ΓΔ: 1363.92 -1.92% Τζίρος: 94.48 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:50:07 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Επτά στις δέκα ηλεκτρονικές αγορές θα γίνουν φέτος μέσω κινητών

Οι παγκόσμιες πωλήσεις μέσω διαδικτύου εκτιμάται ότι θα αυξηθούν φέτος κατά 11,5% και θα αγγίξουν τα 11,6 τρισ. δολάρια. Το 73% των αγορών θα γίνουν μέσω smartphones. Ανάγκη προσαρμογής των εμπόρων.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει, ενισχυόμενο διεθνώς σε διψήφιο ποσοστό φέτος, ενώ και οι ανέπαφες συναλλαγές μέσω κινητού τηλεφώνου αναμένεται να καταγράψουν εντυπωσιακές επιδόσεις την χρονιά που διανύουμε. Τα παραπάνω προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Juniper Research με αντικείμενο τη μεταβολή των καταναλωτικών δαπανών στον πλανήτη, συνέπεια της πανδημίας. 

Ειδικότερα, οι παγκόσμιες πωλήσεις μέσω του διαδικτύου εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 11,6 τρισ. δολάρια φέτος, ενισχυόμενες κατά 11,5% συγκριτικά με το 2020, καθώς οι καταναλωτές εμφανίζονται διατεθειμένοι περισσότερο να παγιώσουν συνήθειες που απέκτησαν στην διάρκεια του υποχρεωτικού εγκλεισμού λόγω της επιβολής περιοριστικών μέτρων, παρά να επανέλθουν στις συνήθειες του παρελθόντος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Juniper, οι ηλεκτρονικές αγορές μέσω του έξυπνου κινητού τηλεφώνου προβλέπεται να συνεισφέρουν ποσοστό 73% επί των συνολικών ψηφιακών συναλλαγών φέτος, με την προοπτική να αγγίξουν το 79% μέχρι το 2025. 

Οι αναλυτές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι συναλλαγές μέσω του κινητού τηλεφώνου αναδεικνύονται ως ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος για την αγορά αγαθών και υπηρεσιών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις επιχειρήσεις που θα πρέπει να προσαρμόσουν την λειτουργία τους αναλόγως.

Εξάλλου, στο περιβάλλον των εφαρμογών για τα κινητά, η εμπειρία του πελάτη-καταναλωτή αναδεικνύεται σε κεντρική παράμετρο για την επιτυχή ολοκλήρωση της συναλλαγής και την μετατροπή του επισκέπτη σε πιστό πελάτη. Εκτιμάται δε ότι οι στρατηγικές απάντησης στην πανδημία τις οποίες ανέπτυξαν αναγκαστικά οι επιχειρήσεις την προηγούμενη διετία, μεσούσης της πανδημίας, θα πρέπει να μετατραπούν σε στρατηγικές με μακροπρόθεσμη πνοή, που θα απαντούν άμεσα στις ανάγκες των καταναλωτών και θα τους προσφέρουν την καλύτερη εμπειρία χρήστη, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός εντός του ψηφιακού εμπορικού οικοσυστήματος ολοένα και θα εντείνεται. 

Σύμφωνα με την έρευνα της Juniper, οι απομακρυσμένες αγορές αγαθών μέσω του διαδικτύου προβλέπεται να καταγράψουν την υψηλότερη αξία μεταξύ όλων των συναλλαγών για φέτος, συνεισφέροντας το 22% επί του συνόλου, ακολουθούμενες από τις αποστολές χρημάτων και τις πληρωμές μέσω QR code.

Στο περιβάλλον αυτό μάλιστα, οι ανέπαφες πληρωμές για αγαθά ή υπηρεσίες μέσω του κινητού εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης, με την αξία τους να ενισχύεται κατά 242% μεταξύ 2021 και 2025. Ως εκ τούτου, αναπόδραστη θα πρέπει να θεωρείται για τις εμπορικές επιχειρήσεις η ανάγκη να αξιοποιηθούν στοιχεία analytics που θα προκύψουν μέσω της ενσωμάτωσης πρακτικών τεχνητής νοημοσύνης, προκειμένου να εξασφαλιστεί μία αληθινά προσωποποιημένη εμπειρία χρήστη, κατά την περιήγηση του στο ψηφιακό εμπορικό περιβάλλον. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προσφορές ακόμη και 80% στην αγορά αλλά οι καταναλωτές δεν συγκινούνται

Ο Οκτώβριος έκλεισε με κάμψη πωλήσεων έως 25% στα είδη ένδυσης κι υπόδησης, ενώ κι ο Νοέμβριος μέχρι στιγμής εξελίσσεται υποτονικά, προϊδεάζοντας για μειωμένο τζίρο σε σχέση με την περυσινή περίοδο της Black Friday.
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις εκπτώσεις προσβλέπουν οι έμποροι, επιφυλακτικοί οι καταναλωτές

Η αβεβαιότητα κυριαρχεί στην αγορά, ενώ έρευνα δείχνει ότι το 43% των Ελλήνων καταναλωτών θα δαπανήσουν λιγότερα φέτος για ένδυση και υπόδυση και το 23% αναζητά είδη με χαμηλότερη τιμή.
emporio-katastimata-click inside-click away
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έκοψαν στο μισό τις αγορές των εορτών έξι στους δέκα καταναλωτές

«Πάγωσαν» την αγορά οι ανεξέλεγκτες αυξήσεις στους λογαριασμούς του ρεύματος και οι ανησυχίες για το νέο κύμα της πανδημίας. Κόπηκαν πρώτες οι δαπάνες για ταξίδια, παιχνίδια και κοσμήματα.
emporio-katastimata-magazia-xristougenna
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το σχέδιο για το άνοιγμα του εμπορίου: Οι εκπτώσεις και οι δύο αλλαγές

Ως το τέλος Μαρτίου θα παραταθεί η εκπτωτική περίοδος. Τα καταστήματα θα λειτουργήσουν κανονικά με όριο στον αριθμό εισερχόμενων πελατών. Ψώνια διάρκειας τριών ωρών με SMS σε νέο, ειδικό αριθμό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα πρώτα χαμόγελα στο εμπόριο: Ο τζίρος πλησιάζει τον περσινό

Ισχυρή η δυναμική της αγοράς στις πρώτες ημέρες της επανεκκίνησης, με ημερήσιους τζίρους ακόμη και στο 100% των αντίστοιχων περσινών ημέρων. Μόνιμος φόβος το ενδεχόμενο νέου πλήγματος από lockdown.