ΓΔ: 2060.62 -0.12% Τζίρος: 114.77 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:20:36
Κωνσταντίνος Κυρανάκης ομιλία
Φώτο: Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης

Κυρανάκης: Σε 11 μήνες η ολοκλήρωση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής

Ο αν. υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι η διπλή γραμμή Πειραιά – Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί σε 11 μήνες, τονίζοντας τις παρεμβάσεις για ασφάλεια και σύγχρονες μεταφορές.

Σε έντεκα μήνες αναμένεται η ολοκλήρωση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιά Θεσσαλονίκης, όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στο 8ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ITC 2025, που πραγματοποιείται στο ΜΕΓΑΡΟ Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.

Ο κ. Κυρανάκης παρουσίασε τις παρεμβάσεις που υλοποιεί το υπουργείο Μεταφορών στον σιδηροδρομικό τομέα, επισημαίνοντας ότι «το σύστημα των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα αλλάζει».

 Υπογράμμισε τη νέα διοικητική δομή υπό ενιαία στέγη, τις αλλαγές στη ΡΑΣ και στην ΕΟΔΟΣΑΑΜ, αλλά και τη συνεχιζόμενη επαναδιαπραγμάτευση μεταξύ του δημοσίου και της Hellenic Train.

Όπως ανέφερε, έχουν τεθεί οι βάσεις για ουσιαστικές αλλαγές, ενώ σύντομα ξεκινούν εκπαιδεύσεις μηχανοδηγών στο σύστημα ETCS, με στόχο την εγκατάσταση λειτουργικού αυτόματου συστήματος πέδησης.

 Επιπλέον, υπογράμμισε τη σημασία της ασφάλειας, καθώς υπογράφηκε η ΚΥΑ για ψυχομετρικές αξιολογήσεις του προσωπικού ασφαλείας σε συνεργασία με το ΓΕΕΘΑ. Επεσήμανε ότι η επικοινωνία και η επιχειρησιακή λειτουργία πρέπει να διασφαλίζουν τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας, ενώ οι νέες διαδικασίες θα ωφελήσουν το προσωπικό των σιδηροδρόμων.

Επιπλέον, ενισχύονται οι δικλείδες ασφαλείας, με ένα επιχειρησιακό κέντρο να ελέγχει τα τρένα με ακρίβεια εκατοστών. Ο κ. Κυρανάκης έκανε ειδική αναφορά στην προσθήκη ανθρώπινου δυναμικού στους Σιδηροδρόμους Ελλάδας από Έλληνες του εξωτερικού, καθώς βρίσκονται υπό αξιολόγηση 300 αιτήσεις.

Ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε ότι η προσέλκυση τεχνογνωσίας από το εξωτερικό αποτελεί μοναδική ευκαιρία για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Εκτός από την ασφάλεια, έμφαση δίνεται και στη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών, με έργα ανακαίνισης των σταθμών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, την αναβάθμιση του προαστιακού και την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Αναφέρθηκε και στο ενδιαφέρον της εταιρείας Levante Train για την εκτέλεση δρομολογίων στη Δυτική Πελοπόννησο, ενώ για τις εμπορευματικές μεταφορές επισήμανε ότι στόχος είναι το Θριάσιο να αποκτήσει έντονη δραστηριότητα, μεταφέροντας προϊόντα, κοντέινερ και εξαγώγιμα υλικά σε όλη την Ευρώπη μέσω σιδηροδρόμου, ενισχύοντας σημαντικά την οικονομία.

Τα έργα στη Θεσσαλία, σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, προχωρούν με στόχο να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2026, ενώ οι επιθεωρήσεις θα πραγματοποιούνται και με τη χρήση drone για αποτελεσματικότερη παρακολούθηση.

Σχετικά με τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, τα έργα επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά προχωρούν και αναμένεται να εγκαινιαστούν στις αρχές του 2026. Ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε επίσης ότι το 2026 η πόλη θα διαθέτει 550 λεωφορεία, γεγονός που θα ενισχύσει περαιτέρω το μεταφορικό έργο και θα βελτιώσει τον συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης.

Για την Αθήνα, ο στόλος των λεωφορείων ανανεώνεται με 1.000 νέα οχήματα, ενώ τα δρομολόγια των τρόλεϊ θα μειώνονται σταδιακά, καθώς θα αντικατασταθούν με ηλεκτρικά λεωφορεία. Ειδικά για τον ΗΣΑΠ, ο πρώτος ανακατασκευασμένος συρμός θα παραδοθεί τον Δεκέμβριο, ενώ μετά από ένα δίμηνο δοκιμών θα ακολουθεί η παράδοση ενός νέου συρμού κάθε μήνα.

Επιπλέον, εκτός από τους 14 συρμούς που ανακαινίζονται με την υπάρχουσα σύμβαση, θα προστεθούν άλλοι δέκα, ενώ μέσω του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου θα ενισχυθεί και το Μετρό, με στόχο την αύξηση των δρομολογίων προς και από το Αεροδρόμιο.

Όσον αφορά τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στις πόλεις, δρομολογείται η τοποθέτηση καμερών σε λεωφορεία και δρόμους της Αττικής. Παράλληλα, κάθε δήμος και Περιφέρεια θα έχει τη δυνατότητα να εγκαθιστά δικές του κάμερες, αποκομίζοντας έσοδα από παραβάσεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