ΓΔ: 1834.19 -0.09% Τζίρος: 77.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:32:34
Κυρανάκης
Φωτο: Dimitris Kapantais / SOOC

Κ. Κυρανάκης: Έχει ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης στον ΟΣΕ

Σε ειδικά τεστ έχουν υποβληθεί οι εργαζόμενοι σε θέσεις ευθύνης στον ΟΣΕ, με κάποιους εξ αυτών να μην κατορθώνουν να τα «περάσουν». Τι θα γίνει με τα έργα αποκατάστασης.

Στον κυβερνητικό σχεδιασμό για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο αλλά και στις πρωτοβουλίες που έχουν, ήδη, ξεκινήσει και δρομολογούνται, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

«Η αφοσίωσή μας αφορά την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και το πώς θα μηδενίσουμε την πιθανότητα σύγκρουσης τρένων, μια πιθανότητα που είναι εφιάλτης για την ελληνική κοινωνία. Αυτή είναι η πρώτη μου προτεραιότητα» ανέφερε χαρακτηριστικά, υπενθυμίζοντας επίσης ότι το σύνολο των προτάσεων που θα κατατεθούν αποτελεί προϊόν επεξεργασίας των επίσημων ενημερώσεων που έλαβε όλο το τελευταίο διάστημα, καθώς και των αυτοψιών που πραγματοποίησε ο ίδιος με φυσική παρουσία.

«Αυτή τη στιγμή, παρά τις πολύ μεγάλες προσπάθειες που έχουν γίνει και τα έργα που έχουν δρομολογηθεί και κάποια έχουν εκτελεστεί, ακόμη και σήμερα ο ανθρώπινος παράγοντας είναι κυρίαρχος» πρόσθεσε ο αρμόδιος για τις Μεταφορές αναπληρωτής υπουργός. «Η στρατηγική μας και όλες μας οι αποφάσεις και τα μέτρα άμεσης εφαρμογής τα οποία θα λάβουμε, έχουν στόχο να επιβάλλουν ένα άλλο δόγμα στον τρόπο που λειτουργούν οι άνθρωποι που είναι σε κρίσιμα πόστα».

«Η πρώτη πρωτοβουλία που λάβαμε είναι η επαναξιολόγηση του ανθρώπινου προσωπικού, οι διάλογοι της ντροπής που ακούσαμε τις τελευταίες ημέρες από τα ηχητικά εκείνων των ημερών της τραγωδίας, δεν τιμούν κανέναν και πρέπει να αποτελέσουν παρελθόν. Ήδη ξεκίνησε η επαναξιολόγηση όλων των υπαλλήλων οι οποίοι βρίσκονται στα σταθμαρχεία» ανέφερε, προσθέτοντας ότι αυτό περιλαμβάνει ψυχομετρικά τεστ, τεστ αντανακλαστικών και δοκιμές σε συνθήκες χρονικής πίεσης, ενώ ανακοίνωσε και ότι δύο άτομα απέτυχαν ήδη στον έλεγχο και απομακρύνθηκαν.

Για τα έργα αποκατάστασης της γραμμής στο σημείο που επλήγη από την κακοκαιρία “Daniel”, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε έγκριση και τα έργα ξεκινούν εντός του Απριλίου με αυστηρό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης εντός 15 μηνών.

«Επεξεργαζόμαστε ένα νέο σύστημα το οποίο θα έχει ακριβή εντοπισμό τρένου σε επίπεδο εκατοστού. Αυτό δεν είναι το GPS, η γνωστή τεχνολογία που έχουμε όλοι στα κινητά μας και έχει μια απόκλιση 5 με 10 μέτρα. Όταν έχεις δύο γραμμές ανόδου και καθόδου, αυτή η απόκλιση δεν φτάνει, δεν δίνει επαρκή ασφάλεια. Έχουμε βρει μια τεχνική λύση, η οποία σε επίπεδο εκατοστών, μπορεί να εντοπίζει το τρένο και σύντομα θα είμαι σε θέση να κάνω σχετικές ανακοινώσεις. Αυτό είναι υπόθεση λίγων μηνών. Επίσης, θα υπάρχουν κανόνες οι οποίοι αν παραβιάζονται, δηλαδή αν το τρένο που είναι στην άνοδο μπει για κάποιο λόγο στην κάθοδο, δικαιολογημένα ή όχι, θα ενεργοποιούνται  alerts για να μπορούν να γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες. Είναι άρα ένα σύστημα που ελαχιστοποιεί τον ανθρώπινο παράγοντα», σημείωσε.

Αναφερόμενος σε δημοσιεύματα αναφορικά με την πρόθεση να υπάρξει πιο ευέλικτος τρόπος προσλήψεων στον ΟΣΕ, ο κ. Κυρανάκης απάντησε: «Οι 140 μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι που αναμένεται να ξεκινήσουν να εργάζονται στον ΟΣΕ και τους οποίους περιμένουμε να έρθουν από προσλήψεις του ΑΣΕΠ, αφορούν διαγωνισμό του 2022. Και μπαίνουν το 2025. Συνεπώς, δεν μπορούμε να κινηθούμε με αυτούς τους ρυθμούς. Εμείς χρειαζόμαστε στελέχη. Θα ήθελα με την ευκαιρία να απευθύνω μέσω της εκπομπής σας ένα κάλεσμα σε Έλληνες του εξωτερικού, οι οποίοι έχουν σήμερα θέσεις ευθύνης, είναι μεσαία στελέχη ή υψηλά στελέχη σε σιδηροδρομικές εταιρείες ή δίκτυα σε Ευρώπη, Ασία και αραβικές χώρες. Τους λέμε ότι μέσα από την νέα εταιρεία που δημιουργείται, θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν με καλύτερους μισθούς για να αναλάβουν αντίστοιχες θέσεις στη χώρα τους. Και αυτό είναι κάτι που θέλω να ακουστεί σε όλες τις οικογένειες που έχουν τα παιδιά τους στο εξωτερικό και έχουν καταρτιστεί σε τέτοιες θέσεις».

