ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Σούπερ μάρκετ: Χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας μέσα στην πανδημία

Οι αυξημένες ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία και τα νέα κανάλια πώλησης των σούπερ μάρκετ έφεραν 7.000 προσλήψεις το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Το λιανεμπόριο τροφίμων αποτέλεσε στήριγμα της απασχόλησης μέσα στην κρίση που προκάλεσε η πανδημία, με 7.000 νέες θέσεις εργασίας να δημιουργούνται το 2020 και τον συνολικό αριθμό των άμεσα απασχολούμενων στον κλάδο να φτάνουν τα 215.000 άτομα.

Όπως αναφέρει το ΙΕΛΚΑ, το λιανεμπόριο τροφίμων αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της οικονομίας σε σχέση με τη διατήρηση και την αύξηση της απασχόλησης στην Ελλάδα τη δεκαετία του 2010 - 2020.

Η πανδημία έφερε προσλήψεις

Την ίδια στιγμή που το lockdown προκάλεσε σοβαρούς τριγμούς στις επιχειρήσεις, με το λιανεμπόριο να καταγράφει μείωση 0,4% της απασχόλησης σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, το λιανεμπόριο τροφίμων σημείωσε αύξηση 3,2% σε σύγκριση με το 2019.

Με την εμφάνιση της πανδημίας και την έναρξη των περιοριστικών μέτρων, υπήρξε σημαντικό μέρος του προσωπικού των σούπερ μάρκετ και του λιανεμπορίου τροφίμων που μπήκε σε αναστολή εργασίας καθώς ανήκαν στις ευπαθείς ομάδες. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να προσληφθεί νέο προσωπικό ώστε να υποκατασταθούν οι εργαζόμενοι.

Ταυτόχρονα, η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, η ανάγκη για έλεγχο του αριθμού ατόμων στα καταστήματα, σε συνδυασμό με τα νέα κανάλια πώλησης που δημιουργήθηκαν όπως οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες και τηλεφωνικές παραγγελίες, έκαναν επιτακτική την ανάγκη για επιπλέον προσωπικό στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Όπως σημειώνει ο ΙΕΛΚΑ «κατά κανόνα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προσφέρουν εργασία σε ομάδες του πληθυσμού που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία και αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες στην εύρεση εργασίας», όπως οι νέοι, οι ανειδίκευτοι εργάτες και οι γυναίκες. Στο προσωπικό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ υπερτερούν οι γυναίκες σε ποσοστά 65%-70%.

Επίσης, πρέπει να σημειωθεί η συμβολή του κλάδου στην αντιμετώπιση της ανεργίας στην επαρχία, εφόσον τα δίκτυα πωλήσεων των αλυσίδων δεν περιορίζονται στα αστικά κέντρα ή τις βιομηχανικές περιοχές της χώρας, αλλά καλύπτουν όλη την επικράτεια. Ειδικότερα, περισσότερα από τα 2/3 των καταστημάτων των αλυσίδων δραστηριοποιούνται εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας.

Ικανοποιημένοι οι καταναλωτές

Η πλειονότητα των καταναλωτών αξιολογεί πολύ θετικά το προσωπικό των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, το 75% των καταναλωτών βαθμολογούν θετικά το προσωπικό, ενώ το 56% δηλώνει ότι το προσωπικό του δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας. Παράλληλα το αγοραστικό κοινό αξιολογεί ιδιαίτερα θετικά τη συμβολή του σούπερ μάρκετ στην απασχόληση σε ποσοστά της τάξης του 75%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επενδυτικό «σπριντ» των σούπερ μάρκετ για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις

Σημαντικά κεφάλαια στα logistics τοποθετούν τα σούπερ μάρκετ για ταχύτερες παραδόσεις με μικρότερο κόστος. «Αποθέρμανση» των ηλεκτρονικών πωλήσεων το α' τρίμηνο του 2022 μετά την «έκρηξη» της διετίας 2020 - 2021.
super market, trofima, emporio, times
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε βασική επιλογή των καταναλωτών εξελίσσονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Σταθερά κερδίζουν «έδαφος» τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι των καταναλωτών που θεωρούν ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα αξίζουν τα λεφτά τους. «Αντίβαρο» οι προσφορές των επώνυμων προϊόντων.
super market, trofima, emporio, prosfores
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεφουσκώνει ο τζίρος των σούπερ μάρκετ μετά την «έκρηξη» του 2020

Μετά το ρεκόρ αύξησης σχεδόν κατά 10% στις έκτακτες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 1% το α' εξάμηνο και αναμένεται να είναι ελαφρώς μειωμένες το 2021.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγροτικά προϊόντα: Παραγωγοί σε ομηρία, ελεγκτικό καθεστώς με «τρύπες»

Κανόνας οι αθέμιτες πρακτικές από τους μεγάλους αγοραστές σε βάρος των παραγωγών, ενώ ο νέος νόμος για την αντιμετώπισή τους «βραχυκλώνει» τις ελεγκτικές αρμοδιότητες της Επιτροπής Ανταγωνισμού.