ΓΔ: 2107.43 0.15% Τζίρος: 200.09 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Φώτο: Shutterstock

Λιγότερο ανταγωνιστικός ο τουρισμός, μόνο η Κρήτη μένει στην κορυφή

Τρεις ελληνικοί προορισμοί ήταν πέρυσι στο top-10 διεθνούς έρευνας για τις all inclusive διακοπές, ενώ φέτος έμεινε μόνο η Κρήτη. Στο 30% υπολογίζονται οι ανατιμήσεις στην Ελλάδα, έναντι 20% σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς.

Μεγάλη πτώση στην ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος υπέστη η Ελλάδα, σύμφωνα με νέα έρευνα από την εταιρεία Savoo, που δείχνει ότι χάνουν έδαφος τα all inclusive πακέτα που προσφέρονται στη χώρα για τους ταξιδιώτες.

Οι ανεξέλεγκτες αυξήσεις τιμών στην Ελλάδα καθιστούν τη χώρα λιγότερο ελκυστική, σε σχέση με την Ισπανία και την Τουρκία, ως προορισμό διακοπών. Τελικά, φαίνεται πως δεν είναι μόνο η Μύκονος και Σαντορίνη που χάνουν επισκέπτες λόγω ακρίβειας.

Στην ετήσια ανάλυσή της, η βρετανική Savoo ανέλυσε το κόστος των διακοπών all inclusive ανά άτομο, συγκρίνοντας 41 δημοφιλείς προορισμούς διεθνώς, ώστε να προσδιορίσει αυτούς που προσφέρουν μεγαλύτερη αξία στους επισκέπτες.

Τα αποτελέσματα για το 2023 δείχνουν ότι μόνο η Κρήτη τοποθετείται στους δέκα κορυφαίους προορισμούς, καθώς κατατάσσεται στη 10η θέση ως ο πιο συμφέρων all inclusive προορισμός της Ελλάδας, με μέσο όρο αξιολογήσεων 85/100 και συνολικό κόστος που αγγίζει τις 1.244 λίρες.

 

Στην πρώτη θέση αναδεικνύεται το Μαρακές (Μαρόκο), ενώ στη δεύτερη είναι το Κουσάντασι της Τουρκίας, που ευνοείται, όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού της προϊόντος και από τη μεγάλη πτώση της λίρας -οι απώλειες έναντι του δολαρίου το τελευταίο 12μηνο ξεπερνούν το 50%.

Μεγάλο ενδιαφέρον, όμως, παρουσιάζει το γεγονός ότι στην πρώτη δεκάδα πέρυσι η Ελλάδα έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ φέτος όχι. Συγκεκριμένα, στην αντίστοιχη έρευνα για το 2022, η Κέρκυρα βρισκόταν στην έκτη θέση παγκοσμίως, η Κρήτη στην έβδομη θέση και η Ρόδος στην όγδοη θέση. Σημειώνεται ότι και στις 3 περιπτώσεις ο μέσος όρος αξιολόγησης για τον κάθε προορισμό στην Ελλάδα ήταν στο 86/100.

Δηλαδή, το 2022, η Ελλάδα κατείχε τρεις από τις πρώτες οκτώ θέσεις παγκοσμίως και φέτος μόλις που μπαίνει στην πρώτη δεκάδα.

Μέχρι και 80% οι αυξήσεις στις τιμές ξενοδοχείων

Η αυξημένη ζήτηση από το εξωτερικό για διακοπές στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό, οδήγησαν φέτος σε άνοδο τιμών καταλύματος κατά μέσο όρο από 30% έως και 50%, ανάλογα με τον προορισμό, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.

Είναι χαρακτηριστικό πως σε ορισμένες περιπτώσεις σε δημοφιλείς προορισμούς της χώρας με περιορισμένο δυναμικό φιλοξενίας υψηλού επιπέδου οι τιμές εμφανίζονται αυξημένες έως και κατά 70%-80%.

Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι σε ορισμένες λίστες που ετοιμάζουν ιστοσελίδες με υπηρεσίες τουρισμού και οικονομικά πακέτα all inclusive, η Ελλάδα δεν εμφανίζεται στους προτεινόμενους προορισμούς, όπου κυριαρχούν η Ισπανία, η Βουλγαρία, η Τουρκία και το Μαρόκο.

