Φώτο: Shutterstock

Κερδισμένες οι υπεραγορές με αύξηση πωλήσεων 13,6% εν μέσω πανδημίας

Οι καταναλωτές στρέφονται στα πολύ μεγάλα καταστήματα για τις αγορές τους και έχουν μειώσει κατά 40% τις επισκέψεις για αγορές τροφίμων.

Ο φόβος για τον συνωστισμό έφερε περισσότερους καταναλωτές στις υπεραγορές που σημείωσαν σημαντική αύξηση των πωλήσεων, και εκμεταλλεύονται τις νέες τάσεις των καταναλωτών, οι οποίοι μειώνουν τις επισκέψεις τους για αγορές τροφίμων και στρέφονται σε συγκεκριμένους τύπους καταστημάτων.

Σύμφωνα με έρευνα της IRI, την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, και ενώ αυξάνονται οι φόβοι για ένα δεύτερο lockdown, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σημείωσαν άνοδο 5%, με τις υπεραγορές να σημειώνουν άνοδο των πωλήσεων 13,6%, καθώς τα σούπερ μάρκετ μετατρέπονται σε πολυκαταστήματα και καταφέρνουν να απορροφούν τους κραδασμούς από το πλήγμα που έχει προκληθεί στην ελληνική οικονομία.

Σε ένα μεγάλο κατάστημα όλες οι αγορές

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν μειώσει κατά 40% τις επισκέψεις τους για τις αγορές τροφίμων, ενώ στα βασικά κριτήρια επιλογής τους είναι η σχέση ποιότητας-τιμής αλλά και η προστασία από τον κορονοϊό.

Οι καταναλωτές δείχνουν να στρέφονται στα σούπερ μάρκετ για το σύνολο των αγορών τους, με τις επισκέψεις σε ιχθυοπωλεία και λαϊκές αγορές να έχουν μειωθεί κατά 63% και 60% αντίστοιχα σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2019.

Όπως αναφέρει η έκθεση του ΙΕΛΚΑ, «οι καταναλωτές αναζητούν στην επίσκεψη τους πρώτα απ’ όλα αυτή την περίοδο την σχέση ποιότητας τιμής, κάτι που σχετίζεται με την οικονομική ύφεση, αλλά συγχρόνως έχουν πολύ ψηλά την προστασία από τον κορονοϊό και την ταχύτητα στην επίσκεψη, η οποία συνδέεται και με τους περιορισμούς πρόσβασης στα καταστήματα, τη χρήση μάσκας κατά την επίσκεψη, αλλά και με την μικρότερη έκθεση στον κίνδυνο μόλυνσης».

Αυτή η τάση έχει φέρει και την άνοδο των υπεραγορών και των καταστημάτων με μεγάλη έκταση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης της IRI, τα σούπερ μάρκετ που έχουν έκταση μεγαλύτερη από 2.500 τ.μ. με μερίδιο αγοράς 13,9% είδαν τις πωλήσεις τους να εκτινάσσονται κατά 13,6%. Τα πιο μεγάλα σούπερ μάρκετ με έκταση 1.000-2.500 τ.μ. με μερίδιο 39,6% σημείωσαν άνοδο 5%. Τα σούπερ μάρκετ με έκταση έως 1.000 τ.μ. που κατέχουν το 34,8% της αγοράς είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 2,8% ενώ τα μικρά καταστήματα έκτασης μέχρι 400 τ.μ. με μερίδιο αγοράς 11,6% είχαν μικρή αύξηση των πωλήσεων κατά 1,8%.

Αύξηση του τζίρου με την αγορά να ομαλοποιείται

Μετά από ένα εξάμηνο όπου οι τζίροι των σούπερ μάρκετ εκτοξεύτηκαν κατά 12,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και ξεπέρασαν τα 1,8 δισ. ευρώ, η αγορά ομαλοποιήθηκε. Την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, ο τζίρος αυξήθηκε κατά 5% φτάνοντας τα 120,5 εκατ. ευρώ ενώ πέρυσι ήταν 114,81 εκατ. ευρώ.

«Κινητήρας» για την άνοδο του τζίρου αποδείχθηκαν τα διάφορα καταναλωτικά αγαθά όπως ρούχα και μαθητικά είδη που σημείωσαν άνοδο 10,1% την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου υποδεικνύοντας πως οι γονείς έσπευσαν στις υπεραγορές όπου συνδύασαν τις αγορές για το σπίτι και ταυτόχρονα προμηθεύτηκαν ότι μπορεί να είναι απαραίτητο για τη νέα σχολική χρονιά που ξεκίνησε.

Οι πωλήσεις των προϊόντων για το σπίτι αυξήθηκαν κατά 7,7%, με τα είδη προσωπικής υγιεινής να σημειώνουν άνοδο 7%, ενώ είχαν αύξηση 3,4% τα τρόφιμα.

Σημαντική αύξηση σημείωσαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στη Πελοπόννησο με τον τζίρο να αυξάνεται κατά 12,4%. Στη Κεντρική Ελλάδα οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ είχαν άνοδο 6,9% και στην Αττική 5,3%. Σε πιο ήπιους ρυθμούς κινήθηκαν τα σουπερ μάρκετ στη Βόρεια Ελλάδα που είχαν άνοδο του τζίρου μόλις 0,4% ενώ στη Θεσσαλονίκη η αύξηση αυτή ήταν 4,1%. Μόνη εξαίρεση η Κρήτη, όπου ο τζίρος σημείωσε πτώση 1,2%.

Με την αγορά να βρίσκεται εν όψει ενός κρίσιμου τελευταίου τριμήνου, η IRI αναμένει η αύξηση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ σε ετήσια βάση να κινηθεί μεταξύ 8,1% και 5,3% ανάλογα με την εξέλιξη με της πανδημίας.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί κερδίζουν έδαφος οι τιμές του ελληνικού ελαιόλαδου

Ευνοϊκή διεθνής συγκυρία μετά τη μείωση της ιταλικής και ισπανικής παραγωγής. Ο πρόεδρος της ΣΕΒΙΤΕΛ, Ανανίας Καραχανίδης, τονίζει στο Business Daily την ανάγκη αύξησης των εξαγωγών επώνυμου ελληνικού προϊόντος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλοι «παίκτες» παίρνουν θέσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων

Ο ΟΤΕ εντάσσει στο BOX τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Κρητικός και Μασούτης, ενώ η αλυσίδα Σκλαβενίτης ενισχύει το caremarket.gr και ετοιμάζεται να λανσάρει το sklavenitis.gr. Ένας στους τέσσερις καταναλωτές επιλέγουν αγορές μέσω ίντερνετ.