ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Αεροδρόμιο Καλαμάτας
Φωτο: Αεροδρόμιο Καλαμάτας, Shuttesrock

Έτοιμος για... απογείωση ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Το Υπερταμείο θα δημοσιεύσει την προκήρυξη τον επόμενο μήνα, η Costa Navarino και η Γερμανική Fraport παρακολουθούν στενά τη διαδικασία. Άλμα αφίξεων φέτος κατά 38% υψηλότερα από το 2019.

Πυρετωδώς προετοιμάζεται ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, σύμφωνα με πληροφορίες του Business Daily, καθώς αναμένεται να δημοσιευθεί μέσα στον επόμενο μήνα η προκήρυξη.

Ωστόσο, τα μαύρα σύννεφα της ύφεσης όλο και πυκνώνουν πάνω από την Ευρώπη, απειλώντας τις αερομεταφορές, ενώ επανεξετάζονται οι κινήσεις των επενδυτών υποδομών, εν όψει ενός νέου κύκλου αύξησης επιτοκίων, όπως τονίζουν παρατηρητές της αγοράς.

Πάντως, σε μια προσπάθεια να εκμεταλλευτούν την πολύ θετική δυναμική του χώρου, «γκαζώνουν» την διαδικασία στην κυβέρνηση σε ένα από τα πιο ελκυστικά περιουσιακά στοιχεία που ιδιωτικοποιούνται.

Στο Υπερταμείο, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι το βασικό τους project αυτή την περίοδο. «Είναι το πιο ώριμο απ' όλα τα αεροδρόμια που ιδιωτικοποιούνται και συγκεντρώνεται όλη η δουλειά πάνω σε αυτό», τονίζουν κύκλοι που βρίσκονται κοντά στην διαδικασία. Υπενθυμίζεται ότι ακόμα ένας διαγωνισμός θα «τρέξει» για το cluster των υπολοίπων 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που παραμένουν κρατικά.

Το ενδιαφέρον των επενδυτών για το αερoδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» της Καλαμάτας αναμένεται να είναι ισχυρό παρά το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον. Ανάμεσα σε αυτούς που παρακολουθούν στενά την αξιοποίηση του αεροδρομίου είναι η Costa Navarino και η Γερμανική Fraport, που ανέλαβε την διαχείρηση των 14 αεροδρομίων της χώρας το 2017.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τον κλάδο, οι προοπτικές στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά θετικές. Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα στη Ευρώπη που επέστρεψε στα επίπεδα του 2019 σε ό,τι αφορά την εναέρια κυκλοφορία, ενώ στην χώρα δεν σημειώθηκαν οι μεγάλες καθυστερήσεις που προέκυψαν φέτος το καλοκαίρι σε άλλα αεροδρόμια της Ευρώπης, όπως στο Gatwick του Λονδίνου, στη Φρανκφούρτη ή στο Παρίσι. Επίσης, ο κλάδος δείχνει να είναι ανθεκτικός ξεπερνώντας ακόμα τις οικονομικές και πολιτικές κρίσεις που ταλανίζουν την χώρα τα τελευταία χρόνια.

«Στα χρόνια των μνημονίων και με όλη αυτήν την πολιτική αστάθεια που ακολούθησε, ο τουρισμός συνέχισε να ανεβαίνει. Ο κλάδος δεν φαίνεται να επηρεάζεται από το country risk της Ελλάδας και αυτό εκτιμάται ιδιαίτερα από τους επενδυτές», τονίζουν παρατηρητές της αγοράς.

Ένα άλλο ρίσκο που φαίνεται να ξεπερνιέται είναι αυτό της πανδημίας. Με τα δεδομένα σχετικά με τον κορονοϊό να αυξάνονται και με τις πληροφορίες για το πώς συμπεριφέρονται οι καταναλωτές να πληθαίνουν, η πανδημία φαίνεται όλο και πιο προβλέψιμη για τους επενδυτές, Ακόμη, όταν οι συμβάσεις για τα αεροδρόμια ανέρχονται στα 30-40 χρόνια, η πανδημία αποτελεί ένα μικρό κομμάτι μιας τεράστιας εικόνας.

