ΓΔ: 867.71 -0.42% Τζίρος: 153.21 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
K. Karamanlis
ΑΠΕ

Καραμανλής: Ξεκινά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων 4 δισ.

Τα έργα αυτά συνδέουν με ταχύτητα και ασφάλεια μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Λαύριο και Ραφήνα) με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Τη νέα εποχή για τον σιδηρόδρομο σηματοδοτεί η έναρξη του διαγωνισμού για έξι εμβληματικά σιδηροδρομικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ, τα οποία υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ και πρόκειται να αναβαθμίσουν τον εμπορικό και στρατηγικό ρόλο των βασικών λιμανιών και να αλλάξουν τον χάρτη των μεταφορών.

Τα έργα αυτά συνδέουν με ταχύτητα και ασφάλεια μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Λαύριο και Ραφήνα) με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο, αλλάζουν τον χάρτη των μεταφορών, αναβαθμίζουν την εμπορική και στρατηγική εμβέλεια των λιμανιών μας, διευκολύνουν τη σύνδεση της χώρας μας με την υπόλοιπη Νοτιοανατολική Ευρώπη και ενισχύουν το διεθνή της ρόλο.

Ήδη, το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε τα τεύχη πρόσκλησης υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, θέτοντας σε κίνηση την πρώτη φάση του Διαγωνισμού.

Πρόκειται για τα εξής έργα:

  • Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ.
  • Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Τοξότες, με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ.
  • Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης, με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ.
  • Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου, με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ.
  • Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ.
  • Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο- Πάτρα στο τμήμα Ρίο-νέος λιμένας Πατρών, με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ.
  • Όλα τα έργα θα δημοπρατηθούν με το σύνολο των υποέργων τους (υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση και συστήματα), ώστε με την παράδοση τους προς χρήση να είναι άμεσα λειτουργικά.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, δήλωσε ότι «για πρώτη φορά στην ιστορία της Ελλάδας ο σιδηρόδρομος παίρνει τη θέση που του αξίζει και που έχει ανάγκη η χώρα. Είμαστε υπερήφανοι γιατί σήμερα βάζουμε μπροστά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ και που όταν θα ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών. Τα σιδηροδρομικά έργα σημαίνουν πρόοδο, ενίσχυση της διεθνούς θέσης της χώρας μας, τοπική ανάπτυξη, καλύτερη καθημερινότητα και ποιότητα ζωής, προστασία του περιβάλλοντος. Παράλληλα, λειτουργούν ως οικονομικός πολλαπλασιαστής για την τόνωση της αγοράς και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Και αυτά τα εξασφαλίζουμε με τις πράξεις μας, όχι με μεγάλα λόγια και κενές υποσχέσεις».

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης, σημείωσε ότι «σήμερα απαντάμε με έργα στο διαχρονικό αίτημα για ανάπτυξη και εξέλιξη. Αρχίζουμε τους διαγωνισμούς για έξι σιδηροδρομικά έργα εθνικής εμβέλειας, τα οποία υπηρετούν τον μεγάλο στρατηγικό στόχο, να γίνει η Ελλάδα τα επόμενα χρόνια κόμβος υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Δουλεύουμε για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος των περασμένων ετών και να δώσουμε στη χώρα τη θέση που της αξίζει, ενώ με μοχλό ανάπτυξης τον κλάδο των κατασκευών ανοίγουμε νέες θέσεις εργασίας».

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης, τόνισε ότι «από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, στόχος μας ήταν να προχωρήσει ο σχεδιασμός και η υλοποίηση έργων ζωτικής σημασίας, που θα αλλάξουν το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που, με την καθοδήγηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και την πολύτιμη βοήθεια του ανθρώπινου δυναμικού μας, ανταποκριθήκαμε στην πρόκληση και θέτουμε τις βάσεις για την υλοποίηση έργων που θα συμβάλλουν στην τόσο αναγκαία ανάπτυξη της χώρας».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κώστας Καραμανλής: Αλλάζουμε την εικόνα των μεταφορών στη χώρα

«Προχωράμε με την ΕΡΓΟΣΕ στη δημοπράτηση έργων που θα βελτιώσουν συνολικά άμεσα το σιδηροδρομικό δίκτυο στη χώρα, προϋπολογισμού 373,9 εκατομμυρίων ευρώ», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
traino-sididromos-erga
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ζητούνται ισχυρά σχήματα εταιρειών και... λεφτά για σιδηροδρομικά έργα

Οι μεγάλες προκλήσεις στα έργα των 4 δισ. ευρώ που εξαγγέλθηκαν χθες: σχηματισμός κοινοπραξιών που θα μπορούν να τα εκτελέσουν, εξεύρεση χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα.
traino-sididromos-erga
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην τελική ευθεία η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας - Βόλου

Το έργο ύψους 67 εκατ. ευρώ θα αναβαθμίσει τη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας-Βόλου δημιουργώντας τις συνθήκες για τη διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι του Βόλου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραμανλής: Σιδηροδρομικά έργα ύψους 3,3 δισ. σε όλη την Ελλάδα

Ο υπουργός υπενθύμισε ότι η κατασκευή σιδηροδρομικών έργων στην Ελλάδα υπήρξε ένα «ανέκδοτο» τα τελευταία 30 χρόνια και σημείωσε ότι η κυβέρνηση απευθύνθηκε στη DG COMP και προχώρησε σε μεταρρύθμιση για να διορθώσει το πρόβλημα. 
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπ. Υποδομών: Ποιοι είναι οι στόχοι του εθνικού σχεδίου δράσης για το 2021

Στο ετήσιο Σχέδιο Δράσης περιλαμβάνονται, επίσης, τα βασικά μετρήσιμα προσδοκώμενα αποτελέσματα από την επίτευξη αυτών των στόχων, οι δράσεις για την υλοποίησή τους, καθώς και τα σχετικά με αυτές τις δράσεις εμβληματικά έργα.