ΓΔ: 1023.44 -1.19% Τζίρος: 70.37 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Εκτός «καλαθιού» μένουν τα επώνυμα, αρνούνται να μειώσουν τις τιμές

Σε αδιέξοδο κατέληξε η προσπάθεια του Άδ. Γεωργιάδη να ενταχθούν περισσότερα επώνυμα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού», καθώς οι προμηθευτές αρνούνται να «διορθώσουν» τις τιμές.

Ναυαγεί η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να καθιερωθεί, με νομοθετική ρύθμιση, η υποχρεωτική συμμετοχή ενός τουλάχιστον επωνύμου προϊόντος σε ορισμένες κατηγορίες από αυτές που περιλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού».

Η αποτυχία οφείλεται στην άρνηση των προμηθευτών επιχειρήσεων να «διορθώσουν» τις τιμές των προϊόντων και να δεσμευτούν ότι θα παραμείνουν σταθερές για ένα ικανό χρονικό διάστημα. Παράλληλα, συνεχίζονται οι έλεγχοι των προϊόντων που βρίσκονται τόσο εντός όσο και εκτός «καλαθιού» από την ΔΙΜΕΑ και, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, έχει διαπιστωθεί πως «πολύ μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ» ελέγχεται για παράνομη κερδοφορία.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στη συγκεκριμένη αλυσίδα έχουν σταλεί τα ευρήματα των ελέγχων –που αφορά σε αρκετούς κωδικούς προϊόντων– και αναμένονται οι απαντήσεις της εντός των ημερών. Εφόσον οι απαντήσεις δεν κριθούν ικανοποιητικές, τότε η διοίκηση της ΔΙΜΕΑ θα συντάξει το εισηγητικό σημείωμα προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για το προβλεπόμενο πρόστιμο, το οποίο πρόκειται να είναι ανακοινώσιμο, διότι θα υπερβαίνει τα 50.000 ευρώ.

Αναλυτικότερα όπως έγραψε χθες το BD τα διαδοχικά κύματα των ανατιμήσεων με τα οποία «βομβαρδίστηκαν» τα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ στις πρώτες εβδομάδες του 2023, υποδηλώνουν σαφώς πως οι προμηθευτικές εταιρείες, δηλαδή η βιομηχανία επωνύμων καταναλωτικών προϊόντων -είτε είναι πολυεθνική είτε είναι εγχώρια– στο δίλημμα που τίθεται εκ των πραγμάτων «υπεράσπιση» των μεριδίων ή «προστασία» της κερδοφορίας, έχει επιλέξει το δεύτερο.

Σ' αυτό το πλαίσιο, οι συνομιλίες μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών τους, για το κατά πόσο οι δεύτερες είναι διατεθειμένες να εντάξουν προϊόντα τους στο «καλάθι» με χαμηλότερες από τις υπάρχουσες τιμές και να τις διατηρήσουν, αποδείχθηκαν άκαρπες. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν κάθε λόγο η επώνυμη βιομηχανία να μειώσει τις τιμές ορισμένων προϊόντων για να ενταχθούν στο «καλάθι», διότι υπάρχει ο γνωστός ανταγωνισμός των «καλαθιών» μεταξύ τους. Έτσι, αν οι τιμές των προϊόντων δεν μειωθούν κατ΄αρχήν, τότε θα αυξηθεί το συνολικό κόστος του «καλαθιού», κάτι το οποίο βεβαίως δεν θέλουν. Επισημαίνεται ωστόσο ότι η πίεση για την ένταξη επωνύμων προϊόντων στο «καλάθι» ενώ αρχικά ήταν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, εν συνεχεία προήλθε από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων και τούτο διότι αρκετές βιομηχανίες διαπίστωσαν ότι είχαν απώλειες πωλήσεων.

Φαίνεται όμως πως «ανέκρουσαν πρύμναν» και ήθελαν, όπως έλεγαν πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να «μετατρέψουν το “καλάθι” σε φυλλάδιο». Και γι΄αυτό τον λόγο, δεν πρόκειται να γίνει η νομοθέτηση της υποχρεωτικότητας επωνύμων προϊόντων. Επρόκειτο για 9 προϊόντα ισάριθμων κατηγοριών. Αυτό το οποίο όμως σκοπεύει να κάνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου είναι μία μικρή αύξηση των κατηγοριών των προϊόντων που θα συμμετέχουν στο καλάθι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kalathi-Noikokyrioy-Super-Market-Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άλμα τιμών σχεδόν 10% στα σούπερ μάρκετ, τρίμηνη παράταση στο καλάθι

Επιμένει ο πληθωρισμός στα τρόφιμα, με μεγάλες ανατιμήσεις τον Ιανουάριο, ενώ μειώθηκε κατά 2,5% η κατανάλωση. Διάταξη για τρίμηνη παράταση του καλαθιού φέρνει ο Άδ. Γεωργιάδης, παρά τις επιφυλάξεις της Επ. Ανταγωνισμού.
super market-trofima-ielka-prosfores-xristougenna
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κύμα ανατιμήσεων τον Ιανουάριο έφερε υποχώρηση της κατανάλωσης

Τι δείχνει η ακτινογραφία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ τις τέσσερις εβδομάδες του Ιανουαρίου. Μειώσεις ή οριακές αυξήσεις στον όγκο των πωλήσεων και σημαντική άνοδος του τζίρου λόγω των συνεχών ανατιμήσεων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Private label και προσφορές «τρώνε» τα κέρδη της βιομηχανίας τροφίμων

Οι εταιρείες προχωρούν σε ανατιμήσεις για να προστατεύσουν την κερδοφορία τους, αλλά χάνουν συνεχώς μερίδια από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ σχεδόν οι μισές πωλήσεις τους γίνονται μέσω προσφορών.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βαρύ πρόστιμο σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ με συνοπτικές διαδικασίες

Ανησυχία στον κλάδο προκαλεί η προαναγγελία υψηλού προστίμου σε μεγάλη αλυσίδα πριν ακόμη στείλει τις εξηγήσεις της στην αρμόδια ελεγκτική υπηρεσία. Το «κυνήγι» της αισχροκέρδειας και το παιχνίδι εντυπώσεων στα τηλεοπτικά πάνελ.
Trofima, Times, Food, Prices, Super Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράταση μόνο για ένα μήνα εγκρίνει η Επ. Ανταγωνισμού για το «καλάθι»

Η Επιτροπή δεν συμφωνεί με την τρίμηνη παράταση που σχεδίαζε το υπ. Ανάπτυξης. Σχεδόν ένας στους πέντε καταναλωτές χρησιμοποιούν συστηματικά το «καλάθι», οι περισσότεροι θέλουν μείωση του ΦΠΑ.