ΓΔ: 1854.98 -0.66% Τζίρος: 161.22 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Βασίλης Κικίλιας πορτρέτο
Φωτο: Dimitris Kapantais / SOOC

Β.Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών θα συγκρατήσει τις τιμές στα εισιτήρια

Η μείωση των τελών έρχεται για να ισορροπήσει σε ένα βαθμό τις αυξήσεις που είχαν προαναγγείλει οι ναυτιλιακές εταιρείες λόγω των νέων καυσίμων.

Η μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών, θα συνεισφέρει σημαντικά στην προσπάθεια συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ενόψει των αυξήσεων που είχαν προαναγγείλει οι ακτοπλόοι από 1ης Μαΐου, λόγω της αλλαγής του καυσίμου, επανέλαβε από το 10o Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας.

Αναφορικά με τα ταχύπλοα, είπε ότι τα σκάφη αυτά καταναλώνουν ήδη το συγκεκριμένο καύσιμο, σημειώνοντας ότι απ’ αυτό το κομμάτι της αγοράς το Υπουργείο Ναυτιλίας αναμένει κάποια σημαντική αντίδραση.

Σημειώνεται ότι λόγω των περιβαλλοντικών κανονισμών της ΕΕ, για τη συγκεκριμένη ημερομηνία η Μεσόγειος Θάλασσα γίνεται SECA (Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου) που σημαίνει ό,τι καύσιμο χρησιμοποιείται σε πλοία άνω των 5.000 gt θα πρέπει να περιεκτικότητα σε θείο μόλις 0,001%, που είναι πιο ακριβό.

Ο κ. Κικίλιας με αφορμή την κατάθεση της σχετικής τροπολογίας στη Bουλή που προβλέπει μείωση των λιμενικών τελών κατά 50% είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας παρά το γεγονός ότι για κάποιους είναι παρεξηγημένο, έχει κοινωνικό πρόσημο και όταν υπάρχουν ανάγκες, αυτές ωθούν και στην πραγματοποίηση αλλαγών και μεταρρυθμίσεων.

Τόνισε ότι πράγματι η κλιματική κρίση ώθησε την Ευρώπη να κινηθεί με ένα συγκεκριμένο τρόπο, υπογραμμίζοντας ότι από την 1 Μαΐου η ακτοπλοΐα σε όλη την Ευρώπη αλλάζει τον τύπο καυσίμου στα πλοία που έχει διαφορετικό μείγμα και είναι πιο ακριβό.

«Η κυβέρνηση θέλει να προστατεύσει τον κόσμο και την ελληνική κοινωνία δίνοντας τη δυνατότητα στους Έλληνες να ταξιδέψουν στα νησιά μας» τόνισε ο υπουργός, χαρακτηρίζοντας τη νησιωτικότητα πλεονέκτημα. Τόνισε ότι η ναυτιλία μαζί με τον τουρισμό είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο κομμάτι της ελληνικής οικονομίας και της προσφοράς στο ΑΕΠ της χώρας.

Είπε, εξάλλου, ότι «αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν λεφτόδεντρα και δεν μπορεί να γίνεται λαϊκίστικη πολιτική και νομίζω ότι η κυβέρνηση στον αντίποδα απέδειξε ότι αν υπάρχουν τρόποι συνεργασίας, φαντασίας και σκληρής δουλειάς μπορεί να βρεθεί ο πήχης που θα δώσει σήμα στήριξης και στην αγορά υπέρ των πολιτών» και προσέθεσε: «Μετά από πολύ μελέτη και πολύ δουλειά με τροπολογία που κατέθεσα χθες μειώθηκαν κατά 50% τα τέλη στα λιμάνια προκειμένου να μην υπάρξει επιβάρυνση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια λόγω της αλλαγής καυσίμου από 1η Μαΐου αλλά και στο εμπορικό κομμάτι, αλλά όχι με την κρουαζιέρα».

Τόνισε επίσης ότι η ΟΛΠ αλλά και η ΟΛΘ μετά από διαπραγμάτευση ανταποκρίθηκαν άμεσα στην πρωτοβουλία για να συνδράμουν σε αυτή την προσπάθεια ενώ θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι.

«Μέσω αυτή της πρωτοβουλίας θα εξοικονομηθεί ένα σημαντικό ποσό και αυτό να φαίνεται ότι εκπίπτει από τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια» είπε προσθέτοντας ότι «αποτελεί ένα πρώτο βήμα πολύ σημαντικό δίνοντας το σήμα στην αγορά και δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε μεσούσης της τουριστικής περιόδου και να ψάχνουμε για τη μέση ελληνική οικογένεια αν μπορεί να πάρει το αυτοκίνητο και να ταξιδέψει στα ελληνικά νησιά».

Βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή σε μια ισορροπία και θέλω να συνυπολογιστεί ότι οι αλλαγές στο καύσιμο δεν αφορούν τα ταχύπλοα άρα και απ’ αυτό το κομμάτι της αγοράς περιμένουμε σημαντική αντίδραση και να σημειώσω ότι έχουμε και άλλα όπλα στη φαρέτρα μας, τόνισε.

Αναφερόμενος στους δήμους είπε ότι από τη μείωση των λιμενικών τελών δεν θα χάσουν, αλλά αντίθετα θα κερδίσουν το ισόποσο που δίνεται από την ελληνική κυβέρνηση σε επιδοτήσεις στα λιμάνια για πράσινη ανάπτυξη και επενδύσεις - και σε αυτό το σημείο ευχαρίστησε τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, που έχει και την ευθύνη του συντονισμού της οικονομικής πολιτικής, τον υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Σταύρο Παπασταύρου, τον υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο, καθώς και τους αρμόδιους υφυπουργούς Οικονομικών, Θάνο Πετραλιά και ΥΠΕΝ, Νίκο Τσάφα.

Σχετικά με τις επενδύσεις στα λιμάνια είπε ότι πολλές απ’ αυτές έχουν κολλήσει λόγω της γραφειοκρατίας, αλλά προσέθεσε ότι θα αναληφθούν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που αφορούν την ψηφιοποίηση την τεχνητή νοημοσύνη και τις επενδύσεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κρουαζιερόπλοιο στη θάλασσα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου εφικτή μόνο με νεότευκτα σκάφη

Όπως τονίζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης αυτή τη στιγμή μία ανανέωση του με μεταχειρισμένα πλοία νεότερης γενιάς καθίσταται δύσκολη.
Ploia, limani, Peiraias, Apergia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σοβαρή πρόκληση για την ακτοπλοΐα η ανανέωση του στόλου της έως το 2030

Με την προϋπόθεση ότι σήμερα δεν υπάρχουν διαθέσιμα μεταχειρισμένα πλοία που να πληρούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που έχει θέσει η ΕΕ έως το 2030, η μόνη λύση είναι η κατασκευή νέων πλοίων.
Epivatiko Ploio, Peiraias
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων σε ορισμένα δρομολόγια

Σημειώνεται ότι η αύξηση αυτή είναι η τρίτη που γίνεται μέσα στο 2022. Η πρώτη είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022 και η αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων διαμορφωνόταν μεσοσταθμικά από 10% έως 12%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γ. Πλακιωτάκης: Αυξάνεται στο 85% το όριο πληρότητας των πλοίων

Ο υπ. Ναυτιλίας τόνισε ότι πρώτη προτεραιότητα είναι η διασφάλιση της δημόσιας υγείας τονίζοντας ότι είναι πολύ σημαντικό πληρώματα και επιβάτες να τηρήσουν με συνέπεια τα περιοριστικά μέτρα.