ΓΔ: 886.72 -0.85% Τζίρος: 91.93 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Υπό εξέταση business plan για πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα

Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γ. Πατέρας ανέφερε ότι η αντικατάσταση των πλοίων με «πράσινα» πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα (zero carbon), αλλά υδρογόνο, θα στοιχίσει 11 δισ. ευρώ.

Την ανάγκη ανανέωσης του ελληνικού στόλου των πλοίων, λόγω των προστίμων που θα επιβάλλει η ΕΕ για το αποτύπωμα άνθρακα (carbon footprint) επισήμανε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γεώργιος Πατέρας, μιλώντας σε εκδήλωση στο περίπτερο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στην 85η ΔΕΘ.

Πρόσθεσε, δε, ότι η αντικατάσταση των πλοίων με “πράσινα” πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα (zero carbon), αλλά υδρογόνο θα στοιχίσει 11 δισ. ευρώ. Τα επόμενα βήματα είναι η εκπόνηση του business plan και η κατασκευή του πρώτου πλοίου, που θα δείξει ότι η ιδέα είναι υλοποιήσιμη. Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, που είχε τον ρόλο συντονιστή της συζήτησης, τόνισε ότι το business plan θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στο έργο που επιτελεί η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή σύνδεση των νησιών κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες αναφέρθηκε ο διευθυντής της, πλοίαρχος Λιμενικού Σώματος, Γεώργιος Ρίγγας. Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των επιπτώσεων της πανδημίας, υπογράμμισε ότι δόθηκαν επιπλέον 79 εκατ. ευρώ για να αποφευχθεί η κατάρρευση του ακτοπλοϊκού δικτύου. Υπογράμμισε ότι η σταθερότητα και η υπογραφή πολυετών συμβάσεων θα αποτελέσει κίνητρο για να επενδύσει ο επιχειρηματίας σε μια ακτοπλοϊκή γραμμή.

Η καθηγήτρια του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών και στέλεχος του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, Μαρία Μποϊλέ, σημείωσε ότι η μελέτη για την αναμόρφωση του συστήματος ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που εκπόνησε το ΙΜΕΤ μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο στη λήψη αποφάσεων από τους φορείς της πολιτείας.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

DESFA
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπεγράφη η συμφωνία Ελλάδας- Β. Μακεδονίας για τον αγωγό φυσικού αερίου

Το έργο, το κόστος του οποίου εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 110 εκατ., θα αναβαθμίσει περαιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως κόμβου φυσικού αερίου, ενισχύοντας τη θέση της χώρας ως ενεργειακό σταυροδρόμι, με τη μεταφορά φυσικού αερίου από το ΕΣΦΑ στη Βόρεια Μακεδονία και ευρύτερα.
RawMat2021
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βάση για τη ζωή και τη βιομηχανία ο ορυκτός πλούτος της Ελλάδας

Η εξέχουσα θέση του ελληνικού εξορυκτικού κλάδου σε παγκόσμιο επίπεδο και η διαρκής ανάπτυξη που σημειώνει παρά τις δύσκολες συγκυρίες που δημιούργησε η πανδημία, τονίστηκαν στο διεθνές συνέδριο RawMat2021.
Kyriakos Mitsotakis, Prothipourgos, Kyvernisi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μητσοτάκης: Οι δεσμεύσεις για την προστασία των ελληνικών θαλασσών

«Προστατεύοντας την βιοποικιλότητα των θαλασσών μας κάνουμε τη μετάβαση προς μια "Γαλάζια Οικονομία", αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα μιας νέας ισορροπίας μεταξύ οικονομικής ανάπτυξης, κοινωνικής συνοχής και αειφορίας», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.
kostas-skrekas-energeia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπό αναθεώρηση το Εθνικό Σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα

Το αναθεωρημένο ΕΣΕΚ θα αποτυπώνει τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης στον τομέα της ενεργειακής και κλιματικής πολιτικής, καθώς και τα μέτρα πολιτικής σε ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, όπως οι μεταφορές και η ναυτιλία.