ΓΔ: 1440.58 -0.56% Τζίρος: 60.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:01:11 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
lockdown, Karantina, Athina, Koronoios
Φωτο: Shutterstock

Τηλεργασία και Κυριακές χωρίς αυτοκίνητο αν κλείσει η Μόσχα την στρόφιγγα

Το σχέδιο της Κομισιόν σε περίπτωση που διακοπούν οι ρωσικές εισαγωγές ενέργειας, βασίζεται στον κανονισμό για την εφοδιαστική ασφάλεια, που ισχύει από το 2017 και μπορεί να επεκταθεί και στο πετρέλαιο, παρ’ ότι αφορά ονομαστικά το φυσικό αέριο.

Σε μέρες που θα θυμίζουν… lockdown κορονοϊού μπορεί να επιστρέψει η Ευρώπη σε περίπτωση που βρεθεί σε δύσκολη θέση να καλύψει τις ενεργειακές της ανάγκες μετά την επιβολή εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο,  σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η ισπανική εφημερίδα El Pais.

Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των ηγετών των 27 κρατών μελών συνεχίζονται με στόχο να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση ώστε να απεξαρτηθεί η Ευρώπη από τις ρωσικές εισαγωγές ενέργειας, με την Κομισιόν να σχεδιάζει, σύμφωνα με την ισπανική εφημερίδα, να παρουσιάσει στις 18 Μαΐου ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης για τις δράσεις που πρέπει να αναληφθούν στο επόμενο διάστημα.

Καθώς η Μόσχα δείχνει διατεθειμένη να κλείσει την στρόφιγγα αν δεν πληρωθεί σε ρούβλια, η Κομισιόν θέλει να διασφαλίσει την ενεργειακή επάρκεια για τα νοικοκυριά και τις ζωτικές δημόσιες υπηρεσίες, όπως και για εκείνους τους κλάδους που έχουν ζωτική σημασία, με το σχέδιο που ετοιμάζει να βασίζεται στον κανονισμό για την εφοδιαστική ασφάλεια που έχει τεθεί σε ισχύ από το 2017 και μπορεί υπό προϋποθέσεις να επεκταθεί και στο πετρέλαιο.

Ποια είναι τα μέτρα που εξετάζονται

Εκτός από τις διεργασίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο έχει ξεκινήσει και εκστρατεία προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας από τους πολίτες, χρησιμοποιώντας στοιχεία και μελέτες της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας.

Ανάμεσα στις δράσεις που εξετάζονται είναι η επιβολή τηλεργασίας έως τρεις φορές την εβδομάδα  που θα μπορούσε να οδηγήσει σε εξοικονόμηση 500.000 βαρελιών πετρελαίου. Μια ημέρα τηλεργασίας ισοδυναμεί με 170.000 λιγότερα βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.

Κοινή χρήση αυτοκινήτου με άλλους ανθρώπους και ήπια οικονομική ενίσχυση που μπορεί να οδηγήσει σε 470.000 λιγότερα βαρέλια, ενώ η μείωση ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους τουλάχιστον κατά 10 χιλιόμετρα ανά ώρα ισούται με 430.000 βαρέλια λιγότερα και η ήπια οδήγηση φορτηγών μπορεί επίσης να εξοικονομήσει 320.000 βαρέλια ημερησίως

Επίσης σχεδιάζονται και οι Κυριακές χωρίς αυτοκίνητα στις πόλεις που σημαίνει 380.000 βαρέλια λιγότερα, ενώ η χρήση μονών – ζυγών στις πόλεις εξοικονομεί 210.000 βαρέλια πετρέλαιο. Για εξοικονόμηση ενέργειας προτείνεται επίσης ο περιορισμός του αριθμού των αεροπορικών ταξιδιών για επαγγελματικούς λόγους, χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και τρένων αντί για αεροπλάνα και η χρήση δημοσίων μέσων μεταφοράς, ποδηλάτων και περισσότερο περπάτημα θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν επίσης 630.000 βαρέλια ημερησίως.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μειώθηκε κατά 16% η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης στην Ελλάδα το 2021

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η κατανάλωση πετρελαιοειδών στη χώρα το 2021 παρέμεινε σταθερή σε σχέση με το 2020. Τη μεγαλύτερη αύξηση κατανάλωσης κατέγραψε η αμόλυβδη βενζίνη και το υγραέριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απαγόρευση της πώλησης καυσίμων κάτω του κόστους ζητούν οι πρατηριούχοι

Στην επιστολή τους προς τον υπουργό Ανάπτυξης, οι πρατηριούχοι τονίζουν πως η άρση της απαγόρευσης πώλησης σε τιμές κάτω του κόστους καλλιέργησε  γόνιμο έδαφος ανεξέλεγκτης παραβατικότητας, λαθρεμπορίας, νοθείας και κλοπής.
Fysiko Aerio, Evropi, Eyropi, Europe, Natural Gas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φθηνότερο έως 64% το φυσικό αέριο σε σχέση με άλλα καύσιμα το 2023-24

Σωρευτικά κατά τη δεκαετία 2014-2024 μια πολυκατοικία που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο πλήρωσε για θέρμανση 18.000 ευρώ λιγότερα σε σχέση με το πετρέλαιο και ένα διαμέρισμα με αυτονομία εξοικονόμησε 3.500 ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Alpha Bank: Πώς οι ενεργειακές κρίσεις επηρέασαν την οικονομία

Σε ειδική μελέτη η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της τράπεζας εξετάζει πώς η Ελλάδα αντέδρασε στις ενεργειακές κρίσεις από το 1970 έως και σήμερα και στις συνέπειες που είχαν για πληθωρισμό αλλά και δημοσιονομικά μεγέθη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αιβαλιώτης: Η νέα Κομισιόν να παραμείνει στη κούρσα της πράσινης μετάβασης

Ο Γ.Γ. του ΥΠΕΝ αναφέρθηκε στις απαιτήσεις που συνεπάγεται μια «τροχιά» επίτευξης των στόχων κλιματικής ουδετερότητας, εστιάζοντας στον τομέα της εξοικονόμησης και της ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων.