ΓΔ: 894.74 0.69% Τζίρος: 60.66 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Κώστας Καραμανλής: Αλλάζουμε την εικόνα των μεταφορών στη χώρα

«Προχωράμε με την ΕΡΓΟΣΕ στη δημοπράτηση έργων που θα βελτιώσουν συνολικά άμεσα το σιδηροδρομικό δίκτυο στη χώρα, προϋπολογισμού 373,9 εκατομμυρίων ευρώ», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Στην έγκριση των τευχών δημοπράτησης τεσσάρων νέων έργων, συνολικού προϋπολογισμού 373,9 εκατομμυρίων ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) προχώρησε η ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται για δύο έργα αναβάθμισης της γραμμής από την Αθήνα ως τη Πάτρα, κάτι που αποτελεί βασική προτεραιότητα του Υπουργείου μας και άλλα δύο νέα έργα που αφορούν τη περαιτέρω ανάπτυξη του Περιφερειακού Σιδηρόδρομου Αθηνών με τις απαραίτητες εργασίες προσαρμογής και της γραμμής και των νέων κτιριακών υποδομών και την ολοκλήρωση του τμήματος Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα με εργασίες ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης που απαιτούνται για μια σύγχρονη, λειτουργική γραμμή.

Με αυτά τα έργα ανοίγει έτσι ένας νέος κύκλος δημοπρατήσεων για την ΕΡΓΟΣΕ που θα συνεχιστεί με τις προσκλήσεις για τα μεγάλα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου το αμέσως επόμενο διάστημα. Αναλυτικά, πρόκειται για τα ακόλουθα έργα:

  • Κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτήρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος), επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, ETCS, τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεων σήραγγας Παναγοπούλας για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο- Πάτρα, στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο, προϋπολογισμού 175 εκατ. Ευρώ
  • Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 84 εκατ. Ευρώ
  • Κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης και ETCS της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα και κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Σοφάδων», προϋπολογισμού 72,8 εκατ. Ευρώ
  • Υπολειπόμενες εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών και σύνδεση του με Μετρό - β' φάση Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού 42,1 εκατ. Ευρώ.

«Προχωράμε με την ΕΡΓΟΣΕ στη δημοπράτηση έργων που θα βελτιώσουν συνολικά άμεσα το σιδηροδρομικό δίκτυο στη χώρα, προϋπολογισμού 373,9 εκατομμυρίων ευρώ», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωστας Καραμανλής και πρόσθεσε: «Είναι άλλα 4 έργα που έρχονται να επιβεβαιώσουν τη σημασία που δίνουμε στην ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου σε ένα διεθνές περιβάλλον όπου φιλοπεριβαλλοντικά μέσα μεταφοράς όπως ο σιδηρόδρομος, κερδίζουν συνεχώς έδαφος στο ανταγωνιστικό πλαίσιο των μεταφορών. Συνεχίζουμε τη συστηματική δουλειά και σύντομα θα είμαστε στην ευχάριστη θέση να κάνουμε και το πρώτο βήμα για τα μεγάλα projects του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, ύψους 3,3 δισ. ευρώ που θα αλλάξουν πραγματικά την εικόνα των μεταφορών στη χώρα».

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης σημείωσε: «Δημοπρατήσαμε 4 νέα έργα που κλείνουν υπολειπόμενες εργασίες τόσο στο πολύπαθο τμήμα Αθήνα - Κόρινθος - Πάτρα όσο και σε άλλες εκκρεμότητες που έρχονται από το παρελθόν. Είναι νέα έργα προϋπολογισμού 375 δισ. ευρώ που έρχονται να προστεθούν σε όσα δημοπρατήσαμε ή συμβασιοποιήσαμε το προηγούμενο διάστημα και αθροίζουν μαζί με όσα έρχονται το πρόγραμμα των 13 δισ. ευρώ που έχει κατ' επανάληψη εξαγγείλει ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής. Δεν σταματάμε εδώ όμως για το σιδηρόδρομο, αφού τις επόμενες ημέρες έρχεται και η έναρξη της Α' Φάσης από την ΕΡΓΟΣΕ για τα έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, ύψους 3,3 δισ., που θα προωθήσουν με καινοτόμο και ευέλικτο τρόπο τα έργα που έχει ανάγκη η χώρα, δίχως τις καθυστερήσεις του παρελθόντος».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων Κιάτο - Ροδοδάφνη

Έως τα μέσα Απριλίου ξεκινούν τα δρομολόγια. Αρχικά θα περιλαμβάνει 3 ή 4 δρομολόγια ημερησίως ενώ ο χρόνος μετάβασης από τη Νερατζιώτισσα έως το Διακοφτό εκτιμάται στις 2 ώρες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το νέο ΕΣΠΑ ξεκλειδώνει υποδομές μεταφορών και περιφερειακή ανάπτυξη

Το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 αναμένεται να ενεργοποιήσει ένα πλέγμα επενδύσεων για την μείωση της χρήσης άνθρακα και την αύξηση χρήσης καθαρών μορφών ενέργειας στις μεταφορές που σήμερα προκαλούν το 25% των συνολικών αεριών του θερμοκηπίου.