ΓΔ: 788.46 -0.37% Τζίρος: 51.14 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Σε ισχυρή πίεση η κατανάλωση ψωμιού, τι θα γίνει με τις ανατιμήσεις

Να αποφύγει νέες αυξήσεις τιμών ως τα τέλη του έτους προσπαθεί η αρτοβιομηχανία, ενώ και οι φούρνοι δέχονται ακραία πίεση από τις αυξήσεις σε άλευρα και ενέργεια και βλέπουν την κατανάλωση ψωμιού μειωμένη κατά 7% - 8%.

«Η κατανάλωση του ψωμιού και γενικότερα των αρτοσκευασμάτων έχει αρχίσει και ζορίζεται, εμείς όμως μέχρι το τέλος του χρόνου δεν σκοπεύουμε να ανεβάσουμε τις τιμές», έλεγε πηγή της αρτοβιομηχανίας μιλώντας προς το BD. Και πρόσθεσε ότι «έχουμε κλεισμένα συμβόλαια με την αλευροβιομηχανία μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, μετά δεν ξέρουμε τι θα γίνει, αν και στόχος μας είναι να μην αυξήσουμε τις τιμές μέχρι και το επόμενο καλοκαίρι, αλλά δεν ξέρουμε αν θα το καταφέρουμε».

Και συμπληρώνει πως εφέτος «κάναμε μόνο μία ανατίμηση τον περασμένο Μάρτιο κατά 15% και καμία άλλη ως τώρα». Παρ΄όλα αυτά το μόνο σταθερό κόστος για τους επόμενους μήνες είναι αλεύρι, όλες οι άλλες δευτερεύουσες ύλες, αλλά και το κόστος ενεργειακό κόστος είναι σε πλήρη αστάθεια. «Όλες τις επιπλέον κοστολογικές επιβαρύνσεις τις έχουμε απορροφήσει» σημείωνε η ίδια πηγή.

Παράλληλα, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών κ. Μιχ. Μούσιος ανέφερε προς το BD ότι η κατάσταση στην βιοτεχνική αρτοποιία είναι απογοητευτική. Υπάρχει μείωση κατά 20% του τζίρου των αρτοποιείων και, αν ληφθεί υπόψη ότι σε όλα τα είδη έχουν γίνει ανατιμήσεις, τότε αποκαλύπτεται πως ο όγκος των πωλουμένων προϊόντων έχει συρρικνωθεί σημαντικά. Οι πωλήσεις των διαφόρων ειδών (προϊόντα ζαχαροπλαστικής, τυρόπιτες κλπ) εκτός του ψωμιού, που διακινούνται μέσω των αρτοποιείων έχουν συρρικνωθεί δραστικά –μάλιστα λέει ότι αυτά τα είδη πραγματοποιούν και τον μεγαλύτερο τζίρο στα αρτοποιεία- ενώ παράλληλα η κατανάλωση του ψωμιού έχει μειωθεί κατά 7% - 8%.

Ο ίδιος βέβαια υποστηρίζει ότι η μείωση της κατανάλωσης δεν είναι τόσο μεγάλη -είναι μικρότερη- αλλά η πτώση οφείλεται στο γεγονός ότι οι καταναλωτές «δεν πετάνε πλέον καθόλου ψωμί». Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η τιμή ανά κιλό ψωμί του τύπου 70% από 2,40 ευρώ το κιλό που ήταν στις αρχές του χρόνου – η φρατζόλα των 350 γραμμαρίων πωλούνταν προς 80 λεπτά το κιλό – τώρα πλέον η τιμή του κυμαίνεται από 2,80 ως 3,60 ευρώ το κιλό.

Όπως ανέφερε ο κ. Μούσιος η τιμή του αντίστοιχου τύπου αλεύρων ανέρχεται πλέον στα 62 λεπτά το κιλό, χωρίς να συνυπολογιστούν όλες οι άλλες κοστολογικές επιβαρύνσεις που έχει δεχθεί η βιοτεχνική αρτοποιία.

Πάντως οι ανατιμήσεις του ψωμιού, όπως είναι προφανές δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Αντιθέτως πρόκειται για πανευρωπαϊκό φαινόμενο και σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της Eurostat τον φετινό Αύγουστο η μέση τιμή του ψωμιού στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν κατά 18% υψηλότερη σε σχέση με τον Αύγουστο του 2021, ενώ μόνο αυτόν τον μήνα η μέση τιμή του ψωμιού αυξήθηκε κατά 3%. Και είναι πλέον γνωστό ότι τον πληθωρισμό τον τροφοδοτούν κυρίως οι υψηλές τιμές της ενέργειας και των τροφίμων.

