ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:32:53 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Peiraias, Peiraues
Φωτο: Shutterstock

Απογείωση... ακινήτων στον Πειραιά έχει φέρει η επέκταση του μετρό

Αλλάζουν τα δεδομένα σε πωλήσεις και ενοικιάσεις εμπορικών ακινήτων και κατοικιών με τους τρεις νέους σταθμούς που μειώνουν σε λιγότερο από μία ώρα τον χρόνο μετακίνησης ως το αεροδρόμιο. Καταστήματα με μηνιαίο μίσθωμα 150 ευρώ/τ.μ., κατοικίες ακόμη και με 10 ευρώ/τ.μ.

Ισχυρή ώθηση στην αγορά ακινήτων του Πειραιά φέρνουν οι αναπλάσεις πλατειών και σημαντικά έργα αναβάθμισης της περιοχής με τους νέους σταθμούς του μετρό να αποτελούν «game changer». Σημαντικές είναι οι αυξήσεις στις ζητούμενες τιμές πώλησης, δυνατές οι αποδόσεις των ενοικίων και, εν γένει, σημαντική η κινητικότητα και η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την αγορά του real estate στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Τον «ούριο άνεμο» στην αγορά έφεραν μία σειρά από σημαντικές επενδύσεις, όπως για παράδειγμα η ανάπλαση της πρώην καπνοβιομηχανίας της Παπαστράτος στο συγκρότημα γραφείων Piraeus Port Plaza ή η ανάπλαση του Μικρολίμανου. Τον μεγαλύτερο ρόλο, ωστόσο, δείχνουν να παίζουν οι τρεις νέοι σταθμοί του μετρό που εγκαινιάστηκαν πρόσφατα και δημιουργούν μία νέα πραγματικότητα για την περιοχή και τους ανθρώπους που ζουν και δραστηριοποιούνται σε αυτή.

Οι τρεις νέοι σταθμοί, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» της Γραμμής 3 του Μετρό θα συμβάλουν στην ουσιαστική αποσυμφόρηση του έντονου κυκλοφοριακού στις περιοχές του Δήμου Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής, στον περιορισμό της ρύπανσης, στη διευκόλυνση της διασύνδεσης διαφορετικών μέσων μεταφοράς και στη μείωση του χρόνου μεταφοράς. Είναι ενδεικτικό ότι πλέον ο συνολικός χρόνος μετακίνησης από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο με το μετρό θα φθάνει μόλις τα 55 λεπτά.

«Ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μπορεί από πέρασμα ταξιδιωτών, να αποτελέσει ελκυστικό τουριστικό προορισμό βάσει των έργων ανάπλασης που έχουν ολοκληρωθεί ή υλοποιούνται», σημειώνει ο πρόεδρος του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates, Θεμιστοκλής Μπάκας, σημειώνοντας και τις αναπλάσεις εντός του αστικού ιστού, όπως η Πλατεία Κοραή και Ελευθερίου Βενιζέλου, που αυξάνουν καθημερινά την εμπορικότητα των όμορων οδών.

Ήδη πριν από την έλευση του μετρό, οι ιδιοκτήτες ανέφεραν ότι, ειδικά στους πεζοδρόμους Καραΐσκου και Αγίου Κωνσταντίνου, είχαν προβλέψει στις μισθωτικές συμβάσεις, ότι σε περίπτωση που ολοκληρωθεί το μετρό, το μίσθωμα θα αυξηθεί από 50% έως και 100%. Αυτό αφορά κυρίως τα καταστήματα που βρίσκονται σε ακτίνα έως 200 μέτρων από το μετρό εντός των πεζοδρόμων.

Όπως τονίζει ο κ. Μπάκας, τη δεδομένη χρονική στιγμή, ουδείς ιδιοκτήτης επιθυμεί την πώληση του καταστήματος, ακόμη και όταν οι προτάσεις των ενδιαφερομένων αγοραστών είναι δελεαστικές για την εποχή. Επιπλέον, στη περιοχή δεν είναι λίγοι οι ιδιοκτήτες των γραφειακών χώρων ή/και γενικότερα επαγγελματικών που διατίθενται προς μίσθωση ή/και ενοικίαση, που έχουν προβεί σε «διόρθωση» της περιγραφής στην εκάστοτε αγγελίας του και αναφέρουν πλέον την απόσταση από τον υποσταθμό του μετρό.

