ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
electric cars-ilektrika-autokinita
Φώτο: Shutterstock

Παραμένει σε ανοδική πορεία η πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η αύξηση των σημείων φόρτισης στην Ελλάδα έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης την τελευταία τριετία καθώς από τα μόλις 404 οχήματα που είχαν ταξινομηθεί το 2019, πλέον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φτάνουν τα 8.790.

Η αυξημένη τιμή του φυσικού αερίου απέτρεψε τους καταναλωτές να αγοράσουν αυτοκίνητα διπλού καυσίμου στην Ελλάδα. Αν και τα προηγούμενα χρόνια το συγκεκριμένο καύσιμο αποτελούσε λύση για μείωση του κόστους μετακίνησης, κάτι τέτοιο σήμερα δεν ισχύει.

Αντίθετα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γνώρισαν για άλλον έναν μήνα άνοδο (+0,4%). Σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκάλυψε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος στην ημερίδα της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδος, που πραγματοποιήθηκε στην ΔΕΘ αποκάλυψε ότι μέχρι σήμερα κυκλοφορούν ήδη 8.790 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόλις 404 οχήματα. Και από εδώ και πέρα αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Στην αύξηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα ως ένα σημείο συνέβαλε και η παράλληλη αύξηση των σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το 2019 υπήρχαν μόνο 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα, ενώ σήμερα υπάρχουν περίπου 1.200 σημεία φόρτισης κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου, αλλά και μέσα στις πόλεις. Ο προγραμματισμός προβλέπει άλλα 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 και 25.000 το 2030.

Αυτό αποτυπώθηκε στις πωλήσεις αυτοκινήτων με βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο τον προηγούμενο Αύγουστο, καθώς αυτές μειώθηκαν στην Ελλάδα κατά 1,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Σημείωσε μόλις 0,8% μερίδιο αγοράς μέσα στη γενικότερη αύξηση των πωλήσεων (+39,7%) για τον τελευταίο μήνα του καλοκαιριού.

Ένα βασικό μειονέκτημα για την επιλογή αυτοκινήτου με φυσικό αέριο είναι το περιορισμένο δίκτυο πρατηρίων CNG στην Ελλάδα. Αν και τους τελευταίους μήνες από τις περισσότερες εταιρείες πετρελαιοειδών γίνεται μεγάλη επένδυση σε αυτό το κομμάτι καυσίμου ώστε να δημιουργηθούν περισσότερα σημεία ανεφοδιασμού των αυτοκινήτων, εντούτοις αυτά είναι ακόμη λίγα και όχι σε όλους τους νομούς της χώρας. Από την άλλη δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και το γεγονός ότι στην ελληνική αγορά υπάρχουν λίγα μοντέλα με βάση το φυσικό αέριο.

Αναλύοντας την τάση των Ελλήνων για την αγαπημένη τους κατηγορία, αυτή παρέμεινε για άλλον έναν μήνα η «Β» καταλαμβάνοντας το 54,4% του συνόλου των πωλήσεων. Δηλαδή παραπάνω από ένα στα δύο αυτοκίνητα είναι της συγκεκριμένης κατηγορίας. Από το σύνολο των πωλήσεων τα SUV κατέχουν εξέχουσα θέση. Στην κατηγορία «Β» τα SUV κατέλαβαν το 29,2%, στην κατηγορία «Α» το 3,4% και στην κατηγορία «C» το 22,5%.

Μετά τη δημοσιοποίηση των στοιχεία από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τον Αύγουστο υπήρξε αντιστροφή του κλίματος ως προς τις πωλήσεις αυτοκινήτων με καύσιμο το πετρέλαιο, καθώς αυτές γνώρισαν αύξηση 2,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό μήνα, με το συνολικό μερίδιο αγοράς από την αρχή του έτους να ανέρχεται στο 15,3%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναγκαία η ανάπτυξη υποδομών για την άνοδο της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Ο πρόεδρος του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο, Ευάγγελος Μπεκιάρης, σημειώνει πως πρέπει να υπάρξουν επιπλέον χρηματοδοτήσεις για υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και τάσσεται επίσης υπέρ του Ολλανδικού μοντέλου κατασκευής φορτιστών με ΣΔΙΤ.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ανοδική τροχιά οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση συνέχισε για άλλον ένα μήνα να καταγράφει ανοδική πορεία με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να παραμένουν σε υψηλά επίπεδα παρά τα προβλήματα υποδομών που καταγράφονται.