ΓΔ: 834.83 -0.17% Τζίρος: 63.52 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
electric-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση 33% σε επιδότηση ηλεκτρικών ΙΧ και όφελος για την απόσυρση

Σήμερα ανακοινώνεται ο νέος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», από τον Απρίλιο οι αιτήσεις. Αυξάνεται στα 8.000 ευρώ η μέγιστη επιδότηση, πρόσθετο όφελος από την απόσυρση παλαιού οχήματος.

Με αυξημένη επιδότηση και επιπλέον όφελος για απόσυρση έρχεται ο νέος κύκλος του "Κινούμαι Ηλεκτρικά" που, εκτός απροόπτου, θα ανακοινωθεί σήμερα από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. 

Στον νέο αυτό κύκλο προώθησης της ηλεκτροκίνησης, η μέγιστη επιδότηση για φυσικά πρόσωπα αυξάνεται κατά 33%, στα 8.000 ευρώ από 6.000 ευρώ που ίσχυε στον κύκλο που ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2021. Η νέα περίοδος υποβολής αιτήσεων αναμένεται να αρχίσει το αργότερο έως τα τέλη Απριλίου, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και αυξήσεις στις επιδοτήσεις που αφορούν σε εταιρικά αυτοκίνητα. Παράλληλα, το ΥΠΕΝ, αποφάσισε να υπάρχει ένα επιπλέον όφελος και για εκείνους που θα δώσουν το όχημά τους για απόσυρση. 

Ειδικά σε ό,τι αφορά τα εταιρικά οχήματα, αυξάνεται ο αριθμός των οχημάτων που μπορούν να λάβουν επιδότηση, από τρία σε δέκα. Για τα ποδήλατα που ανήκουν σε εταιρείες ενοικίασης ποδηλάτων, τουρισμού και delivery η επιδότηση θα φθάνει στο 40% της αξίας τους, με ανώτατο όριο τα δέκα οχήματα ανά εταιρεία. 

Σε ό,τι αφορά τα ταξί, το νέο πρόγραμμα θα προβλέπει επιδότηση που θα φθάνει τα 22.500 ευρώ για την αντικατάσταση ρυπογόνου με ένα καινούργιο 100% ηλεκτρικό με την απόσυρση του παλαιότερου οχήματος. Στο πρόγραμμα αυτό με προϋπολογισμό 40 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας η πρόβλεψη είναι ότι οι ωφελούμενοι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα ανέλθουν στους 2000. Στόχος και του νέου προγράμματος, σύμφωνα με τον ΥΠΕΝ, Κώστα Σκρέκα είναι να αντικαταστήσουν οι πολίτες τα παλαιότερα ρυπογόνα αυτοκίνητα με νέα 100% ηλεκτρικά.

Κλείνοντας τον πρώτο κύκλο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» περί τις 13.000 αιτήσεις ένταξης στο πρόγραμμα από τις 18.000 περίπου εγκρίθηκαν ενώ μεγάλη επιτυχία είχαν τα ηλεκτρικά ποδήλατα που αποτέλεσαν πάνω από το 65% του συνόλου των αιτήσεων.

Το ενδιαφέρον ωστόσο από τους καταναλωτές φαίνεται από τους αριθμούς ταξινομήσεων των τελευταίων ετών. Είναι ενδεικτικό ότι συνολικά ταξινομήθηκαν το 2021 6.967 ηλεκτρικά αυτοκίνητα από μόλις 480 το 2019, με το ποσοστό της αγοράς να εκτοξεύεται από το 0,4% του 2019 στο 7%.

Ανάγκη για ενίσχυση των υποδομών υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης

Με δεδομένους τους στόχους του ΥΠΕΝ στο πλαίσιο του Κλιματικού Νόμου η ταχύτητα στη στροφή στην ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να αυξηθεί σημαντικά. Υπενθυμίζεται ότι, με βάση όσα ορίζει ο κλιματικός Νόμος, έως το 2025 όλα τα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά, όπως και το 30% των οχημάτων προς μίσθωση. Αντίστοιχα το 25% των εταιρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να είναι υβριδικά ή ηλεκτρικά ενώ από το τέλος της δεκαετίας θα επιτρέπεται μόνο η πώληση επιβατικών αυτοκινήτων που θα είναι μηδενικών εκπομπών.

