ΓΔ: 1004 1.02% Τζίρος: 72.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
alkool-pota-alcohol
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση 42,4% των εσόδων από ΦΠΑ στα ποτά για το α' εξάμηνο του 2021

Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ), τα έσοδα από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης ενισχύθηκαν 17% στα 23,6 εκατ. ευρώ.

Αυξημένα κατά +42,4% (+27,65 εκατ. ευρώ) είναι τα έσοδα από τον ΦΠΑ για την αλκοόλη και τα οινοπνευματώδη ποτά το πρώτο εξάμηνο του 2021, συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2020, όπως γνωστοποίησε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ).

Σε ό,τι αφορά τα οινοπνευματώδη ποτά, όπως είναι η μπύρα και κρασί, τα έσοδα από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης (ΕΦΚ) καταγράφουν επίσης αύξηση κατά +23,6 εκατ. ευρώ (+17%) σε σχέση με το αντίστοιχο 1ο εξάμηνο 2020, όταν και τέθηκε σε ισχύ το πρώτο lockdown. Ειδικότερα για τον κλάδο των αλκοολούχων ποτών τα έσοδα από τους ΕΦΚ εμφανίζουν αύξηση κατά 12,65 εκατ. ευρώ (+14,75%) σε σύγκριση με το 2020.

Ωστόσο, όπως αναφέρει ο ΣΕΑΟΠ, τα μεγέθη εξακολουθούν να υστερούν εν συγκρίσει με χρονιές προ κορονοϊού, όπως το 2018 και το 2019. Συγκεκριμένα, τα έσοδα από τον ΕΦΚ για το σύνολο των οινοπνευματωδών ποτών (οίνος, μπύρα, αλκοολούχα), είναι σημαντικά μειωμένα σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019 και του 2018 (-23,1% και -48,6 εκατ. ευρώ & -28,3% και 63,9 εκατ. ευρώ αντίστοιχα). Αυτό έγινε «λόγω της πανδημίας του Covid-19 και των περιορισμών που επέβαλε (lockdown με ταυτόχρονο κλείσιμο της εστίασης)», σύμφωνα με το ΣΕΑΟΠ.

Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου «οι επιπτώσεις της πανδημίας υπήρξαν δραματικές για τα αλκοολούχα ποτά των οποίων οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση πάνω από 30% το 2021, κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 (Ιαν.-Απρ.) καθώς το κανάλι της επιτόπιας κατανάλωσης (bars, café bars, εστιατόρια κ.ά.) στο οποίο εκτιμάται ότι καταναλώνεται τουλάχιστον το 62% των αλκοολούχων ποτών, πρακτικά μηδενίστηκε τελώντας σε lockdown».

Τέλος, ο ΣΕΑΟΠ ζητά τη λήψη μέτρων για που θα έχουν ως αποτέλεσμα τη «βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και στην διασφάλιση της σταθερότητας των σχετικών δημοσίων εσόδων, ώστε αυτά να επανέλθουν στα επίπεδα με το 2019 & το 2018», όπως σημειώνει. Μεταξύ αυτών είναι:

  • Οριζόντια μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, στο 13% εντάσσοντας σε αυτή και τα αλκοολούχα ποτά.
  • Μείωση του συντελεστή Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) αλκοολούχων ποτών στο επίπεδο του Ευρωπαϊκού μέσου όρου (από 25,50 ευρώ/λίτρο αιθυλικής αλκοόλης σε 18,00 ευρώ).
  • Δυνατότητα ένταξης στο καθεστώς ρύθμισης οφειλών που δημιουργήθηκαν από την πανδημία, του ΕΦΚ & ΦΠΑ που καταβάλλεται στα Τελωνεία, με επιπλέον έκπτωση 25% για εμπρόθεσμη καταβολή ΦΠΑ στα Τελωνεία (όπως ισχύει για τον ΦΠΑ που καταβάλλεται στις ΔΥΟ).
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

alkool-pota-alcohol
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 42,4% στα έσοδα από ΦΠΑ οινοπνευματωδών ποτών το α' εξάμηνο

Σύμφωνα με τον ΣΕΑΟΠ, αν και παρουσιάζεται αύξηση στα έσοδα ΕΦΚ, ΦΠΑ συγκριτικά με το 2020, χάρη στην ανάκαμψη της εσωτερικής αγοράς, εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ικανοποίηση για τους ελέγχους σε τσίπουρο και τσικουδιά

Ο Σύνδεσμος Βιομηχάνων Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδος υπογράμμισε την ανάγκη να προστατευθεί η δημόσια υγεία και η γεωγραφική ένδειξη των προϊόντων απόσταξης και δήλωσε την απόλυτη στήριξη του για τους ελέγχους.
giaourti-yogurt-galaktokomika-trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνικό γιαούρτι από... ροδάκινα και βερύκοκα βγαίνει στην αγορά το 2024

Το νέο προϊόν θα «μοιάζει» με το γιαούρτι, δεν θα έχει καθόλου ζάχαρη, θα περιέχει περισσότερες διαιτητικές ίνες έως και 15% έναντι του κοινού γιαουρτιού και θα κυκλοφορεί με βελτιωμένη δομή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με εκπτώσεις 35% πωλούνται τα προϊόντα στα online σούπερ μάρκετ

Στα 78 ευρώ φτάνει το μέσο κόστος του ηλεκτρονικού καλαθιού που περιλαμβάνει 34 προϊόντα σύμφωνα με έκθεση της Convert Group. Τα 266 εκατ. ευρώ φτάνει ο τζίρος των online σούπερ μάρκετ, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται και οι παίκτες του online delivery.