ΓΔ: 2449.29 -0.10% Τζίρος: 260.02 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Ολομέλεια Βουλής άδεια

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο, συζήτηση Δευτέρα

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο και το Ταμείο Εκσυγχρονισμού. Στόχος η στήριξη της πράσινης μετάβασης και η αποτελεσματική αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων για το κλίμα και την ενέργεια.

Στη Βουλή κατατέθηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο «Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο, Ταμείο Εκσυγχρονισμού και άλλες διατάξεις», το οποίο εισάγει ένα νέο πλαίσιο χρηματοδοτικών εργαλείων για την πράσινη μετάβαση.

Η συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή θα ξεκινήσει τη Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2026, ενώ η ψήφισή του στην Ολομέλεια αναμένεται την επόμενη εβδομάδα.

Κεντρικός στόχος του νομοσχεδίου είναι η προώθηση των δεσμεύσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για βιώσιμη ανάπτυξη και κλιματική ουδετερότητα. Επιδιώκεται η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, η αύξηση της ενεργειακής απόδοσης και η ενίσχυση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, μέσω μηχανισμών χρηματοδότησης της Ε.Ε.

Το νομοσχέδιο προβλέπει τη σύσταση και λειτουργία οργανωτικής δομής για την αποτελεσματική αξιοποίηση των πόρων του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου και του Ταμείου Εκσυγχρονισμού. Περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και την οργάνωση του συστήματος διοίκησης και διαχείρισης του Κοινωνικού Κλιματικού Ταμείου, καθώς και τον συντονισμό της λειτουργίας του Ταμείου Εκσυγχρονισμού.

Ρυθμίσεις για την Υγεία

Στο ίδιο νομοσχέδιο εντάσσονται και ρυθμίσεις του υπουργείου Υγείας. Μεταξύ αυτών, προβλέπεται αύξηση κατά 30 εκατ. ευρώ, για το 2025, του επιτρεπόμενου ορίου φαρμακευτικής δαπάνης των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. και του Γ. «Παπαγεωργίου», πέραν του οποίου ενεργοποιείται ο μηχανισμός αυτόματης επιστροφής δαπάνης (clawback) (άρθρο 41).

Παράλληλα, παρατείνονται έως τις 30 Ιουνίου 2026 τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού, με συνολική δαπάνη περίπου 20,1 εκατ. ευρώ. Η δαπάνη αυτή κατανέμεται ως εξής:

- 164 χιλ. ευρώ για την παράταση συμβάσεων έργου και παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών επαγγελματιών υγείας και διοικητικού προσωπικού του Ε.Ο.Δ.Υ.

- 100 χιλ. ευρώ για αμοιβές υπερωριακής εργασίας του προσωπικού του Ε.Ο.Δ.Υ.

- 114 χιλ. ευρώ για την παράταση συμβάσεων Ι.Δ.Ο.Χ. του Ε.Ο.Δ.Υ. για φύλαξη, καθαριότητα και σίτιση στις εγκαταστάσεις του.

- 5,3 εκατ. ευρώ για την παράταση συμβάσεων ορισμένου χρόνου του προσωπικού των Κινητών Ομάδων Υγείας (Κ.ΟΜ.Υ.) Ειδικού Σκοπού του Ε.Ο.Δ.Υ.

- 14,4 εκατ. ευρώ για την παράταση παραμονής στις εκπαιδευτικές μονάδες των ειδικευόμενων νοσηλευτών ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, με τα ίδια δικαιώματα και αποδοχές, καθώς και αντίστοιχη παράταση των συμβάσεών τους (άρθρο 42).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αστυνομικό όχημα Ελλάδα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ενίσχυση ΕΛΑΣ για καταπολέμηση οργανωμένου εγκλήματος στη Βουλή

Ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη υπογράμμισε ότι η νέα διάταξη ενισχύει την αντιμετώπιση του οργανωμένου εγκλήματος και της φοροδιαφυγής, διευκολύνοντας την αστυνομία και εξασφαλίζοντας συνεργασία με την ΑΑΔΕ και άμεση ενημέρωση εισαγγελικών αρχών.
Σωκράτης Φάμελλος σε ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Φάμελλος: Η κυβέρνηση διαχειρίζεται την αποτυχία της με επιδόματα

Ο Σωκράτης Φάμελλος, πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κατηγόρησε στη Βουλή τον πρωθυπουργό για απουσία και κυβερνητική κρίση, τονίζοντας τα άδικα μέτρα και τις πρακτικές υπέρ των ολιγαρχών στο νομοσχέδιο για την ενεργειακή κρίση.
Δημήτρης Μαρκόπουλος Βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ψηφίστηκε πλειοψηφικά η τροπολογία για δάνεια του Νόμου Κατσέλη

Έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο του Υπ. Οικονομίας για μέτρα κατά της ενεργειακής κρίσης και ρυθμίσεις για εισόδημα και οφειλές. Αύριο συζητείται στην Ολομέλεια. ΝΔ υπέρ, ΚΚΕ κατά, τα άλλα κόμματα επιφυλάχθηκαν.
Κτίριο Ελληνικής Βουλής
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπερψηφίστηκε επί της Αρχής το ν/σ του Υπ. Οικονομίας - Έρχονται βελτιώσεις

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε το νομοσχέδιο για τα μέτρα κατά της ενεργειακής κρίσης και τις μισθολογικές/φορολογικές ρυθμίσεις. Η ΝΔ ψήφισε υπέρ, ΚΚΕ κατά, ενώ τα υπόλοιπα κόμματα επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν στην Ολομέλεια.