ΓΔ: 894.3 0.00% Τζίρος: 58.21 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτό: Shutterstock

Δεύτεροι στην Ευρώπη για τις δαπάνες στην εστίαση οι Έλληνες

Στα τρόφιμα και ποτά κατευθύνεται περίπου το 30% των δαπανών των ελληνικών νοικοκυριών. Ουραγοί οι Έλληνες στην κατανάλωση αλκοολούχων ποτών το 2019.

Σε τρόφιμα και ποτά κατευθύνθηκε περίπου το 30% του οικογενειακού προϋπολογισμού των ελληνικών νοικοκυριών το 2019, με τους Έλληνες να ξεπερνούν τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Παράλληλα οι Έλληνες αναδεικνύονται σε «δευτεραθλητές Ευρώπης» στα έξοδα στην εστίαση, ενώ είναι και ουραγοί στην κατανάλωση αλκοόλ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat για το 2019, τα ελληνικά νοικοκυριά βρέθηκαν στην 12η θέση των εξόδων σε τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά, ξεπερνώντας ωστόσο τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Η Ρουμανία ήταν στην πρώτη θέση των καταναλωτικών δαπανών των νοικοκυριών της σε τρόφιμα και μη αλκοολούχα που έφτασε στο 26,2%. Λιθουανία με ποσοστό 20,2% και Εσθονία με 19,3% συμπλήρωσαν την κορυφαία τριάδα, ενώ η Ελλάδα ευρισκόμενη πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, είδε το ποσοστό αυτό να διαμορφώνεται στο 15,2%. Στις τελευταίες θέσεις της κατηγορίας, βρίσκουμε τα νοικοκυριά σε Ιρλανδία (8,6%), Λουξεμβούργο (8,9%) και Αυστρία (9,7%).

Συγκεκριμένα, τα ελληνικά νοικοκυριά από τις συνολικές τους δαπάνες, το 14,2% των δαπανών τους αφορά μόνο τα τρόφιμα, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο 11,8%. Στα μη αλκοολούχα ποτά κατευθύνεται μόλις το 1% των καταναλωτικών δαπανών. Κροατία με ποσοστό 2,7% και Ουγγαρία με 2,6% βρίσκονται στις δυο πρώτες θέσεις της κατηγορίας ενώ ο μέσος όρος των χωρών της ΕΕ είναι στο 1,2%.

Ξοδεύουμε τα διπλάσια χρήματα στην εστίαση αλλά δεν πίνουμε αλκοόλ

Υπερδιπλάσιο σχεδόν του ευρωπαϊκού μέσου όρου που είναι στο 6,9% είναι το ποσοστό των δαπανών που κάνουν τα ελληνικά νοικοκυριά στην εστίαση, με την χώρα μας να βρίσκεται στην δεύτερη θέση χάνοντας στο «νήμα» από την Ισπανία.
Συγκεκριμένα, οι δαπάνες των ελληνικών νοικοκυριών στα εστιατόρια το 2019 ήταν στο 13,2%, ενώ η Ισπανία που ήταν στη πρώτη θέση είχε 13,3%. Διψήφιο ποσοστό δαπανών στη συγκεκριμένη κατηγορία, εμφάνισαν επίσης η Ιρλανδία με 12,9%, η Μάλτα με 12,5% και η Αυστρία με 11%.

Ουραγός στην κατανάλωση αλκοολούχων ποτών βρέθηκε η Ελλάδα το 2019, καθώς οι δαπάνες των νοικοκυριών ήταν μόλις στο 0,9% των συνολικών τους εξόδων, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να διαμορφώνεται στο 1,6%. Στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας, συναντάμε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπως π.χ. Λιθουανία (4,8%), Εσθονία (4,7%), Λετονία (3,7%), Τσεχία (3,4%) και Πολωνία (3,4%).

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

alkool-pota-alcohol
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 42,4% στα έσοδα από ΦΠΑ οινοπνευματωδών ποτών το α' εξάμηνο

Σύμφωνα με τον ΣΕΑΟΠ, αν και παρουσιάζεται αύξηση στα έσοδα ΕΦΚ, ΦΠΑ συγκριτικά με το 2020, χάρη στην ανάκαμψη της εσωτερικής αγοράς, εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ικανοποίηση για τους ελέγχους σε τσίπουρο και τσικουδιά

Ο Σύνδεσμος Βιομηχάνων Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδος υπογράμμισε την ανάγκη να προστατευθεί η δημόσια υγεία και η γεωγραφική ένδειξη των προϊόντων απόσταξης και δήλωσε την απόλυτη στήριξη του για τους ελέγχους.
Trofima, Super Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση πωλήσεων 5,7% για το λιανεμπόριο τροφίμων το καλοκαίρι

Σύμφωνα με την NielsenIQ, όσον αφορά στις επιμέρους μεγάλες κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα & ποτά αναπτύχθηκαν με +6,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης στο +5,1%.
giaourti-yogurt-galaktokomika-trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γερμανία: Περιορίζονται οι πωλήσεις του ελληνικού γιαουρτιού

Το ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι έχει καταστεί αντικείμενο απομίμησης, καθώς σχεδόν όλες οι γερμανικές βιομηχανίες γάλακτος παράγουν γιαούρτια «ελληνικού τύπου», τα οποία φέρουν στις συσκευασίες τους εικόνες από Ελλάδα.