«Μάλιστα, ακόμα και το διάστημα πριν την ολοκλήρωση του μετρό στη περιοχή, όσες αγορές καταστημάτων πραγματοποιήθηκαν, έγιναν από επενδυτές με στόχο μόνο το εισόδημα και όχι για ιδιόχρηση. Βασικός παράγοντας διαμόρφωσης της τιμής πώλησης, αποτελεί το μηνιαίο εισόδημα, όπου το ετησιοποιημένο ποσοστό απόδοσης κυμαίνεται από 6% έως 7%», τονίζει ο κ. Μπάκας.

«Ο Πειραιάς αλλάζει εικόνα, αποκτά έναν νέο αέρα επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα επικεντρωθεί για αρχή στο κέντρο της πόλης και περιμετρικά του λιμανιού στοχεύοντας αρχικά σε εγκαταλελειμμένα αυτοτελή κτίρια που διατίθενται σε ελκυστικές τιμές. Αναμφισβήτητα η έναρξη της λειτουργίας του μετρό στον Πειραιά και σε συνάρτηση της καμπάνιας "Πάρε το μετρό για Πειραιά", θα προσεγγίσει το ενδιαφέρον των Αθηναίων να επισκεφτούν έναν Πειραιά που αλλάζει. Έναν Πειραιά που σε κάθε πεζόδρομο πλησίον και περιμετρικά της κεντρικής πλατείας "ξεφυτρώνουν" νέα μαγαζιά, τόσο εμπορικά όσο και υγειονομικού ενδιαφέροντος» τονίζει ο κ. Μπάκας

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές

Γενικότερα στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου, στις εμπορικές πιάτσες, τα ακίνητα έχουν ζητούμενο μηνιαίο μίσθωμα που αγγίζει ακόμη και τα 150€/τμ αν πρόκειται για καταστήματα 30-40τμ.

Τα οικιστικά ακίνητα στον Πειραιά επί το πλείστον είναι παλαιά ακίνητα, ενώ μεγάλο μέρος αυτών δεν έχουν ανακαινιστεί πλήρως αλλά μερικώς. Τα ζητούμενα μισθώματα κατοικιών μικρής επιφάνειας κυμαίνονται στα 6-8€/τμ, ενώ για τα μερικώς ανακαινισμένα επιφάνειας 70τμ και άνω στα 8€/τμ και τα ολικώς ανακαινισμένα αγγίζουν τα 10€/τμ.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Spitogatos.gr λίγους μήνες πριν από τα εγκαίνια της επέκτασης της γραμμής του μετρό, κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου η αύξηση της μέσης ζητούμενης τιμής πώλησης κατοικίας έφθασε στο 13,4% συγκριτικά με το ίδιο διάστημα της περασμένης χρονιάς. Έτσι, η μέση ζητούμενη τιμή πώλησης ανά τ.μ. ανέρχεται στα 1.314 ευρώ και 2.386 ευρώ σε Δραπετσώνα και Μοσχάτο αντίστοιχα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

The Ellinikon
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πυρετός» για νέα γραφεία στο Ελληνικό, «στήνεται» οικονομικό κέντρο

Η περιοχή της Λεωφόρου Βουλιαγμένης δίπλα στο μεγάλο έργο αστικής ανάπλασης προσελκύει αγοραστές οικοπέδων για νέα συγκροτήματα γραφείων. Αύξηση της τάξεως του 20% στα μισθώματα γραφείων «βλέπει» η αγορά.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Την «ανηφόρα» πήραν οι τιμές ενοικίασης - αγοράς ακινήτου στον Πειραιά

Η μέση ζητούμενη τιμή ενοικίασης κατοικιών στον Πειραιά αυξήθηκε κατά 10% το 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ στα Προάστια του Πειραιά η μέση ζητούμενη τιμή ενοικίασης κατοικίας αυξήθηκε κατά 7,6%.
akinita_real estate
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανεβαίνουν οι τιμές κατοικιών στις περιοχές του προγράμματος «Σπίτι μου»

Η προσφορά ακινήτων στις φθηνές περιοχές του προγράμματος για τη στέγαση νέων είναι περιορισμένη, με αποτέλεσμα να παρατηρείται ήδη αύξηση 5% - 10% στις τιμές κατοικιών που δυσκολεύει την αναζήτηση από τους ενδιαφερόμενους.