ΓΔ: 1399.12 -0.91% Τζίρος: 45.49 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:06:12 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Συμμαχία ΕΥΑΘ - Suez - Intrakat για το πρώτο ιδιωτικό φράγμα

Ισχυρά σχήματα ετοιμάζονται για τη διεκδίκηση του φράγματος Χαβρία στη Χαλκιδική. Με ξένους ομίλους συνεργάζονται Άκτωρ και Μυτιληναίος, πιθανή η συμμετοχή και της ΕΥΔΑΠ στο διαγωνισμό.

Σε κοινοπραξία με τη γαλλική Suez και την Intrakat αναμένεται να διεκδικήσει η ΕΥΑΘ την κατασκευή και διαχείριση του φράγματος Χαβρία στη Χαλκιδική, το οποίο είναι και το πρώτο φράγμα που θα κατασκευαστεί από ιδιώτες με ΣΔΙΤ. Θα είναι, επίσης, η πρώτη φορά που η ΕΥΑΘ κινείται επιχειρηματικά εκτός Θεσσαλονίκης.

Την ίδια ώρα, συγκεχυμένες είναι οι πληροφορίες για το αν θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό, με άλλο σχήμα, και η ΕΥΔΑΠ. Η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το πρώτο έργο φράγματος και δικτύων ύδρευσης με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στην Ελλάδα εκπνέει την Παρασκευή.

Εκτός από την ΕΥΑΘ, στη διεκδίκηση του έργου ακούγεται πως θα συμμετάσχουν ένα σχήμα της Άκτωρ με ξένο όμιλο καθώς και κοινοπραξία της Μυτιληναίος με κινεζική εταιρεία. Δεν είναι μέχρι στιγμής γνωστό αν θα εκδηλώσει ενδιαφέρον και με ποιο σχήμα ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος έχει παραταθεί τρεις φορές, προκειμένου να δοθεί χρόνος για να δημιουργηθούν τα σχήματα διεκδίκησης αλλά δεν αναμένεται να δοθεί νέα παράταση. Στην τελευταία απόφαση του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλή σημειωνόταν πως πέντε όμιλοι που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν είχαν ζητήσει παράταση καθώς επικαλούνταν την πανευρωπαϊκή έκρηξη κρουσμάτων του κορωνοϊού που δυσκολεύει τη συγκέντρωση των δικαιολογητικών από τους διεθνείς συνεταίρους με τους οποίους θα διεκδικήσουν το έργο. 

Το τεύχος προκήρυξης του ΣΔΙΤ για την κατασκευή του φράγματος Χαβρία και των δικτύων προβλέπει πως ο ιδιώτης επενδυτής θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του φράγματος, των εγκαταστάσεων επεξεργασίας νερού και των εξωτερικών δικτύων ύδρευσης. Συγκεκριμένα, θα εκπονήσει τις μελέτες που είναι απαραίτητες για τον κατασκευαστικό σχεδιασμό του έργου, θα κατασκευάσει το σύνολο του αντικειμένου των μελετών του κατασκευαστικού σχεδιασμού, θα αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του έργου και θα επιστρέψει το έργο στο ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, στο τέλος της συμβατικής περιόδου, με αντάλλαγμα την καταβολή πληρωμών διαθεσιμότητας, κατά την περίοδο λειτουργίας.

Ο επενδυτής / ανάδοχος θα αναλάβει να κατασκευάσει το φράγμα Χαβρία και τα συνοδά τεχνικά έργα, εγκαταστάσεις επεξεργασίας νερού, δυναμικότητας 55.000 κυβικών μέτρων ημερησίως και εξωτερικών δικτύων συνολικού μήκους 62 χιλιομέτρων, δεξαμενών και αντλιοστασίων. Θα αναλάβει και τη λειτουργία των εγκαταστάσεων για 30 χρόνια, ενώ θα αμείβεται από το δημόσιο μέσω «πληρωμών διαθεσιμότητας», δηλαδή με μηχανισμό πληρωμών που στηρίζεται σε προδιαγραφές ποιότητας, απόδοσης και αποτελεσμάτων.

Πληρωμές διαθεσιμότητας «δεν θα καταβάλλονται έως ότου το έργο και οι σχετικές υπηρεσίες πληρούν τις προδιαγραφές διαθεσιμότητας της σύμβασης σύμπραξης, όπως αυτό θα πιστοποιηθεί από ανεξάρτητο ελεγκτή. Επίσης, στις πληρωμές διαθεσιμότητας θα επιβάλλονται απομειώσεις, σε περίπτωση που οι επιδόσεις του έργου αποκλίνουν από τις τεθείσες προδιαγραφές απόδοσης της σύμβασης σύμπραξης».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φράγμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γαλλικοί κολοσσοί «χτυπούν» έργα σε 21 φράγματα ύψους 1,6 δισ. ευρώ

Vinci και Suez αναμέσα στους ενδιαφερόμενους για σύμπραξη με το Δημόσιο στο μεγάλο πρόγραμμα κατασκευής και διαχείρισης φραγμάτων. Προχωρούν ήδη τα πρώτα οκτώ έργα με κόστος κατασκευής 642 εκατ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα ύψη η ζήτηση για χρυσή βίζα στην Ελλάδα, κλείνουν τις πόρτες Πορτογαλία - Ιρλανδία

Κινέζοι το μεγαλύτερο ποσοστών αυτών που έχουν κάνει χρήση των εν λόγω προγραμμάτων. Για την Ελλάδα αντιπροσωπεύουν το 60% των θεωρήσεων στη 10ετία και φθάνουν στο 90% στην Ιρλανδία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ν. Παπαθανάσης: Υλοποιούνται 34 έργα ΣΔΙΤ ύψους 4,6 δισ. ευρώ

Όπως σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, σημαντικά πρόκειται να είναι τα οφέλη για την ελληνική οικονομία στην πρώτη πενταετία, υπογραμμίζοντας ότι μέσω των ΣΔΙΤ εξασφαλίζεται η γρήγορη και απρόσκοπτη ολοκλήρωση των έργων.