ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Γιατί μπαίνουν... στην κατηφόρα οι τιμές των γαλακτοκομικών προϊόντων

Άρχισε η υποχώρηση των τιμών στο γάλα και συμπαρασύρει τα προϊόντα. Πρώτος προχώρησε σε μειώσεις τιμών στο γιαούρτι ο όμιλος Σαράντη και ακολούθησε χθες με «ψαλίδι» 10% η Κρι Κρι.

Σε περίοδο μειώσεων τιμών των γαλακτοκομικών προϊόντων έχει πλέον εισέλθει η ελληνική αγορά. Οι γαλακτοβιομηχανίες παίρνουν θέση η μία μετά την άλλη και αναπροσαρμόζουν την τιμολογιακή τους πολιτική μετά τη μείωση των τιμών παραγωγού, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη.

Το BD εγκαίρως είχε επισημάνει τη διαγραφόμενη τάση και είχε γράψει για τις επικείμενες μειώσεις των τιμών. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι πλέον οι τιμές παραγωγού του αγελαδινού γάλακτος κυμαίνονται από περίπου 42 λεπτά το κιλό ως και 52 λεπτά το κιλό –σε εξαιρετικές περιπτώσεις και για μικρές ποσότητες. Οι τιμές παραγωγού μεσοσταθμικά βρίσκονται περί τα 44 λεπτά το κιλό.

Αντίστοιχη είναι και η ευρωπαϊκή τάση. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στην Ολλανδία μειώθηκε κατά 12,5% η τιμή παραγωγού τον Απρίλιο και πλέον βρίσκεται περίπου στα 43 λεπτά το κιλό. Από την άλλη πλευρά, η κόπωση της κατανάλωσης είναι εμφανής. Σύμφωνα με το τελευταίο Market View της IRI στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου ο όγκος της κατανάλωσης των γαλακτοκομικών προϊόντων μειώθηκε κατά 3,6%. Και φυσικά οι μειώσεις των τιμών των τελικών προϊόντων είναι μονόδρομος, διότι η απώλεια όγκου δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην οικονομική υγεία των ίδιων των επιχειρήσεων, σε μια περίοδο ανόδου των επιτοκίων.

Έτσι διαμορφώνεται ένα νέο τοπίο στον κλάδο της γαλακτοκομίας, με δύο μεγάλες επιχειρήσεις να προχωρούν σε μειώσεις τιμών, με την αμηχανία των άλλων μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων του κλάδου να είναι εμφανή και να απειλούνται από τον ανταγωνισμό με απώλεια μεριδίων. Για ορισμένες εξ αυτών τα πράγματα θα είναι εξαιρετικά δύσκολα. Άλλες γιατί δεν έκαναν ανατιμήσεις έγκαιρα και άλλες γιατί δεν μειώνουν τις τιμές στην παρούσα συγκυρία.

Αναλυτικότερα, το παιχνίδι -σε πρώτη φάση- αφορά το γιαούρτι και το «άνοιξε» ο όμιλος των αδελφών Σαράντη όταν άλλαξε τους τιμοκαταλόγους του το τελευταίο δεκαήμερο του Μαρτίου με μειώσεις από 5% ως και 10% - μεσοσταθμικά σε ετήσια βάση η μείωση ανέρχεται στο 7%-  με ισχύ από την 1η Απριλίου. Παράλληλα σε όλα τα υπόλοιπα προϊόντα του ομίλου θα «τρέχουν» προσφορές μέχρι το τέλος του χρόνου.

Χθες, ακολούθησε η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι του κ. Παναγιώτη Τσίναβου, η οποία ανακοίνωσε μείωση στις τιμές των γαλακτοκομικών προϊόντων της και θα πραγματοποιηθεί με έντονες προωθητικές ενέργειες που θα διαρκέσουν ολόκληρο το 2023, ενώ από τις 10 Απριλίου θα υπάρξει μείωση της τιμής των συσκευασιών φρέσκου αγελαδινού γάλακτος και του παραδοσιακού αγελαδινού γιαουρτιού κατά 10%.

Όπως είναι γνωστό, πολλές γαλακτοκομικές επιχειρήσεις είχαν προχωρήσει πέρυσι σε έμμεση ανατίμηση του γιαουρτιού και των επιδορπίων τους μειώνοντας το περιεχόμενο και διατηρώντας την ίδια τιμή στα προϊόντα τους. Μάλιστα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι Κρι, κ. Τσινάβος, δήλωσε, μεταξύ των άλλων, πως «επιθυμώντας να συμβάλλουμε και εμείς στην οικονομική ανακούφιση των καταναλωτών, προχωράμε σε μειώσεις των τιμών των προϊόντων μας μέσω προωθητικών ενεργειών ύψους 3 εκατ. ευρώ»

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

giaourti-yogurt-galaktokomika-trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγοράζουν λιγότερο γάλα οι Έλληνες: Κόπωση από τις υψηλές τιμές

Μείωση όγκου πωλήσεων έως 1,7% καταγράφηκε το 2023 στις επιμέρους κατηγορίες γάλακτος. Οι κατηγορίες γιαουρτιού και κρέμας γάλακτος είχαν αύξηση του όγκου των πωλήσεων με μικρότερες ανατιμήσεις.
feta-galaktokomika
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκιά στο success story της ελληνικής φέτας: Γιατί μειώνονται οι εξαγωγές

Κατά 3,5% υποχώρησαν το 2023 οι εξαγωγές φέτας στην Ευρώπη εξαιτίας της αύξησης των τιμών και του ανταγωνισμού από το λευκό τυρί από αγελαδινό γάλα. Πώς επηρεάζουν οι καταστροφές στη Θεσσαλία.