ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
staikouras
Φώτο: George Vitsaras / SOOC

Χρ. Σταϊκούρας: Τα μέτρα για καύσιμα καλύπτουν 3,1 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ

Ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε πως τα φορολογικά έσοδα από τα καύσιμα είναι αυξημένα με την πλειονότητα αυτών να προέρχεται από τον ΦΠΑ ενώ είναι ελαφρώς μειωμένα από τον ΕΦΚ.

Με κοινωνικό πρόσημο και στόχευση στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα είναι τα μέτρα για τα καύσιμα που «ορθώς δεν είναι οριζόντια» σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα που σημείωσε ότι καλύπτουν τους 3,1 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων από τα 3,5 εκατομμύρια συνολικά.

Σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ1 σχετικά με τα αιτήματα είτε για μείωση του ΕΦΚ είτε για μετάταξη του ΦΠΑ σε χαμηλότερο συντελεστή, ο υπουργός ανέφερε πως μια μείωση του ΕΦΚ κατά 0,20 ευρώ έχει κόστος 1,5 δισ. ευρώ. «Άρα, δεν θα κάνουμε κάποιο άλλο μέτρο στήριξης ή θα επιβαρύνουμε τους πολίτες», πρόσθεσε. Ανέφερε, επίσης, ότι «τα φορολογικά έσοδα από τα καύσιμα είναι αυξημένα (πολύ αυξημένα αυτά από τον ΦΠΑ και ελαφρώς μειωμένα από τον ΕΦΚ). Η πολιτεία τα παίρνει, προσθέτει το ποσό από τη φορολόγηση των υπερκερδών των εταιρειών ενέργειας και τα επιστρέφει στους πολίτες».

Παράλληλα, απευθυνόμενος σε εκπρόσωπο αγροτών από τα Φάρσαλα, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι ήδη έχουν μειωθεί οι φορολογικοί συντελεστές και ο ΦΠΑ στα λιπάσματα, έχει δοθεί βοήθεια στους κτηνοτρόφους και επιστρέφεται τον Αύγουστο ο φόρος από το πετρέλαιο κίνησης. Και προέτρεψε τους αγρότες «να κάνουν πιο μεγάλα και υγιή σχήματα, με κίνητρο τη μείωση κατά 50% του φόρου εισοδήματος εφ' όρου ζωής».

Σχετικά με τον πληθωρισμό, ο υπουργός ανέφερε ότι «οι δυσκολίες που συνοψίζονται στη λέξη "ακρίβεια" θα καλύψουν όλο το 2022, θα συνεχιστούν με χαμηλότερη ένταση και το 2023 και θα τερματιστούν στο τέλος του επόμενου έτους». Είπε, εξάλλου, ότι «η κυβέρνηση δεν είναι κυβέρνηση επιδομάτων, είναι κυβέρνηση μείωσης φόρων και εισφορών και βοήθειας στον πολίτη όταν έχει ανάγκη».

Τέλος, ερωτηθείς για το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών, απάντησε πως «εμείς έχουμε χρονικό ορίζοντα τετραετίας, λειτουργούμε στην οικονομία με ορίζοντα τετραετίας. Όμως, είναι επιζήμια για την οικονομία μια μακρά προεκλογική περίοδος».

Παραμένει υψηλή η κατανάλωση καυσίμων

Παρά την αύξηση των τιμών η κατανάλωση καυσίμων παραμένει αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία για το πρώτο πεντάμηνο του έτους. Η αύξηση της κατανάλωσης οφείλεται κατά ένα μέρος στο γεγονός ότι το 2021 ίσχυαν περιορισμοί στις μετακινήσεις οι οποίοι δεν υπάρχουν εφέτος ενώ σημαντική είναι και η συμβολή του τουρισμού η οποία πέρυσι ήταν εξαιρετικά περιορισμένη. Ωστόσο, ακόμη και η σύγκριση με το 2019 δείχνει ότι η κατανάλωση για το ντήζελ κίνησης είναι αυξημένη, σε αντίθεση με τη βενζίνη που δεν έχει καλύψει το χαμένο έδαφος της πανδημίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία από την αγορά:

  • Η κατανάλωση βενζίνης κατά το πρώτο 5μηνο του έτους ήταν 1.045.161 μετρικοί τόνοι, έναντι 887.769 ΜΤ πέρυσι (+18 %) και 1.175.676 το 2019 (-11 % στην τριετία).
  • Για το ντήζελ κίνησης αντίστοιχα η κατανάλωση ήταν εφέτος 1.241.689 ΜΤ έναντι 1.094.468 το 2021 (+13 %) και 1.227.565 ΜΤ το 2019 (+1% στην τριετία).

