ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Εκτός «καλαθιού» μένουν τα επώνυμα, αρνούνται να μειώσουν τις τιμές

Σε αδιέξοδο κατέληξε η προσπάθεια του Άδ. Γεωργιάδη να ενταχθούν περισσότερα επώνυμα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού», καθώς οι προμηθευτές αρνούνται να «διορθώσουν» τις τιμές.

Ναυαγεί η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να καθιερωθεί, με νομοθετική ρύθμιση, η υποχρεωτική συμμετοχή ενός τουλάχιστον επωνύμου προϊόντος σε ορισμένες κατηγορίες από αυτές που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού».

Η αποτυχία οφείλεται στην άρνηση των προμηθευτών επιχειρήσεων να «διορθώσουν» τις τιμές των προϊόντων και να δεσμευτούν ότι θα παραμείνουν σταθερές για ένα ικανό χρονικό διάστημα. Παράλληλα, συνεχίζονται οι έλεγχοι των προϊόντων που βρίσκονται τόσο εντός όσο και εκτός «καλαθιού» από την ΔΙΜΕΑ και, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, έχει διαπιστωθεί πως «πολύ μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ» ελέγχεται για παράνομη κερδοφορία.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στη συγκεκριμένη αλυσίδα έχουν σταλεί τα ευρήματα των ελέγχων –που αφορά σε αρκετούς κωδικούς προϊόντων– και αναμένονται οι απαντήσεις της εντός των ημερών. Εφόσον οι απαντήσεις δεν κριθούν ικανοποιητικές, τότε η διοίκηση της ΔΙΜΕΑ θα συντάξει το εισηγητικό σημείωμα προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για το προβλεπόμενο πρόστιμο, το οποίο πρόκειται να είναι ανακοινώσιμο, διότι θα υπερβαίνει τα 50.000 ευρώ.

Αναλυτικότερα όπως έγραψε χθες το BD τα διαδοχικά κύματα των ανατιμήσεων με τα οποία «βομβαρδίστηκαν» τα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ στις πρώτες εβδομάδες του 2023, υποδηλώνουν σαφώς πως οι προμηθευτικές εταιρείες, δηλαδή η βιομηχανία επωνύμων καταναλωτικών προϊόντων -είτε είναι πολυεθνική είτε είναι εγχώρια– στο δίλημμα που τίθεται εκ των πραγμάτων «υπεράσπιση» των μεριδίων ή «προστασία» της κερδοφορίας, έχει επιλέξει το δεύτερο.

Σ' αυτό το πλαίσιο, οι συνομιλίες μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών τους, για το κατά πόσο οι δεύτερες είναι διατεθειμένες να εντάξουν προϊόντα τους στο «καλάθι» με χαμηλότερες από τις υπάρχουσες τιμές και να τις διατηρήσουν, αποδείχθηκαν άκαρπες. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν κάθε λόγο η επώνυμη βιομηχανία να μειώσει τις τιμές ορισμένων προϊόντων για να ενταχθούν στο «καλάθι», διότι υπάρχει ο γνωστός ανταγωνισμός των «καλαθιών» μεταξύ τους. Έτσι, αν οι τιμές των προϊόντων δεν μειωθούν κατ΄αρχήν, τότε θα αυξηθεί το συνολικό κόστος του «καλαθιού», κάτι το οποίο βεβαίως δεν θέλουν. Επισημαίνεται ωστόσο ότι η πίεση για την ένταξη επωνύμων προϊόντων στο «καλάθι» ενώ αρχικά ήταν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, εν συνεχεία προήλθε από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων και τούτο διότι αρκετές βιομηχανίες διαπίστωσαν ότι είχαν απώλειες πωλήσεων.

Φαίνεται όμως πως «ανέκρουσαν πρύμναν» και ήθελαν, όπως έλεγαν πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να «μετατρέψουν το “καλάθι” σε φυλλάδιο». Και γι΄αυτό τον λόγο, δεν πρόκειται να γίνει η νομοθέτηση της υποχρεωτικότητας επωνύμων προϊόντων. Επρόκειτο για 9 προϊόντα ισάριθμων κατηγοριών. Αυτό το οποίο όμως σκοπεύει να κάνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου είναι μία μικρή αύξηση των κατηγοριών των προϊόντων που θα συμμετέχουν στο καλάθι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι πρώτες μειώσεις τιμών στα ράφια σε 3.900 κωδικούς και έως 18%

Υποχωρούν οι τιμές στα είδη ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού μετά τα πρόσφατα μέτρα της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση επιδιώκει άμεση κάμψη του πληθωρισμού, οι εταιρείες σταθμίζουν την εμπορική τους πολιτική.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποσύρουν ανατιμήσεις προϊόντων για να μπορούν να κάνουν προσφορές

Τα νέα δεδομένα που δημιουργούν οι κυβερνητικές ρυθμίσεις προσπαθούν να ερμηνεύσουν σούπερ μάρκετ και προμηθευτές. Θα επιτρέπονται προσφορές σε 44 κατηγορίες προϊόντων όταν πλησιάζει η ημερομηνία λήξης.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς θα πέσει «ψαλίδι» 30% στις παροχές προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ

Την υπουργική απόφαση Σκρέκα που θα ρυθμίζει τις κρίσιμες λεπτομέρειες για την περικοπή παροχών στα σούπερ μάρκετ περιμένει η αγορά. Οι λιανέμποροι αντιδρούν σε οποιαδήποτε περικοπή περιθωρίου κέρδους.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αυξημένη κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ, παρά τις υψηλές τιμές στα ράφια

Ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε τον Νοέμβριο κατά 2,2%. Ο πληθωρισμός των τροφίμων παρέμεινε υψηλός, αλλά ήταν μειωμένος στο 7,2% από 7,7% τον Οκτώβριο. Μόνο δύο κατηγορίες τροφίμων είχαν αρνητικό πρόσημο μεταβολής του όγκου πωλήσεων.