ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
eshop, emporio, internet, elstat
Φώτο: Shutterstock

Πρόστιμα 220.000 ευρώ σε τρεις αλυσίδες για αθέμιτες πρακτικές εμπορίου

Σύμφωνα με ανακοίνωση της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή οι αλυσίδες που εμπορεύονται μεταξύ άλλων προϊόντα τεχνολογίας παρείχαν παραπλανητικές πληροφορίες για την διαθεσιμότητα και τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων.

Πρόστιμα συνολικού ύψους 220.000 ευρώ, σε τρεις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων που εμπορεύονται, μεταξύ άλλων, προϊόντα τεχνολογίας, επιβλήθηκαν από τη γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή καθώς διαπιστώθηκαν αθέμιτες πρακτικές έναντι των καταναλωτών που είχαν πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, οι παραβάσεις αφορούν σε διατάξεις της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή. Συγκεκριμένα οι αλυσίδες παρείχαν παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα και τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων που οι εταιρείες πρόβαλαν στον ιστότοπό τους, ενώ δεν υπήρξε και έγκαιρη ενημέρωση των καταναλωτών για την έλλειψη της διαθεσιμότητας του προϊόντος, παρόλο που είχε εισπραχθεί το τίμημα.

Επιπλέον, διαπιστώθηκε:

  • Πολύ μεγάλη δυσχέρεια επικοινωνίας με τις εταιρείες μέσω τηλεφώνου ή e-mail, προκειμένου οι καταναλωτές να μπορέσουν να ενημερωθούν για την πορεία εκτέλεσης της ηλεκτρονικής παραγγελίας τους και να ασκήσουν τα δικαιώματά τους.
  • Μη έγκαιρη επιστροφή του τιμήματος στους καταναλωτές που ακύρωσαν την ηλεκτρονική παραγγελία τους λόγω μη παράδοσης του προϊόντος.
  • Μη ακριβής ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησής τους από τις αγορές από απόσταση. Οι εταιρείες ιδίως δεν αναγνώριζαν το δικαίωμα αυτό στην περίπτωση που το προϊόν έχει τεθεί σε λειτουργία έστω και μια φορά ή έχει φθορές στη συσκευασία του, παρά την υποχρέωσή τους να δεχθούν την υπαναχώρηση με επιστροφή, ενδεχομένως, μειωμένου τιμήματος.
  • Μη συμμόρφωση των εταιρειών με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη νόμιμη εγγύηση σε περιπτώσεις παράδοσης ελαττωματικών προϊόντων και άρνησή τους ακόμη και να παραλάβουν στα καταστήματά τους τα προς έλεγχο ελαττωματικά προϊόντα.

Υπενθυμίζεται ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταγγέλλουν φαινόμενα παραβάσεων της καταναλωτικής νομοθεσίας στη γραμμή καταναλωτή 1520 που λειτουργεί στη γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυγενάκης: Οι ελληνικές προτάσεις στο συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας της Ε.Ε.

«Μεταφέρω στις Βρυξέλλες τη φωνή των αγροτών της Ελλάδας! Οι αιτίες των προβλημάτων, δεν απορρέουν από δική τους υπαιτιότητα. Οι γεωργοί πρέπει να είναι σε θέση να προμηθεύουν την Ένωση με τρόφιμα σε λογικές τιμές» είπε ο κ. Αυγενάκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση τζίρου ευελπιστούν οι έμποροι να φέρουν οι φετινές γιορτές

Οι καταναλωτές γίνονται κυνηγοί «έξυπνων» αγορών, καθώς το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα και οι πληθωριστικές πιέσεις σε βασικά αγαθά έχουν περιορίσει σημαντικά τη χριστουγεννιάτικη δαπάνη τους.
businessdaily-Black-Friday
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι συμβουλές της ΕΚΠΟΙΖΩ στους καταναλωτές για την Black Friday

Όπως σημειώνει η Ένωση σε ανακοίνωσή της τα ποσοστά των εκπτώσεων και των προσφορών είναι μικρότερα των ποσοστών που κυμαίνονται σε άλλες χώρες, με συνέπεια να χάνεται εντελώς το πνεύμα της Black Friday.