ΓΔ: 858.93 -4.45% Τζίρος: 118.67 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση 4,6% των ελληνικών εξαγωγών προς τη Γερμανία για το 2020

Κορυφαία κατηγορία ήταν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, με κυρίαρχη τη φέτα, καθώς οι εξαγωγές τους ενισχύθηκαν κατά 18,8% πέρυσι σε σύγκριση με το 2019.

Αύξηση κατά 4,6% παρουσιάζουν οι ελληνικές εξαγωγές προς τη Γερμανία, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Κεντρικής Ομοσπονδιακής Στατιστικής Αρχής (DESTATIS) για το έτος 2020 σε σχέση με το 2019, φθάνοντας στα 2,4 δισ. ευρώ. Αυτό αναφέρει ενημερωτικό έγγραφο του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας μας στο Βερολίνο που δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική σελίδα για τις εξαγωγές του υπουργείου Εξωτερικών, ενώ σημειώνεται ότι από τα ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα κυριαρχούν τα τρόφιμα, τα οποία ωστόσο είδαν το μερίδιό τους να μειώνεται, φθάνοντας από 36,8% το 2018 σε 34,5% το 2019 και σε 33,1% το 2020, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, κορυφαία κατηγορία τροφίμων ήταν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, κυρίως η φέτα, καθώς οι ελληνικές εξαγωγές εκτοξεύθηκαν σημειώνοντας για το 2020 αύξηση 18,8% έναντι του 2019. Υπενθυμίζεται στο έγγραφο ότι η Γερμανία,παραδοσιακά, αποτελεί τη πρώτη αγορά προορισμού των ελληνικών εξαγωγών της εν λόγω κατηγορίας, με μερίδιο το οποίο ανήλθε για το 2020,περίπου, στο 23,4%. Η αξία των εξαγωγών φέτας, ειδικότερα, ανήλθε σε 137,11 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 6,6% έναντι του 2019.

Παρομοίως εντυπωσιακή ήταν και η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών φρούτων σε ποσοστό 26,7%, φθάνοντας τα 187,1 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η αγορά της Γερμανίας απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών εξαγωγών φρούτων το 2020 με μερίδιο 16,5%.

Τα ελληνικά σταφύλια βρέθηκαν στη πρώτη θέση της εν λόγω κατηγορίας συνολικής αξίας 43,7 εκατ. ευρώ και άνοδο 37,4%, ακολουθούμενα από τα κεράσια συνολικής αξίας 31,64 εκατ. ευρώ και άνοδο 119,8%, τα ροδάκινα συνολικής αξίας 24,33 εκατ. ευρώ και άνοδο 9,6% και τις φράουλες συνολικής αξίας 20 εκατ. ευρώ και άνοδο 77,7%.

Σε υψηλή θέση, την 6η, βρίσκουμε και τα παρασκευάσματα λαχανικών, καρπών και φρούτων, οι εξαγωγές των οποίων ανήλθαν σε 178,6 εκατ. ευρώ και άνοδο 11,3% έναντι του 2019. Η Γερμανία αποτέλεσε τον δεύτερο σημαντικότερο προορισμό, μετά τις ΗΠΑ, με ποσοστό 15,9%. Πολύ μικρή μείωση, της τάξεως του 1%, κατέγραψαν οι ελληνικές εξαγωγές ποτών φθάνοντας στα 70,8 εκατ. ευρώ. Ενίσχυση παρουσιάζουν και οι εξαγωγές ούζου σε ποσοστό 15,7%, φθάνοντας στα 24,19 εκατ. ευρώ.

Τα παρασκευάσματα με βάση τα δημητριακά ενίσχυσαν επίσης τις εξαγωγές τους κατά 14,9%, φθάνοντας στα 57,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα νωπά λαχανικά επίσης κατέγραψαν βελτιωμένες επιδόσεις, φθάνοντας στα 44 εκατ. ευρώ. Τέλος, οι ελληνικές εξαγωγές ελαιολάδου αυξήθηκαν κατά 23,4% φθάνοντας στα 70,6 εκατ. ευρώ, με την Γερμανία να αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για το ελληνικό ελαιόλαδο, μετά την Ιταλία, με μερίδιο 12%.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

giaourti-yogurt-galaktokomika-trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γερμανία: Περιορίζονται οι πωλήσεις του ελληνικού γιαουρτιού

Το ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι έχει καταστεί αντικείμενο απομίμησης, καθώς σχεδόν όλες οι γερμανικές βιομηχανίες γάλακτος παράγουν γιαούρτια «ελληνικού τύπου», τα οποία φέρουν στις συσκευασίες τους εικόνες από Ελλάδα.
Ouzo
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 31% στις εξαγωγές ελληνικών αλκοολούχων ποτών το α' εξάμηνο

Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών, οι εξαγωγές αλκοολούχων ποτών αυξήθηκαν κατά 10,7 εκατ. το α' εξάμηνο, με το ούζο να διατηρεί τα πρωτεία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΤΕ: Οι εξαγωγές στήριξαν τον αγροδιατροφικό τομέα στη πανδημία

Σύμφωνα με την μελέτη της Εθνικής Τράπεζας παρά τη μεγάλη επιτυχία της εξαγωγικής διείσδυσης δεν υπήρξε παράλληλη άνοδος της παραγωγής. Τι χρειάζεται για να βελτιωθούν ακόμα περισσότερο οι επιδόσεις των ελληνικών προϊόντων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων κρασιού αλλά πτώση σε Ηoreca και τζίρο

Συνολικά στην Ελλάδα, βάσει στοιχείων του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ), σημειώθηκε πέρυσι πτώση πωλήσεων κρασιού στη HORECA κατά 40%, η οποία στις τουριστικές περιοχές έφτασε έως και στο 80%.