ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Άνοιγμα της αγοράς στις 5 Απριλίου ζητούν επιτακτικά οι έμποροι

Κορυφώνονται οι πιέσεις στην κυβέρνηση για να αποφευχθεί άλλη μια αναβολή με υψηλό κόστος. Ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας σε μικρές επιχειρήσεις, χρειάζονται άμεση ενίσχυση για τα εμπορεύματα της θερινής σεζόν.

Η ανάγκη επαναλειτουργίας του λιανεμπορίου επανέρχεται ως αίτημα των εμπόρων και αυτήν την εβδομάδα, καθώς πλησιάζουμε προς το Πάσχα και μία ακόμη κρίσιμη εμπορική περίοδος κινδυνεύει να χαθεί. Ήδη, με ανακοίνωση του ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ζητά το άνοιγμα των καταστημάτων το αργότερο πλέον την προσεχή Δευτέρα, 5 Απριλίου και για τον λόγο αυτό έχει προγραμματιστεί για αύριο συνέντευξη τύπου με τη συμμετοχή και λοιμωξιολόγων, ώστε να παρουσιαστούν στοιχεία που θα πιστοποιούν ότι τα εμπορικά καταστήματα δεν επιβαρύνουν την υγειονομική κατάσταση της χώρας. 

Ο ΕΣΑ προειδοποιεί περαιτέρω ότι σε περίπτωση εκ νέου αναβολής της λειτουργίας της αγοράς, τα μέλη του «θα εκφράσουν με απόλυτα νόμιμο τρόπο την έντονη διαμαρτυρία τους», ιδιαίτερα όταν φημολογείται ότι μπορεί να προκριθούν άλλες κοινωνικές δραστηριότητες, την ίδια στιγμή που «γίνονται ανεκτές ενέργειες που επιδεινώνουν τα υγειονομικά δεδομένα».

Μέχρι τότε, ο ΕΣΑ ζητά να ενεργοποιηθούν οι οικονομικές ενισχύσεις που κοστολογημένα έχει θέσει υπόψιν της κυβέρνησης, ώστε να στηριχθούν οι χειμαζόμενες εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας. Σημειώνεται ότι, με την χειμερινή εκπτωτική περίοδο πλέον οριστικά χαμένη, με ελάχιστο τζίρο αποκλειστικά και μόνο μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, πολλές είναι οι μικρές και μεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις που θα χρειαστούν άμεσα οικονομική ενίσχυση ώστε να παραλάβουν νέα εμπορεύματα για την σεζόν Άνοιξη - Καλοκαίρι 2021 και να είναι σε θέση να λειτουργήσουν. 

Από αυτήν την σκοπιά, η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη ειδικά για τον κλάδο ένδυσης/υπόδησης. Σύμφωνα μάλιστα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η μείωση των λιανικών πωλήσεων τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε σε 32,5% στην ένδυση και σε 34,6% σε υπόδηση/δερμάτινα είδη, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Να σημειωθεί ότι τον φετινό Ιανουάριο η αγορά λειτούργησε μόλις από τις 18 του μήνα, λόγω του δεύτερου lockdown, την στιγμή που πέρυσι τα καταστήματα λιανικής ήταν ανοικτά όλες τις εργάσιμες ημέρες του μήνα.

Στρεβλώσεις στα καλλυντικά

Τον προβληματισμό του για τις στρεβλώσεις στην αγορά, υπό τις παρούσες συνθήκες, εξέφρασε επίσης ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ) στον υπουργό Ανάπτυξης, κ. Α. Γεωργιάδη. Ειδικότερα, η απαγόρευση της πώλησης καλλυντικών από τα σούπερ μάρκετ -την οποία πρόσφατα αποφάσισε η κυβέρνηση ενόσω τα καταστήματα λιανικής παραμένουν κλειστά- βρέθηκε στο επίκεντρο τηλεδιάσκεψης μεταξύ των δύο πλευρών. Μέλη του Συνδέσμου επισημαίνουν ότι η εφαρμογή της συγκεκριμένης απόφασης δεν διορθώνει την στρέβλωση στην αγορά, με δεδομένο ότι προϊόντα καλλυντικών, αρωμάτων και αντηλιακών εξακολουθούν να πωλούνται στα φαρμακεία.

Από την πλευρά του, ωστόσο, το υπουργείο διατείνεται ότι ήταν μία δύσκολη αλλά αναγκαία απόφαση, σε ένα περιβάλλον όπου είναι πιθανόν ο καταναλωτής να παγιώσει ως συνήθεια την αγορά καλλυντικών από το σούπερ μάρκετ, κι ενώ αυτά θα έχουν την προνομιακή δυνατότητα να διεκδικήσουν εκπτώσεις, σε αντίθεση με τις αλυσίδες που έχουν περιοριστεί σε πωλήσεις αποκλειστικά και μόνο μέσω e-shops. Ο κ. Γεωργιάδης πάντως δεσμεύτηκε να επανεξετάσει το μέτρο, καθώς ο πρόεδρος του ΠΣΒΑΚ, κ. Θ. Γιαρμενίτης, υπογράμμισε ότι όλα τα δίκτυα διαμονής θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group, οι αγορές καλλυντικών, συμπληρωμάτων διατροφής, βρεφικών και προϊόντων υγείας από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία ενισχύθηκαν κατά 52% το πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους στην χώρα μας, πιστοποιώντας τη στροφή των καταναλωτών στο συγκεκριμένο κανάλι. Τα στοιχεία αυτά δε έρχονται σε συνέχεια ενός έτους που ενίσχυσε τις πωλήσεις προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία κατά 37%, συγκριτικά με το 2019. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert, το 2020 προαγματοποιήθηκαν online αγορές αξίας 223 εκατ ευρώ, ενώ η ετήσια επισκεψιμότητα στα ελληνικά φαρμακευτικά e-shops άγγιξε τις 118 εκατ επισκέψεις

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ekptoseis, Sales, Discounts
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μείωση τζίρου για 7 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις της Αθήνας

Σχεδόν ένας στους δύο εμπόρους εκφράζει αισιοδοξία για την εξέλιξη των πωλήσεων το επόμενο εξάμηνο, ενώ προβληματισμό προκαλεί η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας αλλά και διασύνδεση POS με την ΑΑΔΕ.