ΓΔ: 1381.07 1.14% Τζίρος: 93.81 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Συνωστισμός «μνηστήρων» για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης

Εκτός από το αμερικανικό σχήμα, στη διεκδίκηση του στρατηγικής σημασίας λιμανιού φέρεται να μπαίνει κοινοπραξία του ομίλου Κοπελούζου. Πιθανή η υποβολή προσφοράς και από τον ΟΛΘ.

Τουλάχιστον τέσσερις όμιλοι αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.) την Παρασκευή, αν δεν υπάρξει νέα παράταση από το ΤΑΙΠΕΔ. 

Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό το τελικό σχήμα με το οποίο θα διεκδικήσει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης η αμερικανική επενδυτική εταιρεία BlackSummit Financial Group, ηγετικό ρόλο στην οποία έχουν οι κ.κ. Τζ. και Γ. Χαραλαμπάκης. Θεωρείται, πάντως, σίγουρη η συνεργασία με την αναπτυξιακή τράπεζα των ΗΠΑ, την DFC, που έχει εμπλακεί και στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Στα Ναυπηγεία Ελευσίνας η DFC συνεργάζεται με τον όμιλο ONEX που είχε ακουστεί πως θα εμπλακεί και στα λιμάνια, κάτι που τελικά δεν θα συμβεί.

Μέχρι στιγμής δεν έχει ακουστεί ποιος θα είναι ο ευρωπαϊκός όμιλος, με εμπειρία στη διαχείριση λιμένων, που θα συμμετάσχει στο σχήμα της BlackSummit, όπως είχε προαναγγείλει ο πρέσβης των ΗΠΑ Τζέφρεϊ Πάιατ. Ο κ. Πάιατ είχε υποστηρίξει πως το ίδιο σχήμα θα εκδηλώσει ενδιαφέρον και στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την πολυετή διαχείριση του εμπορευματικού προβλήτα «Φίλιππος Β» του λιμανιού της Καβάλας. Ως ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον προβλήτα «Φίλιππος Β» έχει οριστεί από το ΤΑΙΠΕΔ η 23η Οκτωβρίου.

Η δεύτερη κοινοπραξία που θεωρείται σίγουρη ως υποψήφια για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι το σχήμα του ομίλου Κοπελούζου με την Goldair και τον γαλλικό όμιλο Bollore Transport & Logistics. Πρόκειται για σχήμα που επίσης θα διεκδικήσει και τον εμπορευματικό προβλήτα του λιμένα Καβάλας. 

Ως υποψήφιος για τη διαχείριση των λιμένων Αλεξανδρούπολης και Καβάλας φέρεται και ο ΟΛΘ χωρίς να είναι σίγουρο πως θα εμφανιστεί τελικά την Παρασκευή, ούτε αν θα συμμετέχει σε κάποιο άλλο σχήμα. Ενδιαφερόμενος για την Αλεξανδρούπολη είναι και Ελληνας εφοπλιστής, ενώ τις τελευταίες εβδομάδες ακούγεται και το όνομα του κ. Δημήτρη Μελισσανίδη

Διάφορα ονόματα κυκλοφορούν και για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με τον διαγωνισμό για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένος (Ο.Λ.ΗΓ.) να έχει μετατεθεί για τις 30 Οκτωβρίου. Σίγουρη θεωρείται η υποψηφιότητα του ιταλικού ομίλου Γκριμάλντι που ελέγχει και τις Μινωικές Γραμμές και είναι από τους μεγαλύτερους χρήστες του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Ακούγεται εσχάτως και το όνομα της Attica Group που διαγκωνίζεται με τον ιταλικό όμιλο για τις ακτοπλοϊκές γραμμές της Αδριατικής. Ως πιθανός υποψήφιος φέρεται και η γερμανική Förde Reederei Seetouristik, που έχει παρουσία  στην Αλβανία, αλλά και η δανέζικη DFDS που πρόσφατα εγκαινίασε γραμμή που συνδέει την Σμύρνη με την Τεργέστη μέσω Πάτρας και Ηγουμενίτσας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποια deal συζήτησε ο Μητσοτάκης με 22 Αμερικανούς επενδυτές

Τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας και οι μεγάλες ενεργειακές ιδιωτικοποιήσεις βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης του πρωθυπουργού με εκπροσώπους κορυφαίων αμερικανικών επιχειρήσεων.
Xrimata, Money, Metrita, Cash, Metrita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στοιχεία για καταθέσεις και επενδύσεις μαζεύει η ΑΑΔΕ για διασταυρώσεις

Ποια δεδομένα κοινοποιούν στην Εφορία τράπεζες και άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ασφαλιστικές εταιρείες, θεραπευτήρια, εκπαιδευτήρια, εταιρείες ενέργειας, τηλεφωνίας και ύδρευσης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άναψε «πράσινο φως» για το master plan του λιμανιού της Θεσσαλονίκης

Εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο της πόλης η εισήγηση για το σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον αντιδήμαρχο της Τεχνικών Έργων να αναφέρει ότι από το 2016 υπάρχει θετική γνωμοδότηση για το έργο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα ύψη η ζήτηση για χρυσή βίζα στην Ελλάδα, κλείνουν τις πόρτες Πορτογαλία - Ιρλανδία

Κινέζοι το μεγαλύτερο ποσοστών αυτών που έχουν κάνει χρήση των εν λόγω προγραμμάτων. Για την Ελλάδα αντιπροσωπεύουν το 60% των θεωρήσεων στη 10ετία και φθάνουν στο 90% στην Ιρλανδία.
volos_limani
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πολυεθνικό ενδιαφέρον για το λιμάνι Βόλου: Ποιοι είναι οι «μνηστήρες»

Το λιμάνι μπορεί να εξελιχθεί σε διαμετακομιστικό κέντρο για την κεντρική Ελλάδα, ειδικά για αγροτικά προϊόντα, ενώ η σύνδεση με τον σιδηρόδρομο του προσδίδει ακόμη ένα σημαντικό πλεονέκτημα.