Σύμφωνα με την ένωση καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου «Which?», τα πακέτα διακοπών στην Ελλάδα, που περιλαμβάνουν διαμονή για μια εβδομάδα, θα κοστίσουν στους ταξιδιώτες από τη Βρετανία 30% περισσότερο φέτος σε σύγκριση με το 2022.

Βεβαίως, το φαινόμενο της αύξησης του κόστους των διακοπών είναι γενικό, σε μια περίοδο παγκόσμιας έξαρσης του πληθωρισμού, όμως κατά μέσο όρο η αύξηση σε δημοφιλείς προορισμούς είναι της τάξεως του 20%, αρκετά χαμηλότερη από το 30% που καταγράφεται στην Ελλάδα.

«Συγκρίναμε το μέσο κόστος ενός πακέτου διακοπών σε έξι δημοφιλείς προορισμούς και διαπιστώσαμε ότι οι ταξιδιώτες πληρώνουν σχεδόν το ένα πέμπτο περισσότερο κατά μέσο όρο σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία του Travelsupermarket.com», υποστηρίζει το Which?, αναφερόμενο στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία, την Τουρκία, την Πορτογαλία και την Κύπρο.

«Οι αποδράσεις στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί το περισσότερο: οι διακοπές 7 διανυκτερεύσεων αυτό το καλοκαίρι κοστίζουν κατά μέσο όρο 867£ ανά άτομο, δηλαδή 200£ περισσότερες από πέρυσι», καταλήγει το site.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αεροδρόμιο Κίνας εσωτερικό
ΔΙΕΘΝΗ

Πεκίνο: Αύξηση 34,5% στα ταξίδια ξένων τουριστών ως τις 6 Δεκεμβρίου 2025

Περισσότερα από 20 εκατ. ταξίδια καταγράφηκαν στα σημεία εισόδου-εξόδου του Πεκίνου ως τις 6 Δεκεμβρίου, αριθμός ρεκόρ από το 2020. Το 30% ήταν ξένοι επισκέπτες, με αύξηση 1,1 φορές σε σχέση με το 2024.
Aspropyrgos_logistics park_Goldair Cargo
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το 2026 η Goldair ξεκινά το Θριάσιο Ι, επεκτείνεται σε real estate και ξενοδοχεία

Προχωρά η επένδυση άνω των 20 εκατ. ευρώ στο Θριάσιο Ι και το νέο logistics center στον Ασπρόπυργο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027. Αναζητά νέες ευκαιρίες στον ξενοδοχειακό κλάδο και σχεδιάζει να επεκταθεί στην ανάπτυξη ακινήτων.
Δωμάτιο ξενοδοχείου πολυτελείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ένωση Ξενοδόχων: Στρατηγική για βιώσιμη ανάπτυξη των τουριστικών κλινών

Η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών τονίζει την ανάγκη επιστημονικής ανάλυσης του νέου τοπίου στα καταλύματα και σχεδίου για ποιοτικό, βιώσιμο τουρισμό που θα στηρίζει την πόλη και τους κατοίκους της.
The-Dolli-Hotel-Grecotel
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Έξοδος» στο εξωτερικό με νέο ξενοδοχείο και επενδύσεις 1 δισ. για τη Grecotel

Η Grecotel με επενδυτικό πρόγραμμα 1 δισ. έως το 2030, επεκτείνεται σε έξι νέους προορισμούς και προχωρά σε διεθνές άνοιγμα. Η ισχυρή συμβολή στον ελληνικό τουρισμό με 40 resorts και 7.500 εργαζόμενους.
Δωμάτιο ξενοδοχείου πολυτελείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος 3,2% στα καταλύματα και μείωση 1,7% στην εστίαση το τρίτο τρίμηνο

Ο τζίρος στα καταλύματα αυξήθηκε 3,2% το τρίτο τρίμηνο, αγγίζοντας τα 6,60 δισ. ευρώ, ενώ η εστίαση σημείωσε πτώση 1,7%. Μεγαλύτερη άνοδος στη Θεσσαλονίκη, μεγαλύτερη μείωση στη Θήρα για αμφότερους τους κλάδους.