ΓΔ: 1491.71 -0.13% Τζίρος: 92.27 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Άρχισαν... αψιμαχίες των σούπερ μάρκετ με έκτακτες και μόνιμες εκπτώσεις

Μεγάλες, προσωρινές μειώσεις τιμών από τις αλυσίδες στη Θεσσαλία. Μόνιμες περικοπές από τη Lidl σε 200 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αναμένονται «απαντήσεις» του ανταγωνισμού. Παρατείνεται το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους.

Ένας νέος και σκληρός πόλεμος τιμών μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, με αφορμή τις καταστροφές στη Θεσσαλία. Αλλά έχει πλέον γενικότερα χαρακτηριστικά. Κι είναι σκληρός ακριβώς επειδή η κατάσταση στην αγορά για τους καταναλωτές είναι πάρα πολύ δύσκολη. Η αλματώδης αύξηση των τιμών - στα οπωροκηπευτικά προς το παρόν - έχει διαμορφώσει ένα έντονα ανατιμητικό περιβάλλον, με τον πρωθυπουργό να τονίζει χθες, στην καθιερωμένη συνέντευξη του στη ΔΕΘ, πως η ακρίβεια είναι το σημαντικότερο πρόβλημα.

Έκανε μάλιστα ιδιαίτερη αναφορά στη ΔΙΜΕΑ -τον μοναδικό μηχανισμό που διαθέτει το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να αντιμετωπίσει φαινόμενα αισχροκέρδειας στην αγορά. Επίσης, αναφέρθηκε στο πολυσυζητημένο πλαφόν στο περιθώριο κέρδους. Τούτο πρακτικά δείχνει τη σημασία που δίνει το Μέγαρο Μαξίμου στο θέμα της ακρίβειας. Ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης χρησιμοποίησε μάλιστα την ασυνήθιστη για τον ίδιο έκφραση «θα τους τσακίσουμε», αναφερόμενος στις περιπτώσεις της αισχροκέρδειας στα οπωροκηπευτικά. Βέβαιο θεωρείται πλέον πως η ρύθμιση για το υπερβολικό κέρδος -το περιθώριο δεν πρέπει να υπερβαίνει τα επίπεδα του Δεκεμβρίου του 2021- θα παραταθεί και πέραν της 31ης Δεκεμβρίου, που λήγει η διάρκεια της συγκεκριμένης ρύθμισης.

Κι ενώ το κλίμα στην κυβέρνηση είναι βαρύ, ενόψει μάλιστα ενός δύσκολου χειμώνα, οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ έχουν ξεκινήσει με αφορμή και αφετηρία τη Θεσσαλία ένα νέο πόλεμο τιμών. Είναι προφανές ότι αυτή η εξέλιξη ευνοεί τους καταναλωτές. Ξεκίνησε με την ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ, που ανακοίνωσε για μία εβδομάδα μείωση τιμών σε όλα της τα προϊόντα 20% για μία εβδομάδα, από τις 11 ως τις 16 Σεπτεμβρίου.

Αμέσως σ΄αυτό το πλαίσιο εντάχθηκαν η Lidl Hellas, η Μασούτης ΑΕ και η Μετρό ΑΕΒΕ (My Market). Κι ενώ η εβδομάδα τελείωσε την Κυριακή, η Μετρό ΑΕΒΕ (Μy μαρκετ) -η οποία ειρήσθω εν παρόδω, διαθέτει δίκτυο 23 καταστηματων στην περιοχή της Θεσσαλίας, cash and carry και σούπερ μάρκετ, τα 9 από τα οποία έπαθαν σοβαρές ζημιές, αλλά αποκαταστάθηκαν- ανακοίνωσε παράταση της μείωσης των τιμών για μία ακόμη εβδομάδα, από σήμερα Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου ως και το Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου, με ποσοστό έκπτωσης 30% στα καταστήματα στη Θεσσαλία!

Η επίθεση της Lidl και οι αναμενόμενες «απαντήσεις»

Εκτός από τις έκτακτες εκπτώσεις σε συγκεκριμένες περιοχές, κινήσεις γίνονται και για μόνιμες και γενικευμένες μειώσεις των τιμών. Πριν λίγες ημέρες, η Lidl Hellas προχώρησε σε νέα καμπάνια μειώνοντας σταθερά τις τιμές σε 200 προϊόντα. Στα 160 προϊόντα που είχε κάνει μειώσεις τιμών προ μηνών πρόσθεσε άλλα 40 προϊόντα. Το πιο ενδιαφέρον απ΄όλα είναι, ίσως, η διάθεση του παστεριωμένου γάλακτος στα 0,99 λεπτά το λίτρο. Και τα 200 προϊόντα όπου έγιναν μειώσεις είναι ιδιωτικής ετικέτας -το παστεριωμένο γάλα παράγεται για τη Lidl από γαλακτοβιομηχανία της περιοχής της Θράκης.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στη διαφημιστική της καμπάνια το μόνο προϊόν από τα 200 που αναφέρεται είναι το παστεριωμένο γάλα. Η εξέλιξη αυτή θα έχει προφανής επιπτώσεις: πρωτίστως, η Lidl εντείνει τον ανταγωνισμό στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σε μια  οικονομικά δύσκολη συγκυρία για τους καταναλωτές. Είναι προφανές ότι καμία από τις άλλες μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ δεν πρόκειται να μείνει απαθής σε αυτή την «πρόκληση». Είναι βέβαιο ότι η κάθε μία εξ αυτών σχεδιάζει την εμπορική της πολιτική στους τρεις τελευταίους κρίσιμους μήνες του χρόνου. Κι εντός των προσεχών ημερών θα υπάρξουν οι σχετικές... «απαντήσεις»!

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kalathi-Noikokyrioy-Super-Market-Trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση τζίρου 5% το Πάσχα στα σούπερ μάρκετ, με ζημιές πούλησαν το αρνί

Η παρέμβαση του υπ. Ανάπτυξης κατέβασε στα 10 ευρώ τη μέση τιμή στο αρνί και ανάγκασε τα σούπερ μάρκετ να πουλήσουν με ζημιά, αλλά η χαμηλή τιμή λειτούργησε σαν «κράχτης» και αυξήθηκαν οι πωλήσεις σε άλλα είδη.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
super-market-5%
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κριτική από τα σούπερ μάρκετ στα μέτρα της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Οι εκπρόσωποι του κλάδου αμφισβήτησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων για τον έλεγχο της ακρίβειας στο 14o Food Retail Conference. Τι έδειξε ειδική έρευνα της Netrino Advisory σε στελέχη των σούπερ μάρκετ.
Supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι πρώτες μειώσεις τιμών στα ράφια σε 3.900 κωδικούς και έως 18%

Υποχωρούν οι τιμές στα είδη ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού μετά τα πρόσφατα μέτρα της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση επιδιώκει άμεση κάμψη του πληθωρισμού, οι εταιρείες σταθμίζουν την εμπορική τους πολιτική.