ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Λιγότερο ανταγωνιστικός ο τουρισμός, μόνο η Κρήτη μένει στην κορυφή

Τρεις ελληνικοί προορισμοί ήταν πέρυσι στο top-10 διεθνούς έρευνας για τις all inclusive διακοπές, ενώ φέτος έμεινε μόνο η Κρήτη. Στο 30% υπολογίζονται οι ανατιμήσεις στην Ελλάδα, έναντι 20% σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς.

Μεγάλη πτώση στην ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος υπέστη η Ελλάδα, σύμφωνα με νέα έρευνα από την εταιρεία Savoo, που δείχνει ότι χάνουν έδαφος τα all inclusive πακέτα που προσφέρονται στη χώρα για τους ταξιδιώτες.

Οι ανεξέλεγκτες αυξήσεις τιμών στην Ελλάδα καθιστούν τη χώρα λιγότερο ελκυστική, σε σχέση με την Ισπανία και την Τουρκία, ως προορισμό διακοπών. Τελικά, φαίνεται πως δεν είναι μόνο η Μύκονος και Σαντορίνη που χάνουν επισκέπτες λόγω ακρίβειας.

Στην ετήσια ανάλυσή της, η βρετανική Savoo ανέλυσε το κόστος των διακοπών all inclusive ανά άτομο, συγκρίνοντας 41 δημοφιλείς προορισμούς διεθνώς, ώστε να προσδιορίσει αυτούς που προσφέρουν μεγαλύτερη αξία στους επισκέπτες.

Τα αποτελέσματα για το 2023 δείχνουν ότι μόνο η Κρήτη τοποθετείται στους δέκα κορυφαίους προορισμούς, καθώς κατατάσσεται στη 10η θέση ως ο πιο συμφέρων all inclusive προορισμός της Ελλάδας, με μέσο όρο αξιολογήσεων 85/100 και συνολικό κόστος που αγγίζει τις 1.244 λίρες.

 

Στην πρώτη θέση αναδεικνύεται το Μαρακές (Μαρόκο), ενώ στη δεύτερη είναι το Κουσάντασι της Τουρκίας, που ευνοείται, όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού της προϊόντος και από τη μεγάλη πτώση της λίρας -οι απώλειες έναντι του δολαρίου το τελευταίο 12μηνο ξεπερνούν το 50%.

Μεγάλο ενδιαφέρον, όμως, παρουσιάζει το γεγονός ότι στην πρώτη δεκάδα πέρυσι η Ελλάδα έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ φέτος όχι. Συγκεκριμένα, στην αντίστοιχη έρευνα για το 2022, η Κέρκυρα βρισκόταν στην έκτη θέση παγκοσμίως, η Κρήτη στην έβδομη θέση και η Ρόδος στην όγδοη θέση. Σημειώνεται ότι και στις 3 περιπτώσεις ο μέσος όρος αξιολόγησης για τον κάθε προορισμό στην Ελλάδα ήταν στο 86/100.

Δηλαδή, το 2022, η Ελλάδα κατείχε τρεις από τις πρώτες οκτώ θέσεις παγκοσμίως και φέτος μόλις που μπαίνει στην πρώτη δεκάδα.

Μέχρι και 80% οι αυξήσεις στις τιμές ξενοδοχείων

Η αυξημένη ζήτηση από το εξωτερικό για διακοπές στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό, οδήγησαν φέτος σε άνοδο τιμών καταλύματος κατά μέσο όρο από 30% έως και 50%, ανάλογα με τον προορισμό, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.

Είναι χαρακτηριστικό πως σε ορισμένες περιπτώσεις σε δημοφιλείς προορισμούς της χώρας με περιορισμένο δυναμικό φιλοξενίας υψηλού επιπέδου οι τιμές εμφανίζονται αυξημένες έως και κατά 70%-80%.

Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι σε ορισμένες λίστες που ετοιμάζουν ιστοσελίδες με υπηρεσίες τουρισμού και οικονομικά πακέτα all inclusive, η Ελλάδα δεν εμφανίζεται στους προτεινόμενους προορισμούς, όπου κυριαρχούν η Ισπανία, η Βουλγαρία, η Τουρκία και το Μαρόκο.

Σύμφωνα με την ένωση καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου «Which?», τα πακέτα διακοπών στην Ελλάδα, που περιλαμβάνουν διαμονή για μια εβδομάδα, θα κοστίσουν στους ταξιδιώτες από τη Βρετανία 30% περισσότερο φέτος σε σύγκριση με το 2022.

Βεβαίως, το φαινόμενο της αύξησης του κόστους των διακοπών είναι γενικό, σε μια περίοδο παγκόσμιας έξαρσης του πληθωρισμού, όμως κατά μέσο όρο η αύξηση σε δημοφιλείς προορισμούς είναι της τάξεως του 20%, αρκετά χαμηλότερη από το 30% που καταγράφεται στην Ελλάδα.

«Συγκρίναμε το μέσο κόστος ενός πακέτου διακοπών σε έξι δημοφιλείς προορισμούς και διαπιστώσαμε ότι οι ταξιδιώτες πληρώνουν σχεδόν το ένα πέμπτο περισσότερο κατά μέσο όρο σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία του Travelsupermarket.com», υποστηρίζει το Which?, αναφερόμενο στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία, την Τουρκία, την Πορτογαλία και την Κύπρο.

«Οι αποδράσεις στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί το περισσότερο: οι διακοπές 7 διανυκτερεύσεων αυτό το καλοκαίρι κοστίζουν κατά μέσο όρο 867£ ανά άτομο, δηλαδή 200£ περισσότερες από πέρυσι», καταλήγει το site.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μεγάλος ασθενής η Μύκονος στον τουρισμό, αναζητούνται επειγόντως λύσεις

Οι προσπάθειες των μεγάλων ξενοδοχείων να δείξουν ένα πρόσωπο που συμβαδίζει με την αειφόρο ανάπτυξη είναι προφανείς, τη στιγμή που η πολυκοσμία και οι αυθαιρεσίες επιβαρύνουν το νησί κάθε καλοκαίρι.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ιδιωτικά νησιά με πεντάστερα ξενοδοχεία δίνουν νέα ώθηση στον τουρισμό

Τα ακατοίκητα νησιά που προσφέρουν μοναδική φυσική ομορφιά και ιδιωτικότητα σε επισκέπτες υψηλών εισοδημάτων γίνονται το νέο επενδυτικό στοίχημα στον τουρισμό. Από την Grivalia το πρώτο σημαντικό βήμα στους Πεταλιούς.
a' katoikia-spitia-athina
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φρένο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις ζητούν οι δήμοι και τα ξενοδοχεία

Ζητούν ρυθμιστική παρέμβαση με κεντρικό ρόλο των δήμων για τον περιορισμό των κατοικιών που τίθενται σε βραχυχρόνια μίσθωση. Θεσμικές πρωτοβουλίες εξαγγέλλει η κυβέρνηση. Τι λέει στο BD αξιωματούχος της Κομισιόν.
tourism, tourismos, athens, athina
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κορυφαίος προορισμός η Ελλάδα για το solo travel των γυναικών

Τα ταξίδια για τους μοναχικούς ταξιδιώτες είναι η νέα μεγάλη τάση στον παγκόσμιο τουρισμό, που ενισχύθηκε σημαντικά από την πανδημία και κατά 82% γίνονται από γυναίκες. Γιατί η Ελλάδα είναι ψηλά στη σχετική κατάταξη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχονται νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα: Γιατί έγινε μαγνήτης επενδύσεων

Ώθηση στον σχεδιασμό για νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία στο κέντρο της πόλης και στην Αθηναϊκή Ριβιέρα δίνει η ισχυρή ανάκαμψη του τουρισμού. Ποια project ετοιμάζονται, πώς προωθείται η επέκταση της τουριστικής σεζόν.