ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Έρχονται αυξήσεις τιμών σε βασικά είδη διατροφής

Σε «υπερθέρμανση» οι τιμές ειδών διατροφής, παρά την υποχώρηση του πληθωρισμού σε αρνητικό έδαφος. Σε ποια είδη θα γίνουν αυξήσεις ακόμη και σε διψήφιο ποσοστό το επόμενο διάστημα.

Σημαντικές αυξήσεις σε βασικά είδη διατροφής αναμένονται το επόμενο διάστημα, εξαιτίας της μείωσης παραγωγής ορισμένων αγαθώς λόγω κακών καιρικών συνθηκών, αλλά και της μεταφοράς στις τιμές των αυξημένων λειτουργικών εξόδων που έχει δημιουργήσει η πανδημία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ελαιόλαδο και σπορέλαιο αναμένεται να αυξηθούν μέχρι και 10%, τα είδη σοκολάτας κατά 6%, τα απορρυπαντικά κατά 5%, τα διάφορα σνακ επίσης κατά 5% και τα εισαγόμενα εμφιαλωμένα νερά περίπου 3%. Επίσης αναμένεται να υπάρξουν ανατιμήσεις και σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Παράλληλα, ήδη καταγράφεται στα σούπερ μάρκετ περιορισμός των προσφορών, που έχει οδηγήσει σε αύξηση των τιμών κατά 0,7%. Σύμφωνα με στοιχεία της IRΙ, οι πωλήσεις από προσφορές σημείωσαν πτώση 3,2%, με την κατηγορία τροφίμων να καταγράφει την μεγαλύτερη πτώση με 3,9%.

Σημειώνεται ότι ήδη, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό, προκύπτει ότι οι τιμές των τροφίμων βρίσκονται σε «υπερθέρμανση», ξεπερνώντας κατά πολύ τη μεταβολή του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Ειδικότερα, ενώ τον Σεπτέμβριο, σε 12μηνη βάση, ο πληθωρισμός ήταν αρνητικός (-2%), στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» που παρακολουθεί η ΕΛΣΤΑΤ καταγράφηκε αύξηση κατά 2,4%.

Αυτή η μεταβολή οφείλεται σε αυξήσεις τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, αλλαντικά, νωπά ψάρια, γάλα νωπό πλήρες, τυριά, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές-κακάο-τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής, σημειώνει η ΕΛΣΤΑΤ, αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πουλερικά, ελαιόλαδο, πατάτες, αναψυκτικά.

Σε σχέση με τον Αύγουστο, τον Σεπτέμβριο καταγράφηκε αύξηση 1,1% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, νωπά ψάρια, τυριά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: μοσχάρι, γάλα νωπό πλήρες.

Το 2020 θα είναι, πάντως, μια πολύ καλή χρονιά για τα σούπερ μάρκετ, καθώς εκτιμάται ότι ο τζίρος θα αυξηθεί κατά 7%, σύμφωνα με τις προβλέψεις της IRI. Ο τζίρος των σούπερ μάρκετ ήδη στο πρώτο οκτάμηνο του 2020 έχει διαμορφωθεί στα 5,03 δισ. ευρώ, παρά την μικρή κάμψη που παρατηρήθηκε το καλοκαίρι.

Στο 9,5% ανέρχεται η άνοδος των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ από την αρχή της χρονιάς μέχρι και την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, καθώς οι πωλήσεις ανήλθαν στα 5,03 δισ. ευρώ. Τα τυποποιημένα προϊόντα αποτελούν την πλειοψηφία των εξόδων των καταναλωτών καθώς δαπάνησαν 3,83 δισ. ευρώ, ενώ 1,2 δισ. ευρώ ήταν οι πωλήσεις των επί ζυγίω προϊόντων (τα λεγόμενα χύμα προϊόντα).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πολυεθνικές αρχίζουν μειώσεις τιμών 5% μετά την πίεση από την κυβέρνηση

Σε 71 κωδικούς μειώνει τις τιμές η Procter & Gamble, ενώ αποφάσισε να κινηθεί στην ίδια κατεύθυνση και η Unilever. Στις 17 ανέρχονται οι εταιρείες που έχουν ήδη γνωστοποιήσει μειώσεις σε 213 κωδικούς συνολικά.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα «ανώνυμα» προϊόντα νικούν τα brands στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Σχεδόν 5% η αύξηση όγκου πωλήσεων στα προϊόντα private label το 2022, εν μέσω της εκτίναξης του πληθωρισμού, ενώ τα επώνυμα έχασαν 0,7%. Το μερίδιό τους αυξήθηκε στο 17,5%, ενώ στο «καλάθι του νοικοκυριού» πλησιάζει το 20%.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σπεύδουν να σώσουν τα κέρδη τους οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων

Αποφασισμένες να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους ακόμη και αν χάσουν μερίδιο στην αγορά είναι οι βιομηχανίες και εταιρείες εισαγωγής καταναλωτικών προϊόντων. Έρχονται σημαντικές ανατιμήσεις στα ράφια.