ΓΔ: 1440.1 -0.59% Τζίρος: 56.49 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:46:11 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

«Βουτιά» κατανάλωσης γαλακτοκομικών, αρχίζουν μείωση τιμών οι εταιρείες

«Ψαλίδι» έως και 16% από την Όλυμπος στις τιμές των προϊόντων της, στην ίδια κατεύθυνση εξετάζουν να κινηθούν και άλλες εταιρείες. Οι μεγάλες ανατιμήσεις συμπίεσαν κατά 6,8% τον όγκο των πωλήσεων τον Μάρτιο.

Σε αδιέξοδο οδηγείται ο κλάδος των γαλακτοκομικών προϊόντων, λόγω της συνεχιζόμενης μείωσης της κατανάλωσης. Οι διοικήσεις των εταιρειών πλέον ανακρούουν πρύμναν στην τιμολογιακή τους πολιτική, παρά το γεγονός ότι με την είσοδο του 2023 έστειλαν στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ του νέους τιμοκαταλόγους με ανατιμήσεις που ήταν πάνω από 15%.

Διαπιστώνοντας το αδιέξοδο που δημιουργούσε η «βουτιά» της κατανάλωσης, οι βιομηχανίες επιχειρούν την ενίσχυση των προσφορών, προκειμένου να δελεάσουν τους ασθενούντες οικονομικά καταναλωτές, ενώ παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, κάνουν και δεύτερες σκέψεις για την έκδοση νέων τιμοκαταλόγων με μειώσεις τιμών.

Ήδη, χθες, η Όλυμπος έστειλε στις αλυσίδες νέους καταλόγους με μειώσεις τιμών 5% - 16% σε 18 προϊόντα, που θα τεθούν σε ισχύ στις 2 Μαΐου και αναμένεται να κινηθούν στην ίδια κατεύθυνση και άλλες βιομηχανίες.

Η συνεχιζόμενη μείωση του όγκου των πωλήσεων, έχει άμεση συνέπεια στην διαμόρφωση των τιμών παραγωγού. Δηλαδή, οι τιμές στις οποίες αγοράζουν οι γαλακτοβιομηχανίες από τους κτηνοτρόφους συνεχίζουν να μειώνονται, επιτείνοντας το οικονομικό πρόβλημα που ήδη αντιμετωπίζουν, ενώ αντιθέτως οι τιμές των ζωοτροφών παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.

Τα στοιχεία του Μαρτίου, που δημοσιεύει σήμερα το BD, και αφορούν στην εξέλιξη της αγοράς των γαλακτοκομικών είναι απολύτως ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την IRI, ενώ μειώθηκε κατά 6,8% ο όγκος των πωλήσεων, αντιθέτως η αξία τους αυξήθηκε κατά 12,3%!  Η κατανάλωση του παστεριωμένου γάλακτος μειώθηκε κατά 3,6%, ενώ η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 12,6 –τούτο πρακτικά σημαίνει ότι οι ανατιμήσεις που έγιναν ξεπέρασαν το 10%.

Η κατανάλωση του γάλακτος υψηλής παστερίωσης μειώθηκε κατά 6,5% -πρόκειται έτσι κι αλλιώς για ακριβότερο προϊόν– ενώ ο τζίρος του αυξήθηκε κατά 12,5%. Τη μεγαλύτερη πτώση στην κατανάλωση παρουσίασε το γάλα εβαπορέ, που εμφάνισε μείωση 12% (!) ενώ παράλληλα οι πωλήσεις του αυξήθηκαν επίσης κατά 12%.

Στην κατηγορία των τυροκομικών προϊόντων, ο όγκος της κατανάλωσης μειώθηκε κατά 5,2%, ενώ αντιθέτως ο τζίρος τους αυξήθηκε κατά 13,2%. Τον πρώτο λόγο στην κατηγορία συνεχίζει να τον έχει η φέτα – που η μεγάλη εξαγωγική ζήτηση συνεχίζει να διατηρεί σε υψηλά επίπεδα τις τιμές.

Έτσι η λεγόμενη κατηγορία των «λευκών τυριών» - συμπεριλαμβάνεται και το παραγόμενο από αγελαδινό γάλα που φέρει την επωνυμία «λευκό τυρί», και το οποίο λόγω της χαμηλής τιμής του έχει κατορθώσει να αποσπάσει σημαντικούς όγκους πωλήσεων – «είδε» τους όγκους της να μειώνονται κατά 5,6% και την αξία των πωλήσεων να αυξάνεται κατά 16,6%.

Αντίθετα τα «κίτρινα τυριά», με προεξάρχον το τυρί γκούντα, είχαν μείωση 5,1% και αύξηση πωλήσεων κατά 10,9%. Στην κατηγορία του γιαουρτιού οι ανατιμήσεις είναι επίσης ισχυρές. Συνολικά η κατηγορία είχε μείωση του όγκου κατά 2,7% και αύξηση των πωλήσεων κατά 12,5% - το στραγγιστό γιαούρτι, που βρίσκεται στην πρώτη θέση των καταναλωτικών προτιμήσεων είχε μείωση του όγκου κατά 3% και αύξηση της αξίας των πωλήσεων κατά 14,4%.

Επίσης η κρέμα γάλακτος έχασε το 7,5% του όγκου της, αλλά αύξησε τις πωλήσεις της κατά 13,5%. Και, τέλος, η συνολική αγορά του βουτύρου έχασε το 8% του όγκου της και αύξησε τις πωλήσεις της κατά 6,8%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
giaourti-yogurt-galaktokomika-trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αγοράζουν λιγότερο γάλα οι Έλληνες: Κόπωση από τις υψηλές τιμές

Μείωση όγκου πωλήσεων έως 1,7% καταγράφηκε το 2023 στις επιμέρους κατηγορίες γάλακτος. Οι κατηγορίες γιαουρτιού και κρέμας γάλακτος είχαν αύξηση του όγκου των πωλήσεων με μικρότερες ανατιμήσεις.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι πρώτες μειώσεις τιμών στα ράφια σε 3.900 κωδικούς και έως 18%

Υποχωρούν οι τιμές στα είδη ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού μετά τα πρόσφατα μέτρα της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση επιδιώκει άμεση κάμψη του πληθωρισμού, οι εταιρείες σταθμίζουν την εμπορική τους πολιτική.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποσύρουν ανατιμήσεις προϊόντων για να μπορούν να κάνουν προσφορές

Τα νέα δεδομένα που δημιουργούν οι κυβερνητικές ρυθμίσεις προσπαθούν να ερμηνεύσουν σούπερ μάρκετ και προμηθευτές. Θα επιτρέπονται προσφορές σε 44 κατηγορίες προϊόντων όταν πλησιάζει η ημερομηνία λήξης.