ΓΔ: 1027.25 0.43% Τζίρος: 103.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Υπό εξέταση business plan για πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα

Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γ. Πατέρας ανέφερε ότι η αντικατάσταση των πλοίων με «πράσινα» πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα (zero carbon), αλλά υδρογόνο, θα στοιχίσει 11 δισ. ευρώ.

Την ανάγκη ανανέωσης του ελληνικού στόλου των πλοίων, λόγω των προστίμων που θα επιβάλλει η ΕΕ για το αποτύπωμα άνθρακα (carbon footprint) επισήμανε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γεώργιος Πατέρας, μιλώντας σε εκδήλωση στο περίπτερο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στην 85η ΔΕΘ.

Πρόσθεσε, δε, ότι η αντικατάσταση των πλοίων με “πράσινα” πλοία που δεν θα χρησιμοποιούν άνθρακα (zero carbon), αλλά υδρογόνο θα στοιχίσει 11 δισ. ευρώ. Τα επόμενα βήματα είναι η εκπόνηση του business plan και η κατασκευή του πρώτου πλοίου, που θα δείξει ότι η ιδέα είναι υλοποιήσιμη. Ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, που είχε τον ρόλο συντονιστή της συζήτησης, τόνισε ότι το business plan θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στο έργο που επιτελεί η Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών, με γνώμονα την καλύτερη δυνατή σύνδεση των νησιών κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες αναφέρθηκε ο διευθυντής της, πλοίαρχος Λιμενικού Σώματος, Γεώργιος Ρίγγας. Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των επιπτώσεων της πανδημίας, υπογράμμισε ότι δόθηκαν επιπλέον 79 εκατ. ευρώ για να αποφευχθεί η κατάρρευση του ακτοπλοϊκού δικτύου. Υπογράμμισε ότι η σταθερότητα και η υπογραφή πολυετών συμβάσεων θα αποτελέσει κίνητρο για να επενδύσει ο επιχειρηματίας σε μια ακτοπλοϊκή γραμμή.

Η καθηγήτρια του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών και στέλεχος του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, Μαρία Μποϊλέ, σημείωσε ότι η μελέτη για την αναμόρφωση του συστήματος ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που εκπόνησε το ΙΜΕΤ μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο στη λήψη αποφάσεων από τους φορείς της πολιτείας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

evoia-pyrkagies-pyropliktoi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προχωράει η υλοποίηση του Πρόγραμματος Ανασυγκρότησης για τη Βόρεια Εύβοια

Σχεδόν 30 από τα 71 έργα έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ μέσα στο 2023 προγραμματίζεται η έναρξη των υπόλοιπων 40. Μάλιστα, μέσα στο επόμενο διάστημα δρομολογούνται εξελίξεις γύρω από την τελική φάση του σχεδίου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αξιόλογη πρόοδο προς την ενεργειακή αυτονόμησή του κάνει το Αγρίνιο

Ο δήμαρχος της πόλης, Γιώργος Παπαναστασίου τονίζει ότι «ο δήμος προχωρά μπροστά κάνοντας ένα σημαντικό βήμα προς την ενεργειακή αυτονόμησή του με τη σύσταση της ενεργειακής κοινότητας».
Christos-Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Σημαντικός ο ρόλος της βιοποικιλότητας στη λήψη αποφάσεων

Ο υπουργός τόνισε την άμεση αλληλοσύνδεση μεταξύ της κλιματικής αλλαγής και της απώλειας βιοποικιλότητας και επεσήμανε τον ρόλο του χρηματοπιστωτικού συστήματος, και των υπουργών Οικονομικών.
Πύργος Πειραιά, Ακίνητα, real Estate, Dimand S.A.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρωταγωνιστής ο Πύργος του Πειραιά στο Κύμα Ανακαινίσεων της Ε.Ε.

Το project των 100 εκατ. ευρώ στον Πειραιά είναι από τα σημαντικότερα στο ευρωπαϊκό σχέδιο Renovation Wave για πράσινες ανακαινίσεις που θα μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. Το σχέδιο προχωρά, έως τώρα, με πολύ αργούς ρυθμούς.
Limani Eleusinas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναγκαία η ύπαρξη «πράσινου» διαλυτηρίου πλοίων στην Ελλάδα

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνος ΟΛΕ ΑΕ, Απόστολος Καμαρινάκης, εξηγεί ότι το κόστος ανέλκυσης των ναυαγίων και μεταφοράς επικίνδυνων πλοίων για διάλυση στην Τουρκία θεωρείται ασύμφορο, ενώ η Ελλάδα χάνει πόρους και έσοδα.
yacht-giot-tourismos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα 2,31 δισ. ανήλθαν τα ασφαλιστήρια για τα σκάφη αναψυχής το 2021

Κυρίαρχη μορφή διαμεσολάβησης στις ασφαλίσεις σκαφών αναψυχής ήταν η μη αποκλειστική συνεργασία με πράκτορες. Για το 2021 δηλώθηκαν 433 ζημιές και πληρώθηκαν αποζημιώσεις ύψους 0,9 εκατ. ευρώ.