ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΑΠΕ

Οι ελληνικές επιχειρήσεις ζητούν εξαίρεση από τους κινεζικούς περιορισμούς

Με επιστολή προς τον πρωθυπουργό, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς ζητει την παρέμβαση του Κ. Μητσοτάκη για να υπάρξει διμερής συμφωνίας με την Κίνα που θα έδινε σημαντική ώθηση στη ναυτιλία.

Επιστολή στον πρωθυπουργό, κ. Κ. Μητσοτάκη, ενόψει την επικείμενης επίσημης επίσκεψής του στην Κίνα, απέστειλε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς.

Στην επιστολή που υπογράφει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, κ. Β. Κορκίδης, ζητείται η παρέμβαση του πρωθυπουργού για τη σύναψη διμερούς συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας που να εξαιρεί από περιορισμούς και επιπλέον εισαγωγικά τέλη την αποστολή ναυτιλιακού εξοπλισμού και υπηρεσιών σε λιμάνια της Κίνας, αποκλειστικά από το λιμάνι του Πειραιά και για αποστολές με «ειδικό προορισμό» που αφορά στα ποντοπόρα πλοία.

Στην επιστολή, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου ενημερώνει τον πρωθυπουργό για ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, το οποίο έχει γνωστοποιηθεί στους υπουργούς Ανάπτυξης & Επενδύσεων και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, οι οποίοι ομολογουμένως, έσπευσαν να ενεργήσουν και προσπαθούν να το επιλύσουν με τους ομόλογούς τους.

Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις που συνεργάζονται με ναυτιλιακές εταιρείες περιορίζονται δραστικά στο να στέλνουν ανταλλακτικά, εξοπλισμό και συνεργεία τοποθέτησής τους σε ελληνόκτητα πλοία, στα λιμάνια της Κίνας, μετά την εφαρμογή της νέας εγκυκλίου των αρχών της Κίνας (2019) 172 "Management Regulations for Ship Maintenance and Testing Service Suppliers".

Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. σημειώνει πως, μια συμφωνία αμοιβαίας συνεργασίας κινέζικων και ελληνικών ναυπηγείων για δεξαμενισμό, επισκευές και "surveys" των πλοίων, που βρίσκονται στην περιοχή της Ν.Α. Μεσογείου, σίγουρα θα ενίσχυε άμεσα το Α.Ε.Π. της ελληνικής οικονομίας, αξιοποιώντας μάλιστα την υψηλή τεχνογνωσία μας και βεβαίως τις υφιστάμενες υποδομές μας.

«Λαμβάνοντας υπόψη ότι το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες κινέζικες επενδύσεις και η Ελλάδα είναι από τις πλέον σημαντικές χώρες στο "δρόμο του μεταξιού", προτείνουμε με πρωτοβουλία σας, να συναφθεί μια διμερής συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, που να εξαιρεί από γραφειοκρατικούς περιορισμούς και επιπλέον εισαγωγικά τέλη την αποστολή ναυτιλιακού εξοπλισμού και υπηρεσιών σε λιμάνια της Κίνας, αποκλειστικά και μόνο από το λιμάνι του Πειραιά. Πιστεύουμε ειλικρινά πως ένα τέτοιο βήμα, θα έχει θετικό αντίκτυπο σε επίπεδο οικονομικής διπλωματίας και θα λειτουργήσει προς όφελος και των δύο πλευρών» καταλήγει, μεταξύ άλλων, στην επιστολή του ο κ. Κορκίδης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Olga Kefalogianni, Tourismos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κεφαλογιάννη: Ορόσημο η απευθείας αεροπορική σύνδεση Σαγκάης - Αθήνας

Η υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι η έναρξη των απευθείας πτήσεων, σηματοδοτεί μια κομβική στιγμή, που μπορεί να αποτελέσει ισχυρό κίνητρο για την ενίσχυση του ταξιδιωτικού ρεύματος και από τις δύο πλευρές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυγενάκης: Προτεραιότητα της κυβέρνησης η ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας

Σύμφωνα με τον κ. Αυγενάκη, οι αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ, οι οποίες προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, αναμένεται να ξεπεράσουν το αρχικώς υπολογισθέν ποσό των 260 εκατ. ευρώ.