Αναφερόμενος στο πρόσφατο συμβάν, όπου ιδιωτικό ΙΧ προσέκρουσε σε κλεισμένες μπάρες τρένου σε ισόπεδη διάβαση με αποτέλεσμα το να προκληθούν προβλήματα στην ηλεκτροδότηση και να ακινητοποιηθούν συρμοί, ο κ. Κυρανάκης είπε: «Η ενέργεια αυτού του οδηγού ουσιαστικά παρέλυσε το δίκτυο και ταλαιπώρησε εκατοντάδες επιβάτες για μια ολόκληρη ημέρα. Αυτός ο παραβάτης θα έχει αυστηρότερες ποινές με τον νέο ΚΟΚ που θα φέρουμε προς ψήφιση σε έναν μήνα».

Υπογράμμισε επιπρόσθετα ότι ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει ήδη τις απαραίτητες νομικές διαδικασίες κατά των ασυνείδητων οδηγών, ενώ προανήγγειλε και αλλαγές στον ΚΟΚ με αυστηροποιημένες ποινές για τέτοιου είδους παραβάσεις.

Τέλος, αναφερόμενος στα πολλά συμβάντα που καταγράφονται κοντά σε καταυλισμούς, δήλωσε: «Είπαμε ότι θα λέμε αλήθειες. Λιθοβολισμοί, βανδαλισμοί, πυρκαγιές, είναι όλα περιστατικά που “κοκκινίζουν” σε περιοχές που είναι δίπλα σε καταυλισμούς Ρομά. Δεν θα μείνουμε παρατηρητές. Έχει ήδη υλοποιηθεί, με ενέργειες του προηγούμενου υπουργού, του κ. Σταϊκούρα, ένα πρόγραμμα με drones επιτήρησης, το οποίο έχει τη δυνατότητα επ’ αυτοφώρω να καταγράφει αυτούς που πηγαίνουν στις γραμμές για να κλέψουν καλώδια».

Πρόσθεσε επίσης ότι «Βρισκόμαστε ήδη σε άμεση συνεργασία με την Αστυνομία, την οποία ευχαριστώ. Έχουμε συμφωνήσει με τον Υπουργό τον κ. Χρυσοχοΐδη ότι θα παραδώσουμε αυτό το υλικό και τα άβατα θα τελειώσουν. Η τηλεδιοίκηση, η οποία πληρώνεται με χρήματα και του Έλληνα φορολογούμενου για να μπει στη θέση της δεν μπορεί να μην λειτουργεί επειδή κάποιος θέλει να πουλήσει χαλκό και να μένει ατιμώρητος».

Απαντώντας σε ερώτηση των δημοσιογράφων για την πρώτη δέσμη μέτρων που επεξεργάζεται το Υπουργείο, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε: «Πιστεύουμε στη λογοδοσία και όλες αυτές οι ενέργειες που σας ανέφερα αφορούν τη σχέση εμπιστοσύνης που πρέπει να έχει ο επιβάτης με τον σιδηρόδρομο. Αυτή τη στιγμή υπάρχει κενό εμπιστοσύνης. Όλες μας οι ενέργειες θέλουμε να οδηγήσουν στην αποκατάσταση αυτής της εμπιστοσύνης».

Καταληκτικά, σχετικά με την υπόθεση των Τεμπών και τα νέα πορίσματα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, ο αναπληρωτής Υπουργός δήλωσε: «Η αλήθεια όποια κι αν είναι αυτή πρέπει να βγει στο φως».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέος ΟΣΕ με... άρωμα ΔΕΗ και ώρα για ξεκαθάρισμα με τους Ιταλούς

«Μοντέλο ΔΕΗ» για τον νέο ΟΣΕ μόνο σε ευελιξία προσλήψεων και συμβάσεων, όχι και σε οικονομικά μεγέθη. Όλα ανοικτά στη δύσκολη διαπραγμάτευση με τους Ιταλούς της Hellenic Train. Τι θα γίνει με τα συστήματα ασφάλειας.
Κυρανάκης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρανάκης: Ενισχύεται περαιτέρω το προσωπικό για τον ΟΣΕ

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δήλωσε πως, αντί να μειωθούν, ο αριθμός των μηχανοδηγών θα παραμείνει ίδιος και θα υπάρξει πρόσληψη προϊσταμένου αμαξοστοιχίας και εγκατάσταση καμερών στην καμπίνα των μηχανοδηγών, παρουσίαση την ερχόμενη Δευτέρα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιοι θα απολύονται από τον «νέο» ΟΣΕ: Στρατιωτικά τεστ στο προσωπικό

Ανοίγει το παράθυρο των απολύσεων στον σιδηρόδρομο, αρχίζουν ειδικά τεστ στον ΟΣΕ σε συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας. Παραμένουν 600 κενές θέσεις εργασίας, ενώ ο Κανονισμός Κυκλοφορίας έχει μείνει στο 1960.