Οι εκπρόσωποι των δύο ομίλων διύλισης, Ελληνικά Πετρέλαια και Μότορ Όιλ τόνισαν κατά τις πρόσφατες παρουσιάσεις προς τους οικονομικούς αναλυτές ότι η άνοδος των τιμών δεν έχει πλήξει ακόμη την κατανάλωση, εκτιμούν ωστόσο ότι εφόσον η κρίση συνεχίζεται ο κίνδυνος να πληγεί η κατανάλωση είναι ισχυρός.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή για την αμόλυβδη διαμορφώνεται στα 2,41 ευρώ το λίτρο και για το ντήζελ κίνησης στα 2,12 ευρώ. Τον Ιούνιο του 2021 οι τιμές ήταν αντίστοιχα 1,64 ευρώ για τη βενζίνη και 1,36 ευρώ για το ντήζελ κίνησης. Το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε, υπενθυμίζεται, αύξηση της επιδότησης καυσίμων και επέκτασή της για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Δικαιούχοι της επιδότησης είναι οδηγοί με οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ, συν 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού, έως 45.000 ευρώ.

Η επιδότηση για αυτοκίνητο σε ηπειρωτική περιοχή, με τη χρήση κάρτας, για το τρίμηνο ανέρχεται και στα νησιά στα 100 ευρώ. Για τους ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών, η επιδότηση είναι αντίστοιχα 60 ευρώ στην ηπειρωτική Ελλάδα και 70 ευρώ στα νησιά. Συνεπώς, η επιδότηση καυσίμου ανέρχεται σε 44 λεπτά το λίτρο σε ηπειρωτική περιοχή (80 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο) και 56 λεπτά το λίτρο σε νησιωτική περιοχή (100 ευρώ για 180 λίτρα καυσίμου το τρίμηνο).

Η επιδότηση θα δοθεί με τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας, η οποία μπορεί να χρησιμοποιείται στα πρατήρια βενζίνης, ενώ για όσους δεν έχουν δυνατότητα χρήσης smartphone, το ποσό το οποίο στην περίπτωση αυτή είναι μειωμένο κατά 15 ευρώ, μπορεί να κατατεθεί σε τραπεζικό λογαριασμό. Για το ντήζελ κίνησης η επιδότηση είναι 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, που σημαίνει ότι το όφελος στην τελική τιμή, συνυπολογίζοντας τον ΦΠΑ, φθάνει στα 15 λεπτά το λίτρο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Skylakakis, ypourgeio Oikonomikon
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θ. Σκυλακάκης: Μικρά τα περιθώρια για νέες παροχές τη φετινή χρονιά

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών σημείωσε πως το 2023 είναι η χρονιά που θέλει η κυβέρνηση να πιάσει η χώρα την επενδυτική βαθμίδα, ενώ εκτίμησε επίσης πως αυτό το μήνα οι τιμές λιανικής στο ηλεκτρικό ρεύμα θα είναι χαμηλότερες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πλήρης οδηγός για Power Pass, Fuel Pass και αντικατάσταση ηλεκτρικών συσκευών

Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, αφενός για να προλάβουν τις ημερομηνίες και αφετέρου να συμπληρώσουν με προσοχή τις αιτήσεις, έτσι ώστε να μην υπάρχουν λάθη και τύχουν της επιδότησης που προβλέπεται.
staikouras, oikonomikon, proypologismos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταϊκούρας: Ρίχνει την τιμή βενζίνης κάτω από 2 ευρώ το νέο Fuel Pass

Ανώτατο όριο οικογενειακού εισοδήματος τα 45.000 ευρώ. Ανεβαίνει στα 80 ευρώ για το τρίμηνο η επιδότηση από τα 45 ευρώ. Καλύπτονται από το επίδομα μετακινήσεις 600 χλμ. τον μήνα, όπως εκτιμά το υπ. Οικονομικών.