Στο πλαίσιο αυτό τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Μεταφορών ανεβάζουν ταχύτητες στη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών. Σύμφωνα με τη γενική γραμματέα Ενέργειας του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, με βάση τα σενάρια αύξησης των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030, θα απαιτηθούν περισσότερα από 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 με την πλειοψηφία να αφορά σε φορτιστές γρήγορης φόρτισης (έως 22 κιλοβάτ) και ο αριθμός αυτός θα πρέπει να φθάσει τις 90.000 έως το 2030 (ταχείας και υπερταχείας φόρτισης).

Τα κεφάλαια για το κόστος εγκατάστασής τους ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ ενώ για να επιταχυνθεί η προσπάθεια έχει σχεδιαστεί, σύμφωνα με την κ. Σδούκου, το πρόγραμμα «Φορτίζω παντού» με πόρους 80 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο θα επιδοτεί ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά φόρτισης, ώστε να προωθηθεί η ανάπτυξη φορτιστών σε περιοχές που υπό όρους ιδιωτικής οικονομίας δεν είναι ακόμη συμφέρον.

Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωράει στην υλοποίηση του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η) που αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία τους επόμενους μήνες. Στο μητρώο αυτό θα υπάρχουν πληροφορίες για το δίκτυο των δημοσίων προσβάσιμων φορτιστών, για τη διαθεσιμότητα, το κόστος και τον τρόπο πληρωμής που οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να βρίσκουν σε ειδική εφαρμογή. Παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες για την λειτουργία των συνεργείων ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε πριν λίγες ημέρες στην πρόοδο που έχει σημειωθεί στην ανάπτυξη σημείων φόρτισης. Σημείωσε πως το 2019 υπήρχαν στη χώρα μόλις 58 δημόσια σημεία φόρτισης και σήμερα λειτουργούν περίπου 1.200«Στην πολύ μεγάλη αύξηση βοήθησε και η συμφωνία με τους παραχωρησιούχους καθώς διαθέτουμε κάλυψη σε πυκνότητα ως 60 χιλιόμετρα» πρόσθεσε. «Εγκαταστήσαμε 120 φορτιστές στις εθνικές οδούς σε πρατήρια και ΣΕΑ. Μια σκέψη που έχουμε είναι να μπουν φορτιστές και στα σημεία ανάπαυσης πάνω στις εθνικές οδούς ώστε να πυκνώσει ακόμα περισσότερο το δίκτυο» τόνισε ο υπουργός Υποδομών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

autokinita-car-IX
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Crash test ηλεκτρικών - συμβατικών ΙΧ: Τα κόστη αγοράς, καυσίμων, service

Τα κίνητρα που φέρνει το νέο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά και η επέκταση του δικτύου φορτιστών με το Φορτίζω Παντού. Πώς αρχίζει να γίνεται ανταγωνιστική η αγορά ηλεκτρικού οχήματος, παρά τις υψηλές τιμές τους.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Γκάζια» για την ηλεκτροκίνηση: Πότε ανοίγουν τα νέα προγράμματα

Τον Μάιο οι αιτήσεις για το Κινούμαι Ηλεκτρικά, ως τις αρχές καλοκαιριού οι αιτήσεις για την αντικατάσταση 2.000 ταξί. Αυξάνεται η επιδότηση στα φυσικά πρόσωπα, χωρίς όριο οι αγορές οχημάτων από εταιρείες. Χρηματοδότηση 80 εκατ. για φορτιστές.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται νέο πρόγραμμα για ηλεκτρικά ΙΧ με σημαντική αύξηση επιδότησης

Αυξάνεται κατά 33%, στα 8.000 ευρώ, η μέγιστη επιδότηση για τα φυσικά πρόσωπα στο νέο «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που θα ανακοινωθεί τη Δευτέρα. Εγκρίθηκαν 13.000 αιτήσεις με το πρώτο πρόγραμμα, το 65% αφορά ηλεκτρικά ποδήλατα.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το τέλος εποχής για βενζίνη - ντίζελ και η «απάντηση» ΕΛΠΕ, Motor Oil

Η απαγόρευση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030 θα είναι η αρχή του τέλους για τα καύσιμα κίνησης. Οι μεγάλες επενδύσεις των δύο ομίλων διυλιστηρίων για την πράσινη μετάβαση.
Energeia, Xrimatistirio
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Κούρεμα» λογαριασμών στο ρεύμα: Τι προβλέπει η νέα τροπολογία

Πώς θα επιδοτηθούν οι καταναλωτές από τα υπερέσοδα των παραγωγών. Δραστική απλοποίηση διαδικασιών για άδειες ΑΠΕ, μείωση χρόνου από 5 έτη σε 14 μήνες. Πλωτή δεξαμενή LNG και φωτοβολταϊκά στη θάλασσα.