω, ιδιαίτερα θετική ήταν η πορεία των εξαγωγών με αύξηση 10,3% στην ένδυση και 2,9% στην κλωστοϋφαντουργία, με την αξία των εξαγωγών να διαμορφώνεται σε 13,9  δισεκ. ευρώ στην ένδυση και σε 12,1 δισεκ. ευρώ στην κλωστοϋφαντουργία.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η παρατηρούμενη αύξηση των λιανικών πωλήσεων επηρέασε θετικά και τις εισαγωγές. Στην ένδυση, οι εισαγωγές το 1ο εξάμηνο ανήλθαν σε 40,9 δισεκ. ευρώ, αυξημένες κατά 6,7%, ενώ στην κλωστοϋφαντουργία ανήλθαν σε 16,2 δισεκ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 4,7%.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

proionta, trofima, ellada
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλο ενδιαφέρον για ελληνικά προϊόντα σε Σκανδιναβία και Βαλτική

Ιδιαίτερα ελκυστικός εξαγωγικός προορισμός αναδεικνύονται οι χώρες της Σκανδιναβίας και της Βαλτικής για τα ελληνικά τρόφιμα και ποτά όπως φάνηκε από τις αιτήσεις συμμετοχής στην Greek-Nordic Trade Week.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 4% στις εξαγωγές ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας το 2019

Οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και ανήλθαν στους 88.651 τόνους αξίας 420 εκατ. ευρώ. Το 93% των εξαχθέντων προϊόντων διατέθηκε σε 25 αγορές της ΕΕ και το 7% σε 17 τρίτες χώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Enterprise Greece: Ποιες αλλαγές έφερε στο διεθνές εμπόριο η πανδημία

Τα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στο εμπόριο και τις εξαγωγές διερεύνησε η διαδικτυακή συζήτηση (webinar) με θέμα: «O προστατευτισμός στο διεθνές εμπόριο στη μετά COVID-19 εποχή» που διοργάνωσε η Enterprise Greece.