ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Pixabay

Έγκριση από Κομισιόν της χρηματοδότησης 217 εκατ. για Πάτρα - Πύργος

Όπως ανέφερε η Κομισιόν «η κατασκευή του τμήματος Πάτρας - Πύργου της Ολυμπίας Οδού θα συμβάλει στην ανάπτυξη των σχετικών περιοχών και των οικονομικών δραστηριοτήτων σε αυτές τις περιοχές».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, χρηματοδότηση ύψους 217 εκατ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο για την κατασκευή του τμήματος Πάτρας - Πύργου της Ολυμπίας Οδού στην Ελλάδα.

Δεδομένου ότι η κατασκευή και λειτουργία του τμήματος Πάτρας - Πύργου θα ενσωματωθεί στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης με την παραχωρησιούχο Ολυμπία Οδό ΑΕ, η Επιτροπή αξιολόγησε και ενέκρινε, επίσης, την εφαρμογή, στο τμήμα Πάτρας - Πύργου, του υφιστάμενου μηχανισμού επιμερισμού διοδίων στο πλαίσιο της σύμβασης, καθώς και την υπό όρους παράταση της περιόδου παραχώρησης για 3 έτη.

Αυτή η χρηματοδότηση θα επιτρέψει να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου, χωρίς να προκληθούν στρεβλώσεις του ανταγωνισμού.

Η εκτελεστική αντιπρόεδρος, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, αρμόδια για την Πολιτική Ανταγωνισμού, ανέφερε ότι «η κατασκευή του τμήματος Πάτρας - Πύργου της Ολυμπίας Οδού θα συμβάλει στην ανάπτυξη των σχετικών περιοχών και των οικονομικών δραστηριοτήτων σε αυτές τις περιοχές. Η εν λόγω απόφαση επιτρέπει στην Ελλάδα να στηρίξει την κατασκευή αυτής της σημαντικής υποδομής, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και αναμένεται επίσης να βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στην περιοχή».

Η Ελλάδα κοινοποίησε στην Επιτροπή τα σχέδιά της να χορηγήσει δημόσια στήριξη στην Ολυμπία Οδό ΑΕ για την κατασκευή του τμήματος Πάτρας - Πύργου, μήκους 74,5 χλμ., της Ολυμπίας Οδού. Η Ολυμπία Οδός ΑΕ είναι, επίσης, παραχωρησιούχος του τμήματος Ελευσίνας - Πάτρας της Ολυμπίας Οδού, το οποίο ήδη λειτουργεί. Η Ολυμπία Οδός συνδέει την περιφέρεια της Αττικής με τη Δυτική Πελοπόννησο.

Η δημόσια στήριξη θα συνίσταται σε:

  1. Επιχορήγηση ύψους 216,6 εκατ. ευρώ,
  2. παροχή υψηλότερου μεριδίου εσόδων από διόδια για την παραχωρησιούχο βάσει της σύμβασης παραχώρησης για να στηριχθούν ορισμένες συμφωνημένες και συμβατικές ανώτατες δαπάνες, και απόδοση για την παραχωρησιούχο που να αντικατοπτρίζει την κατασκευή του πρόσθετου τμήματος και
  3. πιθανή τριετή παράταση της περιόδου παραχώρησης βάσει της σύμβασης σε περίπτωση που η παραχωρησιούχος δεν επιτύχει ορισμένη απόδοση έως το τέλος της τρέχουσας περιόδου παραχώρησης.

Η Επιτροπή αξιολόγησε το μέτρο σύμφωνα με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ) της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), το οποίο επιτρέπει κρατικές ενισχύσεις για την προώθηση της ανάπτυξης ορισμένων οικονομικών δραστηριοτήτων ή οικονομικών περιοχών.

Η Επιτροπή διαπίστωσε τα εξής:

  • Η ενίσχυση θα συμβάλει στην ανάπτυξη των οικονομικών περιοχών, τις οποίες εξυπηρετεί κυρίως το τμήμα Πάτρας-Πύργου: Τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Θα ενισχύσει ορισμένες οικονομικές δραστηριότητες και θα στηρίξει τις επενδύσεις και τη δημιουργία θέσεων εργασίας σε αυτές τις περιοχές, βελτιώνοντας τη διαλειτουργικότητα, την προσβασιμότητα και την ασφάλεια του οδικού δικτύου.
  • Τα μέτρα στήριξης είναι αναγκαία και αναλογικά για την υλοποίηση του έργου. Ειδικότερα, η Ελλάδα κατέδειξε ότι i) η δημόσια χρηματοδότηση, η οποία θα καλύψει μέρος του κόστους κατασκευής, δεν υπερβαίνει το χρηματοδοτικό κενό, ii) το ποσό της ενίσχυσης βασίζεται σε εύλογες εκτιμήσεις κόστους, σε σύγκριση με εκείνες άλλων αυτοκινητοδρόμων και iii) η δημόσια χρηματοδότηση επιτρέπει στην παραχωρησιούχο απόδοση σύμφωνη με τους όρους της αγοράς. Ως εκ τούτου, οι θετικές επιπτώσεις του μέτρου όσον αφορά τη συμβολή στην ανάπτυξη οικονομικών περιοχών και δραστηριοτήτων υπερτερούν των περιορισμένων αρνητικών επιπτώσεών του όσον αφορά τις στρεβλώσεις του ανταγωνισμού και τον αντίκτυπο στις συναλλαγές μεταξύ των κρατών-μελών.

Σε αυτήν τη βάση, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η δημόσια χρηματοδότηση που χορηγήθηκε για την κατασκευή του τμήματος Πάτρας-Πύργου της Ολυμπίας Οδού είναι σύμφωνη με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έτοιμο εντός του 2025 το νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού Πάτρα - Πύργος

Το έργο αναμένεται να φέρει την Αθήνα κατά 40 λεπτά πιο κοντά στην πόλη που γέννησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες, καθώς το ταξίδι από την πρωτεύουσα μέχρι τον Πύργο θα γίνεται πλέον σε 2 ώρες και 45 λεπτά.
Paolo Gentiloni, Tzentiloni, European Commission, Evropaiki Epitropi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τζεντιλόνι: «Μοντέλο» για την αντιμετώπιση κρίσεων το Ταμείο Ανάκαμψης

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για θέματα Οικονομίας υπογράμμισε, ακόμη, ότι η Ελλάδα έχει κάνει τεράστια βήματα μετά την κρίση χρέους, αποτελώντας μία από τις χώρες που προωθούν και την πράσινη μετάβαση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αιβαλιώτης: Η νέα Κομισιόν να παραμείνει στη κούρσα της πράσινης μετάβασης

Ο Γ.Γ. του ΥΠΕΝ αναφέρθηκε στις απαιτήσεις που συνεπάγεται μια «τροχιά» επίτευξης των στόχων κλιματικής ουδετερότητας, εστιάζοντας στον τομέα της εξοικονόμησης και της ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΥΠΕΘΟ: Η Ελλάδα πρώτη στην αύξηση του κατά κεφαλή ΑΕΠ στην Ευρώπη

Την περίοδο 2019-2023 το πραγματικό κατά κεφαλή διαθέσιμο εισόδημα στην Ελλάδα αυξάνεται με ρυθμό υπερδιπλάσιο του ευρωπαϊκού μέσου όρου, την δε περίοδο που ακολούθησε το ξέσπασμα της πανδημίας (2021-2023) η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη.