ΓΔ: 1473.53 1.47% Τζίρος: 179.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Υπό εξέταση business plan για πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα

Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γ. Πατέρας ανέφερε ότι η αντικατάσταση των πλοίων με «πράσινα» πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα (zero carbon), αλλά υδρογόνο, θα στοιχίσει 11 δισ. ευρώ.

Την ανάγκη ανανέωσης του ελληνικού στόλου των πλοίων, λόγω των προστίμων που θα επιβάλλει η ΕΕ για το αποτύπωμα άνθρακα (carbon footprint) επισήμανε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γεώργιος Πατέρας, μιλώντας σε εκδήλωση στο περίπτερο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στην 85η ΔΕΘ.

Πρόσθεσε, δε, ότι η αντικατάσταση των πλοίων με “πράσινα” πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα (zero carbon), αλλά υδρογόνο θα στοιχίσει 11 δισ. ευρώ. Τα επόμενα βήματα είναι η εκπόνηση του business plan και η κατασκευή του πρώτου πλοίου, που θα δείξει ότι η ιδέα είναι υλοποιήσιμη. Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, που είχε τον ρόλο συντονιστή της συζήτησης, τόνισε ότι το business plan θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στο έργο που επιτελεί η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή σύνδεση των νησιών κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες αναφέρθηκε ο διευθυντής της, πλοίαρχος Λιμενικού Σώματος, Γεώργιος Ρίγγας. Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των επιπτώσεων της πανδημίας, υπογράμμισε ότι δόθηκαν επιπλέον 79 εκατ. ευρώ για να αποφευχθεί η κατάρρευση του ακτοπλοϊκού δικτύου. Υπογράμμισε ότι η σταθερότητα και η υπογραφή πολυετών συμβάσεων θα αποτελέσει κίνητρο για να επενδύσει ο επιχειρηματίας σε μια ακτοπλοϊκή γραμμή.

Η καθηγήτρια του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών και στέλεχος του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, Μαρία Μποϊλέ, σημείωσε ότι η μελέτη για την αναμόρφωση του συστήματος ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που εκπόνησε το ΙΜΕΤ μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο στη λήψη αποφάσεων από τους φορείς της πολιτείας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Skylakakis-Theodoros
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκυλακάκης: Στόχος οι ωκεανοί μας να κρατηθούν όσο καλύτερα γίνεται

Η 9η Διάσκεψη για τον Ωκεανό έχει ως στόχο να διατηρήσει τα θέματα των ωκεανών στην κορυφή της πολιτικής ατζέντας και να έχει πολλές δεσμεύσεις από τις κυβερνήσεις και τα κράτη, τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δούκας: Αύξηση στα τέλη λόγω υπερτουρισμού και συνεισφορά από τα ξενοδοχεία

«Πρέπει να κρατάμε την πόλη καθαρή, αλλά πλέον για 7 εκατ. κόσμο, καθώς έχει τριπλάσιο τουρισμό. Χρειάζονται νέα εργαλεία, νέοι τρόποι και δομές για να γίνεται αυτό, αλλιώς θα έχουν πρόβλημα οι ίδιοι οι κάτοικοι» σημείωσε ο Δήμαρχος Αθηναίων.
businessdaily-OLP-Limani-Peiraias
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπεγράφη σύμφωνο συνεργασίας ανάμεσα σε ακτοπλόους και λιμάνια

Συμφωνήθηκε να υπάρχει κοινή δράση για την αντιμετώπιση προβλημάτων που έχουν σχέση με τις υποδομές την ασφάλεια και τη λειτουργία των λιμένων και τη συνεργασία τους για τη μετάβαση σε «πράσινες» μορφές ενέργειας και εναλλακτικών καυσίμων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Για δεύτερη χρονιά η Ελλάδα παραμένει πίσω από την Κίνα στη ναυτιλία

Σύμφωνα με τον ετήσιο κατάλογο με τους δέκα κορυφαίους στόλους στον κόσμο που παρουσίασε η VesselValues της Veson Nautical η Ιαπωνία καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε αξία στόλου 206,3 δισ. δολ. ΗΠΑ σε περιουσιακά στοιχεία.
Kostis Xatzidakis, Kostis Hatzidakis, Ypourgeio Oikonomikon
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Χατζηδάκης: Χρυσή τομή για ανάπτυξη με προστασία του περιβάλλοντος

Μια από τις βασικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου αναφορικά με την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές περιλαμβάνει την προστασία των αιγιαλών με διαβάθμιση που περιλαμβάνει και τις «απάτητες παραλίες» και διασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης των πολιτών.