Φωτο: Shutterstock

Σούπερ μάρκετ: Χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας μέσα στην πανδημία

Οι αυξημένες ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία και τα νέα κανάλια πώλησης των σούπερ μάρκετ έφεραν 7.000 προσλήψεις το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Το λιανεμπόριο τροφίμων αποτέλεσε στήριγμα της απασχόλησης μέσα στην κρίση που προκάλεσε η πανδημία, με 7.000 νέες θέσεις εργασίας να δημιουργούνται το 2020 και τον συνολικό αριθμό των άμεσα απασχολούμενων στον κλάδο να φτάνουν τα 215.000 άτομα.

Όπως αναφέρει το ΙΕΛΚΑ, το λιανεμπόριο τροφίμων αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της οικονομίας σε σχέση με τη διατήρηση και την αύξηση της απασχόλησης στην Ελλάδα τη δεκαετία του 2010 - 2020.

Η πανδημία έφερε προσλήψεις

Την ίδια στιγμή που το lockdown προκάλεσε σοβαρούς τριγμούς στις επιχειρήσεις, με το λιανεμπόριο να καταγράφει μείωση 0,4% της απασχόλησης σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, το λιανεμπόριο τροφίμων σημείωσε αύξηση 3,2% σε σύγκριση με το 2019.

Με την εμφάνιση της πανδημίας και την έναρξη των περιοριστικών μέτρων, υπήρξε σημαντικό μέρος του προσωπικού των σούπερ μάρκετ και του λιανεμπορίου τροφίμων που μπήκε σε αναστολή εργασίας καθώς ανήκαν στις ευπαθείς ομάδες. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να προσληφθεί νέο προσωπικό ώστε να υποκατασταθούν οι εργαζόμενοι.

Ταυτόχρονα, η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, η ανάγκη για έλεγχο του αριθμού ατόμων στα καταστήματα, σε συνδυασμό με τα νέα κανάλια πώλησης που δημιουργήθηκαν όπως οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες και τηλεφωνικές παραγγελίες, έκαναν επιτακτική την ανάγκη για επιπλέον προσωπικό στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Όπως σημειώνει ο ΙΕΛΚΑ «κατά κανόνα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προσφέρουν εργασία σε ομάδες του πληθυσμού που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία και αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες στην εύρεση εργασίας», όπως οι νέοι, οι ανειδίκευτοι εργάτες και οι γυναίκες. Στο προσωπικό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ υπερτερούν οι γυναίκες σε ποσοστά 65%-70%.

Επίσης, πρέπει να σημειωθεί η συμβολή του κλάδου στην αντιμετώπιση της ανεργίας στην επαρχία, εφόσον τα δίκτυα πωλήσεων των αλυσίδων δεν περιορίζονται στα αστικά κέντρα ή τις βιομηχανικές περιοχές της χώρας, αλλά καλύπτουν όλη την επικράτεια. Ειδικότερα, περισσότερα από τα 2/3 των καταστημάτων των αλυσίδων δραστηριοποιούνται εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας.

Ικανοποιημένοι οι καταναλωτές

Η πλειονότητα των καταναλωτών αξιολογεί πολύ θετικά το προσωπικό των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, το 75% των καταναλωτών βαθμολογούν θετικά το προσωπικό, ενώ το 56% δηλώνει ότι το προσωπικό του δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας. Παράλληλα το αγοραστικό κοινό αξιολογεί ιδιαίτερα θετικά τη συμβολή του σούπερ μάρκετ στην απασχόληση σε ποσοστά της τάξης του 75%.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super market, trofima, emporio, times
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξέφρενο ράλι τζίρου στα σούπερ μάρκετ, προβληματίζουν οι ανατιμήσεις

Με ρυθμό 9% «τρέχουν» οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου, περίπου τριπλάσιο από πέρυσι, αλλά στα ράφια εμφανίζονται αυξήσεις και η κυβέρνηση επαναφέρει τα περιοριστικά μέτρα για το περιθώριο κέρδους.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλοι «παίκτες» παίρνουν θέσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων

Ο ΟΤΕ εντάσσει στο BOX τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Κρητικός και Μασούτης, ενώ η αλυσίδα Σκλαβενίτης ενισχύει το caremarket.gr και ετοιμάζεται να λανσάρει το sklavenitis.gr. Ένας στους τέσσερις καταναλωτές επιλέγουν αγορές μέσω ίντερνετ.