Εν τω μεταξύ, η μόνη κατηγορία η οποία έχει αντίστροφη πορεία από τη γενικότερη τάση της αγοράς είναι το ψωμί για τοστ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022 η αξία των πωλήσεων του συσκευασμένου ψωμιού στα ράφια των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 17,1%, ενώ όγκος των πωληθέντων τεμαχίων αυξήθηκε κατά 5,2%. Είναι από τις λίγες κατηγορίες καταναλωτικών προϊόντων που ο όγκος των πωλήσεων έχει μάλλον ισχυρό θετικό πρόσημο.

Όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς αυτή η άνοδος οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων του ψωμιού για τοστ. Η συγκεκριμένη υποκατηγορία είναι ισχυρότερη από τις άλλες υποκατηγορίες συσκευασμένου ψωμιού, υπάρχει, όπως σημειώνεται μεταφορά πωλήσεων από  ψωμί σε φέτες, ψωμάκια σάντουιτς-burger-hot dog στο ψωμί του τοστ. Με βάση τα προαναφερθέντα στοιχεία. στο οκτάμηνο η αξία των πωλήσεων της συνολικής αγοράς του συσκευασμένου ψωμιού στα σούπερ μάρκετ ανήλθε στα περίπου 96 εκατ. ευρώ έναντι περίπου 82 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2021, ενώ ο όγκος των πωλήσεων ανήλθε στα 32,5 εκατ. τεμάχια, έναντι περίπου 31 εκατ. τεμαχίων στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα -σ΄αυτά τα στοιχεία δεν συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις της Lidl.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super market, trofima, emporio, prosfores
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πόλεμος προσφορών στα σούπερ μάρκετ αλλά και νέο «τσουνάμι» ανατιμήσεων

Έως και το 50% των προϊόντων στα ράφια βγαίνουν σε προσφορά με όλο και μεγαλύτερα ποσοστά εκπτώσεων, την ώρα που οι προμηθευτές και οι αλυσίδες παύουν να συγκρατούν τις αυξήσεις στις τιμές. Στο 3% εκτιμάται ότι θα φθάσει η μείωση του τζίρου το 2022.
kafes-coffee-espresso
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Έκρηξη» πωλήσεων στις κάψουλες εσπρέσο, σκληρός ανταγωνισμός στην αγορά

Μεγάλες ανακατατάξεις, καθώς ο στιγμιαίος καφές βρίσκεται στη δύση του και ο εσπρέσο κατακτά τη δεύτερη θέση. Σχεδόν κατά 9 φορές αυξήθηκε ο τζίρος στις κάψουλες από το 2016. Πολυεθνικές και μικρότερες εταιρείες δίνουν «μάχη» για μερίδια αγοράς.
beer
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Απογείωσε» τις πωλήσεις της μπύρας η χρονιά των ρεκόρ στον τουρισμό

Σημαντική αύξηση πωλήσεων όχι μόνο σε αξία αλλά και σε όγκο καταγράφουν τα στελέχη της αγοράς. Παρά τον έντονο ανταγωνισμό, οι εταιρείες πέρασαν ανατιμήσεις 8% - 9%. Μεγάλες αυξήσεις στο κόστος κριθαριού και ενέργειας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πληθωρισμός και τουρισμός διασώζουν την αγορά από μείωση πωλήσεων

Δύσκολο το τρίτο τρίμηνο, με προβλέψεις για μείωση του όγκου πωλήσεων, ενώ η αξία τους θα αυξηθεί οριακά λόγω των ανατιμήσεων. Τόνωση από την καλή τουριστική σεζόν. Συνεχίζεται η σοβαρή πτώση του όγκου πωλήσεων γαλακτοκομικών.
Psaria, Fish, Fishery
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

O ακήρυκτος «πόλεμος» με τους Τούρκους για... την τιμή τσιπούρας

Στη διάρκεια του Ιουλίου, η μέση τιμή εξαγωγής της τσιπούρας των ελληνικών εταιρειών, στο βάρος των 400 – 600 γραμμαρίων, ήταν 4,7 ευρώ. Οι τουρκικές εταιρείες είχαν μέση τιμή εξαγωγής μόλις 4,3 – 4,4 ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η δύσκολη εξίσωση για τις εταιρείες: Υπεράσπιση μεριδίων αγοράς ή κερδών;

Να περάσουν στις πωλήσεις τα αυξημένα κόστη, ώστε να αποφύγουν τις ζημιές, προσπαθούν οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων, ενώ ταυτόχρονα θέλουν να αποφύγουν τη μείωση των μεριδίων τους στην αγορά.