«Μακροπρόθεσμα, τα αεροδρόμια παραμένουν περιουσιακά στοιχεία "safe haven" και ο κλάδος έχει ήδη αποτιμήσει τις βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις της πανδημίας», τονίζει σε έκθεση της η εταιρεία συμβούλων Grant Thornton.

Όμως η εποχή του φθηνού χρήματος έχει φτάσει στο τέλος της και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα ξαναγυρίσει. Τα υψηλότερα επιτόκια αυξάνουν το κόστος δανεισμού για τους επενδυτές υποδομών, πιέζοντας τα περιθώρια κέρδους, και μπορεί να οδηγήσουν στην αναβολή οποιωνδήποτε αποφάσεων έως ότου βελτιωθεί το μακροοικονομικό κλίμα. Είναι αξιοσημείωτο, επίσης, ότι τα περιθώρια κέρδους στη διαχείριση των αεροδρομίων θεωρούνται μεγάλα και ότι πρόκειται για έναν χώρο που έχει λάβει κρατική στήριξη μέσα στην πανδημία, όπως στην Ιταλία.

«Δεν είναι όλα τα αεροδρόμια ίσα», τονίζει ο Thierry Cojan, διευθυντής στη QIC (Qatar Insurance Group), υπεύθυνος για τις δραστηριότητες διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών, στο infrastructureinvestor.com. «Σε τελική ανάλυση, αυτό που κάνει τις επενδύσεις σε ένα αεροδρόμιο επιτυχημένες εξαρτάται από μια σειρά βασικών παραμέτρων: την γεωγραφική περιοχή, το ρυθμιστικό πλαίσιο, την διαφοροποίηση εσόδων, μεταξύ άλλων. Όταν αξιολογείς μια ευκαιρία δεν υπάρχει μόνο μία απάντηση», καταλήγει ο ίδιος.

Στο μεταξύ, η άνοδος της Μεσσηνίας στον τουριστικό χάρτη της χώρας τα τελευταία χρόνια έχει δώσει σημαντική ώθηση στην επιβατική κίνηση του «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος». Το 2019, διακίνησε 336.000 επιβάτες από 280.900 το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 20,3% και καταγράφοντας 310.000 αφίξεις εξωτερικού. Σύμφωνα με στοιχεία της ΥΠΑ, το 2021 διακίνησε σχεδόν 174.000 επιβάτες, ανακτώντας το 52% της επιβατικής κίνησης του 2019. Εκτιμάται μάλιστα ότι η αύξηση της επιβατικής κίνησης στην ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας για φέτος θα παραμείνει έντονα ανοδική, καθώς τους πρώτους μήνες της χρονιάς οι αφίξεις ήταν αυξημένες κατά 38% σε σχέση με τις αφίξεις του 2019.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς έγιναν «βαρίδια» για τον τουρισμό η Μύκονος και η Σαντορίνη

Μειωμένες κρατήσεις καταγράφονται και φέτος για τα δύο νησιά, μετά τη μείωση επισκεπτών κατά 5,2% για τη Μύκονο και 8,7% για τη Σαντορίνη. Κύρια προβλήματα οι ελλιπείς υποδομές και η πολυκοσμία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τουριστική ανάπτυξη στη Διώρυγα της Κορίνθου με μαρίνες και ξενοδοχείο

Το Υπερταμείο συζητά με τοπικούς παράγοντες το σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης της Διώρυγας της Κορίνθου. Η θυγατρική του, ΕΤΑΔ, βλέπει βελτιωμένες προοπτικές για «ξεχασμένα» περιουσιακά στοιχεία, όπως τα ξενοδοχεία Ξενία.