ΓΔ: 1439.81 -0.61% Τζίρος: 58.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:54:11 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Epivatiko Ploio, Peiraias
Φωτο: Alexandros Michailidis / SOOC

Πολυετείς από το 2023 οι συμβάσεις των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Κώστας Κατσαφάδος σημείωσε πως στόχος των συμβάσεων είναι να μπορέσουν να μπουν πιο σύγχρονα πλοία με μεγαλύτερο οικολογικό αποτύπωμα.

«Από το 2023 και μετά, θα είμαστε σε θέση να προκηρύσσουμε γραμμές ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, με συμβάσεις ισχύος άνω των 10 ετών», ανέφερε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής, Κώστας Κατσαφάδος τοποθετούμενος στο πλαίσιο της επεξεργασίας του νομοσχεδίου με τίτλο «Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών», από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Μιλώντας για το πρόγραμμα «Νέαρχος» (χρηματοδότηση έργων στο νησιωτικό χώρο), ο κ. Κατσαφάδος είπε ότι, μετά και την αναγκαία ΚΥΑ με το υπουργείο Οικονομικών, η οποία ρυθμίζει τεχνικά θέματα γύρω από τη συμπλήρωση πολυετών συμβάσεων, «θα προχωρήσουμε στη σύναψη συμβάσεων άνω των δέκα ετών, ώστε να μπορέσουμε να βάλουμε πιο σύγχρονα πλοία, πιο καινούργια, με μεγαλύτερο οικολογικό αποτύπωμα, και ταχύτερα».

Σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Σαντορινιού για τις οφειλές του κράτους απέναντι στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ο κ. Κατσαφάδος είπε ότι από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, «έχουμε δώσει 85 εκατ. ευρώ για να καλύψουμε χρηματοδοτικά κενά και τιμολόγια, που υπήρχαν και από το προηγούμενο έτος». Ανακοίνωσε, δε, ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των ακτοπλοϊκών εταιρειών έχει υπάρξει σχεδόν πλήρης αποπληρωμή των τιμολογίων τους μέχρι τον Μάρτιο του 2022.

Το νομοσχέδιο, που έγινε δεκτό από την πλειοψηφία της κοινοβουλευτικής επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου (υπέρ ΝΔ, επιφύλαξη ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση, κατά ΚΚΕ και ΜέΡΑ25), εισάγεται προς ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής αύριο Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2022.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου εφικτή μόνο με νεότευκτα σκάφη

Όπως τονίζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης αυτή τη στιγμή μία ανανέωση του με μεταχειρισμένα πλοία νεότερης γενιάς καθίσταται δύσκολη.
Ploia, limani, Peiraias, Apergia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σοβαρή πρόκληση για την ακτοπλοΐα η ανανέωση του στόλου της έως το 2030

Με την προϋπόθεση ότι σήμερα δεν υπάρχουν διαθέσιμα μεταχειρισμένα πλοία που να πληρούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που έχει θέσει η ΕΕ έως το 2030, η μόνη λύση είναι η κατασκευή νέων πλοίων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχύεται η συνεργασία Ελλάδας - Γερμανίας στον τομέα της ναυτιλίας

Στόχος της συνεργασίας είναι η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της Ε.Ε., αλλά και η ανάληψη πρωτοβουλιών και πολιτικών που θα ενισχύσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη της ναυτιλίας και την προώθηση της πράσινης ναυτιλίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πράσινα πλοία στην ακτοπλοΐα με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης

Για το σκοπό αυτό από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας έχει ήδη δεσμευτεί ένα εκατ. ευρώ, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ θα είναι αυτό που υπό την καθοδήγηση του υπουργείου Ναυτιλίας θα αναλάβει να προχωρήσει τη σχετική διαδικασία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στυλιανίδης: Πρωταγωνιστικός ο ρόλος της Ελλάδας στην παγκόσμια ναυτιλία

Με 146 ψήφους έναντι 162 εγκύρων, η Ελλάδα εκλέχθηκε πρώτη ανάμεσα σε πολλές άλλες αναφορικά με την ποιότητα και την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών, στο πλαίσιο της 33ης συνέλευσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.