Φωτο: Alexandros Michailidis / SOOC

Λιγότερες επιβαρύνσεις στα τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων

Οι αλλαγές γίνονται προκειμένου να αποφευχθούν μεγάλες επιβαρύνσεις στα τέλη κυκλοφορίας, καθώς το νέο ευρωπαϊκό πρότυπο μέτρησης ρύπων (WLTP) γίνεται πιο αυστηρό από το 2021.

Σε αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, για όσους αποκτήσουν αυτοκίνητο μετά την 1η Ιανουαρίου του 2021 προχωρά το οικονομικό επιτελείο, σύμφωνα με νομοσχέδιο που κατατέθηκε εχθές το βράδυ.

Ειδικότερα, τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με βάση τον νέο ευρωπαϊκό πρότυπο μέτρησης ρύπων (WLTP), ενώ επίσης περιορίζονται κατά 50% τα τέλη κυκλοφορίας εφόσον τα οχήματα δεν κυκλοφόρησαν για ολόκληρο εξάμηνο λόγω διαγραφής τους κατά το πρώτο ημερολογιακό εξάμηνο, τέθηκαν σε κυκλοφορία το 2ο εξάμηνο του έτους ή τέθηκαν σε ακινησία για ολόκληρο ημερολογιακό εξάμηνο. 

Για όσα οχήματα ταξινομήθηκαν ή θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά έως και τις 31 Δεκεμβρίου ισχύει η υφιστάμενη κλίμακα: 

Διοξειδίου του άνθρακα (γρμ. C02 ανά χιλιόμετρο)

Ανά γραμμάριο εκπομπών C02 (σε ευρώ)

0-90

0

91-100

0,90

101-120

0,98

121-140

1,20

141-160

1,85

161-180

2,45

181-200

2,78

201-250

3,05

Άνω των 251

3,72

Για όσα ταξινομούνται από την 1/1/2021 τίθεται σε εφαρμογή το νέο πρότυπο υπολογισμού: 

Διοξειδίου του άνθρακα (γρμ. C02 ανά χιλιόμετρο)

Ανά γραμμάριο εκπομπών C02 (σε ευρώ)

0-122

0

123-139

0,64

140-166

0,70

167-208

0,85

209-224

1,87

225-240

2,20

241-260

2,5

261-280

2,7

Άνω των 281

2,85

    Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Άνοδο κατά 2,4% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Νοέμβριο

    Σε επίπεδο ΕΕ και με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων η αγορά των καινούριων αυτοκινήτων τον Οκτώβριο του 2020 σημείωσε πτώση κατά 7,8% με 953.615 ταξινομήσεις.